Beantwoord

Seychellen niet bereikbaar

• 22 september 2016
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

Wanneer kan ik mijn familie op de Seychellen weer bellen. Het land is al een half jaar niet meer te bereiken met T-Mobile. Klantenservice kan mij niet vertellen wanneer deze belachelijke blokkade wordt opgeheven. Deze blokkade schijnt te zijn ingesteld vanwege een zogenaamde Wangiri fraude. Deze fraude wordt vanuit vele landen gepleegd maar om dat de Seychellen een kleine eilandengroep is wordt schijnbaar gemakshalve het hele land afgesloten en komt het in het rijtje schurkenstaten Noord-Korea, Iran, Congo en Rwanda (deze informatie verkregen via klantenservice..).
Het vreemde is echter dat ik na lang en intens zoeken op internet slechts een enkele melding van fraude uit de seychellen kan vinden maar vele uit andere landen die niet afgesloten zijn.
Ik moet eerdaags mijn abo verlengen maar de bereikbaarheid van mijn familie is voor mij belangrijk en rede om eventueel een andere provider te nemen terwijl ik verder best tevreden ben met Tmobile.
icon

Beste antwoord door Amy 23 september 2016, 13:00

Hey Mikevans,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Ik zie inderdaad dat je hier al eens eerder contact over hebt gehad. Jouw probleem is bij ons in onderzoek geweest en sommige nummerreeksen uit de Seychellen zijn inderdaad geblokkeerd. Zoals eerder ook naar je gecommuniceerd is, is er nog geen concrete einddatum hiervoor en we kunnen deze nummers ook niet per persoon wel of niet blokkeren. Ik snap dat dit voor jou helemaal niet fijn is maar de vorm van fraude die gepleegd wordt daar kost veel klanten veel geld en daarom zijn deze nummers geblokkeerd. Meer informatie hierover vind je in dit forumtopic. Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid over waarom de blokkade er is.

Verder snap ik dat jij het liefste gewoon wilt bellen met je familie! Heb je ook al eens geprobeerd om dit via WhatsApp te doen of misschien via Skype? Je kunt met die twee apps via internetverbinding (of via Wi-Fi) ook bellen naar andere gebruikers. We denken graag met je mee!:)

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15
Hey Mikevans,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Ik zie inderdaad dat je hier al eens eerder contact over hebt gehad. Jouw probleem is bij ons in onderzoek geweest en sommige nummerreeksen uit de Seychellen zijn inderdaad geblokkeerd. Zoals eerder ook naar je gecommuniceerd is, is er nog geen concrete einddatum hiervoor en we kunnen deze nummers ook niet per persoon wel of niet blokkeren. Ik snap dat dit voor jou helemaal niet fijn is maar de vorm van fraude die gepleegd wordt daar kost veel klanten veel geld en daarom zijn deze nummers geblokkeerd. Meer informatie hierover vind je in dit forumtopic. Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid over waarom de blokkade er is.

Verder snap ik dat jij het liefste gewoon wilt bellen met je familie! Heb je ook al eens geprobeerd om dit via WhatsApp te doen of misschien via Skype? Je kunt met die twee apps via internetverbinding (of via Wi-Fi) ook bellen naar andere gebruikers. We denken graag met je mee!:)

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Reageer