Vraag

sms inbox vol

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 17 reacties
Hallo,
Ik krijg al een tijdje een bericht van t-mobile dat mijn sms inbox vol is. echter mijn telefoon heeft nog 5gb vrij aan geheugen heb. Kan het ergens bij jullie liggen?

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 6
@Phyx

Je krijgt deze melding omdat de hoeveelheid berichten die op de simkaart of toestel opgeslagen zijn het maximum bereikt hebben, je kunt het beste een aantal oude berichten verwijderen om deze melding niet meer te laten verschijnen.
Reputatie 2
Tis een gloednieuwe simkaart, en volgens microsoft slaat de telefoon de smsen niet op de simkaart. Maar ik zal voor de zekerheid hem in een andere telefon stoppen om te checken.
Reputatie 6
Badge +12
@Phyx,

Heb je toevallig geen geheugenkaart erin zitten?
Je kan namelijk de smsjes ook op je geheugenkaart laten komen
Reputatie 2
@Dave6700 Nee, het heeft geen geheugen kaart derin.
@Chris076 Ik heb de SIM geheugen gechecked en die is leeg. Dus aan het simkaart of aantal vrije ruimte op het apparaat ligt het niet.
Reputatie 6
Badge +12
@Phyx,

Kan je de simkaart in de andere telefoon doen?
Kan je eens proberen een aantal smsjes te verzenden naar je eigen nummer?

Krijg je de melding dan nog?
Reputatie 6
@Phyx

Het kan zijn dat de applicatie niet meer dan een x aantal sms'jes kan beheren, ik weet niet of je veel sms'jes bewaard natuurlijk. Wanneer je een iPhone hebt bijvoorbeeld kun je maximaal 1000 sms'jes opslaan voor je zo'n melding krijgt ook al heb je nog 12 Gb vrij.
Reputatie 2
@Dave6700 Ik had die melding in een andere telefoon (zelfde nummer, andere sim kaart) maar toen had ik ~1000sms'jes. Ik probeerde een keer na die bericht te krijgen wat sms'jes weg gooien, en dan van een andere telefoon wat smsjes sturen ernaar, en die kwamen pas een paar uren later aan. En de berichten die de melding veroorzaken komen ook nooit aan.
@Chris076 Ik had dit met een andere telefoon (een Nokia toestel) ook als ik ~1000 sms'jes had. Ik gebruik nu een andere toestel met ~50 sms'js en krijg die melding weer. Lijkt me vreemd dat de limiet zo laag is. Het is een windows phone 7 toestel trouwens. Maar als het dus niet aan jullie ligt dat moet ik maar verder met WP7 support. Ik dacht dat mischien de SMS gateway in de waar was ofzo/
Reputatie 6
Badge +12
@Phyx,

Dat is erg vreemd, dan ligt het inderdaad niet aan het toestel. (tenzij het de simkaart is)
Misschien dat @Chris076 of een andere moderator nog iets weet?
Reputatie 2
Ik word door de mensen aan de kant van Microsoft gezegt dat het de SMSC is. Mischien is hij in de waar omdat mijn oude telefoon inderdaad vol was, en ik van telefoon wisselde zonder berichten te verwijderen. Maar dat verklaard niet waarom het voor een tijdje wel deed, en waarom ik nog steeds niet die berichten heb gekregen die de inbox vol berich genereerde.
Merkwaardig is het dat de "SMS inbox vol" niet van mijn telefoon afkomstig is maar van de SMSC (taal is in het nederlands terwijl mijn telefoon op engels is ingesteld).
Kan iemand voor de zekerheid mijn SMSC inbox/queue legen?