Beantwoord

SMS'en naar de VS

• 18 juni 2018
  • 5 reacties
  • 401 Bekeken

Beste,
Ik kan met mijn T-mobile nummer niet SMS-en naar een nummer in de USA. Ik kan wel naar andere nummers sms-en en het nummer staat niet als geblokkeerd in mijn lijst. Tevens kan ik dat nummer in USA wel sms-en met een andere 06 nummer (KPN) dus weet niet waar het aan ligt dat het niet met T-mobile nummer kan. Graag een reactie
bart
icon

Beste antwoord door Hajar 18 juni 2018, 15:18

Hi Bart,

Wat vreemd dat het niet lukt. Kon je voorheen wel sms'en naar dat nummer? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie geen blokkade in ons systeem. Heb je ook getest om naar andere nummers in de USA te sms'en? Heb je de landcode correct ingevoerd? Kun je wel bellen naar dat nummer? Dit zijn een hoop vragen, maar hopelijk komen we er samen uit en kunnen we dit oplossen.

Ik hoor graag van je Bart! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Bart,

Wat vreemd dat het niet lukt. Kon je voorheen wel sms'en naar dat nummer? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie geen blokkade in ons systeem. Heb je ook getest om naar andere nummers in de USA te sms'en? Heb je de landcode correct ingevoerd? Kun je wel bellen naar dat nummer? Dit zijn een hoop vragen, maar hopelijk komen we er samen uit en kunnen we dit oplossen.

Ik hoor graag van je Bart! 🙂
ja bellen lukt wel....die persoon heeft dat nummer pas net dus daarvoor sms te ik naar een ander nummer dat ging goed via imessage....dit is echter een android phone die die persoon nu heeft met ander nummer en dan gaat sms niet. SMS naar andere nummers gaat wel (via imessage gaan die aangezien meeste collega's een iphone hebben)

helpt deze info?

bart
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Bart,

Thanks voor je uitleg!

Kan het zijn dat je de persoon via iMessage probeert te bereiken in plaats van via normale SMS? Dat het daar misgaat? Kun je jouw tekst ingedrukt houden en op "stuur als tekstbericht" klikken? Grote kans dat dit werkt! Ik duim alvast. :)

Werkt dat niet, dan lijkt mij een kruistest handig om uit te voeren. Dat betekent dat je jouw huidige simkaart eens in een ander toestel stopt en een ándere simkaart in jouw huidige toestel. Je kunt dan beide opties testen en zo kunnen we bekijken of het probleem in de simkaart/bij T-Mobile ligt of bij het toestel.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Laat het ons weten, dan kunnen we wederom met jou meedenken!
ik stuur de smsjes al als tekst niet als imessage......ze staan nl in het groen en niet in het blauw.....maar er staat een ! achter dat het niet is verstuurd. Ik zal cross test wel gaan proberen....wat een gedoe....kan dit niet in een t mobile winkel gebeuren?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bart,

Je kan natuurlijk altijd langs een T-Mobile shop als je dat fijner vindt. Van een afstand is het inderdaad soms lastig om goed te adviseren. Je kan in de shop ook een kruistest uitvoeren. Laat je even wat de uitkomst is?

Reageer