Beantwoord

Simkaart activeren met nummer behoud in het buitenland

• 11 februari 2020
  • 1 reactie
  • 441 Bekeken

Hi T-mobile, 

Ik ben van Tele2 naar T-mobile gegaan. Aangezien ik een jaar ga reizen en daar geen abonnement voor nodig heb. Maar wel een prepaid simkaart wilde hebben. Heb ik van te voren bij T-mobile een simkaart aangevraagd met nummer behoud. Aangezien er een maand opzeg termijn is. Wordt mijn nummer overgezet de 14de (over 3 dagen). Terwijl ik dan in India ben. 

In het bericht stond echter dat ik in Nederland moet zijn tijdens de overzetting. 

Kunnen jullie mij vertellen of dit ECHT nodig is, of dat het ook kan terwijl ik in India ben. Ik blijf hier namelijk nog wel een tijdje.

Als het niet kan, wil ik mijn overstap later doen, als ik weer in Nederland ben. Kan ik dit nog regelen indien dat nodig is?

Als ik bijvoorbeeld alleen mijn whatsapp kan behouden, en nummer behoud de komende periode. Is het voor mij al voldoende. Bellen zal ik niet doen met de Niewue simkaart. Het gaat dus puur om nummer behoud en whatsapp. Ik hoop dus heel erg dat dat mogelijk is!:)

Kunnen jullie mij helpen/adviseren? 

Groetjes, 

Mart

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 februari 2020, 11:48

Hey @MartVV 

Nummerbehoud in het buitenland is wel mogelijk maar het brengt enkele risico's met zich mee zoals dat je niet direct geholpen kan worden als er een probleem is of je hebt direct nog geen netwerk dus het kan wel maar het advies is om dit beter in Nederland te laten gebeuren. Indien je de simkaart in India helemaal niet gebruikt dan zou je de nummerbehoud wel kunnen laten doorgaan en de simkaart weer pas gebruiken als je terug bent.

Ik ga er van uit dat je gewoon dezelfde toestel gebruikt in India, als je Whatsapp gewoon geregistreerd is op je 06 nummer dan blijft Whatsapp actief op die 06 ook al zit er een andere simkaart in.

Je zou beter gewoon daar een prepaid sim kunnen nemen of postpaid en je Whatsapp blijft gewoon actief op je 06.

Fijne reis alvast!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18

Hey @MartVV 

Nummerbehoud in het buitenland is wel mogelijk maar het brengt enkele risico's met zich mee zoals dat je niet direct geholpen kan worden als er een probleem is of je hebt direct nog geen netwerk dus het kan wel maar het advies is om dit beter in Nederland te laten gebeuren. Indien je de simkaart in India helemaal niet gebruikt dan zou je de nummerbehoud wel kunnen laten doorgaan en de simkaart weer pas gebruiken als je terug bent.

Ik ga er van uit dat je gewoon dezelfde toestel gebruikt in India, als je Whatsapp gewoon geregistreerd is op je 06 nummer dan blijft Whatsapp actief op die 06 ook al zit er een andere simkaart in.

Je zou beter gewoon daar een prepaid sim kunnen nemen of postpaid en je Whatsapp blijft gewoon actief op je 06.

Fijne reis alvast!

Reageer