Beantwoord

SMS-diensten in het buitenland

• 11 april 2016
  • 3 reacties
  • 272 Bekeken

Hallo, ik ben geregeld in België en ga daar ook met de bus. Nu kun je van bushaltes een sms sturen naar een 4 cijferig nummer om voor een bepaald bedrag een vervoersbewijs op je smartphone te ontvangen. Werkt dit ook met een Nederlandse telefoon en zo ja, zijn er extra kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Amy 12 april 2016, 15:22

Hey Wurp,

Je bent er zelf volgens mij al achter gekomen maar ik heb hiervoor nog even navraag gedaan intern en het is inderdaad niet mogelijk om gebruik te maken van sms diensten in het buitenland.

Hopelijk vind je het niet al te erg maar..je moet voor nu dus nog ouderwets met cash een busticket halen in België. 😉.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Hoi Wurp,

Of het standaard geblokkeerd staat weet ik niet. Je zou het gewoon eens kunnen proberen?

Houdt er wel rekening mee dat er voor sms-diensten wel extra kosten aan verbonden zijn, net zoals in Nederlands. Meestal vind je deze kosten op de website van de betreffende organisatie.

Laat je weten of het lukt!?

Succes!
Werkt niet. Ik denk dat het verkort nummer niet wordt herkent zonder netnummer.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Wurp,

Je bent er zelf volgens mij al achter gekomen maar ik heb hiervoor nog even navraag gedaan intern en het is inderdaad niet mogelijk om gebruik te maken van sms diensten in het buitenland.

Hopelijk vind je het niet al te erg maar..je moet voor nu dus nog ouderwets met cash een busticket halen in België. 😉.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Reageer