Beantwoord

SMS in buitenland

• 23 november 2017
  • 14 reacties
  • 302 Bekeken

Als ik kijk in de tarievenlijst voor SMS in het buitenland zie ik dat een SMS versturen in de VS €0,51 kost. Op mijn rekening zie ik echter dat een enkel SMS bericht wel 20 keer in rekening is gebracht, totale kosten €10,20! Komt dit bekend voor?
icon

Beste antwoord door Hajar 27 november 2017, 10:57

Hi Jos,

Goed dat je aan de bel trekt. Ik heb je factuur erbij gepakt en zie dat je een sms hebt verstuurd en dat die meerdere keren is berekend. Dit lijkt op een technische fout. Ik heb daarom de kosten vergoed en dit zal zichtbaar zijn op je factuur.

Hopelijk is hiermee alles naar wens!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Goed dat je aan de bel trekt. Ik heb je factuur erbij gepakt en zie dat je een sms hebt verstuurd en dat die meerdere keren is berekend. Dit lijkt op een technische fout. Ik heb daarom de kosten vergoed en dit zal zichtbaar zijn op je factuur.

Hopelijk is hiermee alles naar wens!
Dank je wel Hajar, maar dat is niet een keer gebeurt, maar onlangs weer. De laatste keer was vorige week zaterdag (18 november), en dat bericht is 5 x gefactureerd. Met andere woorden, zou je hier ook nog even naar willen kijken?
Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jos,

Ik heb gelijk even jouw factuur van november opgezocht om dit verder uit te zoeken! Het zou wel flink toeval en pech zijn als het twee keer gebeurt, dan gaat er iets anders mis!

Op de specificatie waren het verschillende tijdstippen, bij de huidige berichten zijn dit allemaal op hetzelfde tijdstip (23:02). Aangezien dit vaker gebeurt wil ik graag wat meer uitzoeken, anders blijft het wellicht continu gebeuren. In de berichten die je stuurt, staan daar speciale leestekens of emoticons in of zijn het hele lange lappen tekst? Wanneer je het bericht wilt versturen, blijft deze dan ook hangen en moet je het bericht opnieuw versturen, waardoor deze misschien wel in rekening gebracht, maar niet verzonden wordt? Met deze informatie kunnen we dit probleem wat verder onderzoeken en hopelijk definitief oplossen!

We zien jouw reactie dan ook graag tegemoet!
Hoi David,

Voor het laatste bericht geldt dat het ging om een standaard bericht (9 regels) met twee emoticons aan het eind. Verzenden leek meteen goed te gaan. Het bericht wat 20 keer in rekening was gebracht bevatte maar twee regels tekst (zonder emoticons), maar dit moest inderdaad wel meerdere keren verzonden worden. Daarvoor kwam elke keer de melding dat verzenden niet gelukt was.
Hopelijk helpt dit
Groet
Jos
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jos,

Dan is het duidelijk dat je ergens in een zogeheten loop terecht bent gekomen en daardoor continu dezelfde berichten verstuurt. Dan kan het met de kosten ook flink oplopen! Ik heb de kosten van het laatste bericht vergoed, want ook daar kan ik geen bijzonderheden aan ontdekken. Je kunt het ook altijd zelf zien in het tekstvak, hoeveel SMS'jes een bericht omvat, maar ik denk dat het aan het netwerk ligt in dit geval.

Mocht het gebeuren dat je wél netwerk hebt, maar dat er geen bericht wordt verstuurd, dan is het soms even handig om te wachten of het toestel opnieuw op te starten. Op deze manier kun je zo'n loop onderbreken en zou het goed moeten gaan!

Hopelijk is het echter de laatste keer en is het nu gewoon opgelost! Houd ons in ieder geval op de hoogte en als je vragen hebt, dan horen we het graag!
Hi David,

bedankt voor je bericht. Lijkt mij dat daarmee het probleem afdoende is beantwoord, dank!
Hallo,
Ik heb net zo iets. Op 26 Juni heb ik 2 SMS berichtjes naar Argentinië gestuurd, die vanwege de lengte misschien gesplitst zijn in 3 of 4 berichtjes. Op de factuur staan er echter 54 berichten van € 0,25 elk. Dat kan niet goed zijn.
Kan dit gecorrigeerd worden?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Henk,

Ik zie dat mijn vriendelijke collega jou inmiddels heeft verder geholpen. Ik wilde namelijk hetzelfde doen! Hopelijk is hiermee alles naar wens!😊
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb 12 juli 4 smsjes gestuurd vanuit Albanie en Montenegro, maar deze worden alle 4 4 of 5 keer in rekening gebracht. Het lijkt me dat hier ook sprake is van een fout?

Met vriendelijke groet,
Hanneke
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hanneke,

Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad dat er 17 sms'jes in rekening zijn gebracht. Ik heb de kosten van de overige 13 sms'jes vergoed en dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Hopelijk is hiermee alles naar wens!
Ik heb hetzelfde euvel!! Ik heb gisteren van Indonesië 2 sms’jes gestuurd; eentje is 6x berekend en eentje 2x!
Graag dot herstellen!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Maaike1506,

Gaat het om het nummer wat eindigt op -607? Ik zie daarbij namelijk geen extra kosten vermeld staan. Kun je me vertellen waar je dit precies ziet? Dan help ik je er natuurlijk graag mee!
Hoi Maaike1506,

Gaat het om het nummer wat eindigt op -607? Ik zie daarbij namelijk geen extra kosten vermeld staan. Kun je me vertellen waar je dit precies ziet? Dan help ik je er natuurlijk graag mee!

Ja dat klopt! Ik zag het op de app bij verbruiksstatus. Maar nu is de nieuwe maand begonnen en is het weg; heb er wel een schermprintje van...

Reputatie 2
Badge +1
Hoi @Maaike1506,

Aha, ik zie dat de kosten inmiddels op de laatste factuur staan. De dubbele sms'en heb ik vergoed - dit zijn er 6 - en de vergoeding van €3,06 wordt op de volgende factuur (in oktober) in mindering gebracht. Alles is zo dus helemaal in orde!

Reageer