Beantwoord

SMS'jes naar moeder zijn duur

• 19 november 2016
  • 11 reacties
  • 247 Bekeken

Ik mag gratis smssen, heb daarbovenop ook nog familie/groep gratis onderling ding en toch verbaas ik me elke maand dat ik moet betalen voor sms!!! Elke keer als ik naar Ma sms kost me dat een halve euro!!!! Hoe zit dat??? Zo lopen jullie aardig binnen denk nl ni dat ik de enige ben die ons mam ma noemt!
icon

Beste antwoord door David 21 november 2016, 11:41

Hoi Mikica_21,

We zullen sowieso geen kosten rekenen op basis van de naam die je in jouw contactenlijst gebruikt. 😉 Als je 'Ma' als contact hebt dan gaan we daar dus geen tarief voor rekenen!

Ik heb jouw factuur er gelijk bij gepakt om te kijken waar er precies kosten voor gerekend worden. In de specificatie van je factuur is te zien nara welke nummers je wanneer een SMS hebt gestuurd. Ik zie dat er meerdere malen SMS'jes zijn verstuurd naar een nummer dat op een servicenummer lijkt. Deze kosten vallen buiten het onbeperkt SMS'en in de EU, wat je hebt bij Stel Samen & Stel Bij.

Mocht je twijfelen wat binnen je abonnement valt en wat niet, dan kun je de prijslijst van jouw abonnement erbij pakken. Hier staat precies in wat gratis is en waar kosten aan verbonden zitten.

Hopelijk heb ik je nu goed uit kunnen leggen waar je kosten vandaan komen, maar als je nog vragen hebt, dan helpen we je graag verder! 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Beste , waar is je moeder ? In NL?
Ben heel benieuwd waar deze kosten vandaan komen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mikica_21,

We zullen sowieso geen kosten rekenen op basis van de naam die je in jouw contactenlijst gebruikt. 😉 Als je 'Ma' als contact hebt dan gaan we daar dus geen tarief voor rekenen!

Ik heb jouw factuur er gelijk bij gepakt om te kijken waar er precies kosten voor gerekend worden. In de specificatie van je factuur is te zien nara welke nummers je wanneer een SMS hebt gestuurd. Ik zie dat er meerdere malen SMS'jes zijn verstuurd naar een nummer dat op een servicenummer lijkt. Deze kosten vallen buiten het onbeperkt SMS'en in de EU, wat je hebt bij Stel Samen & Stel Bij.

Mocht je twijfelen wat binnen je abonnement valt en wat niet, dan kun je de prijslijst van jouw abonnement erbij pakken. Hier staat precies in wat gratis is en waar kosten aan verbonden zitten.

Hopelijk heb ik je nu goed uit kunnen leggen waar je kosten vandaan komen, maar als je nog vragen hebt, dan helpen we je graag verder! 🙂
Wanneer ik naar MA sms staat er op m'n factuur 62 en betaal ik 0,50 cent per bericht!!!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mikica_21,

Zoals ik al aangaf zullen we nooit kosten in rekening brengen voor nummers waar jij een bepaalde naam aan hangt, zoals 'ma', 'pa' of 'oma'. Zo werkt het namelijk niet met de tarieven en kosten voor SMS'jes.

Het nummer 62 is inderdaad erg vreemd, dus dat zoeken we graag nader voor je uit! Om dit te doen heb ik nog een paar vragen voor je, om misschien te achterhalen waar het aan kan liggen. Het nummer 62 zegt verder niet veel, maar het kan gebruikt worden om een doorschakeling te activeren en is ook het netnummer van Indonesïe. Het is een behoorlijke gok, maar kan het zijn dat er soms nummers doorgeschakeld staan of is zij in Indonesië? Waar bevindt zij zich überhaupt wanneer je de SMS'jes verstuurt?

Ik hoor het graag van je, hopelijk kunnen we dit dan spoedig voor je ophelderen!
Ons mam zit in Nederland. Standaard. Ik schakel niet door en zij ook niet...
Bedankt voor het meedenken en ik hoop dat we erachter kunnen komen waar het wel aan ligt
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mikica_21,

Het lijkt erop dat je te maken hebt met een buitenlandse sms-dienst. Zou je een via My T-Mobile een blokkade op betaalde sms-diensten kunnen plaatsen en controleren je dan nog steeds zulke problemen ervaart? Ik heb voor de nu kosten voor dit nummer vergoed. Dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur.

Ik hoor graag van je of je na de blokkade op betaalde diensten nog steeds dit probleem ervaart.
Beste Hajar, bedankt voor je reactie. Het is al een paar maanden gaande maar ik heb pas nu door wanneer het gebeurt. Heb je al deze keren vergoed? Groetjes, M.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mikica_21,

Ik heb bij de andere facturen alleen het nummer 64 vergoed dat is namelijk de sms-dienst. Ik zie dat je nog steeds geen blokkade hebt geplaatst op sms-diensten. Als je wilt kan ik het ook wel voor je doen.

Laat mij weten of je daar hulp bij nodig hebt! 🙂
Hoi Hajar, ik ben nog meer van dit soort dingen tegengekomen, berichten verstuurd naar "2" of naar "525"??? wat is dat? ik doe niet aan sms diensten en niemand heeft een telefoonnummer dat maar uit 1 of 3 cijfers bestaat... ik ben hier wel voor aangerekend... kun je dat checken aub alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mikica_21,

Zelf zie ik deze berichten niet direct terug, maar het heeft er de schijn van dat het een servicenummer betreft. Waar vind je deze SMS'jes terug? Je kunt ook controleren of het een SMS-dienst betreft, waar je misschien onbewust voor bent aangemeld. Je kunt je daar ook voor blokkeren en een formulier invullen als je van mening bent dat er onterecht kosten in rekening zijn gebracht. In dit topic vind je hier alle informatie over.

Aangezien je al aangeeft dat je geen gebruik maakt van dergelijke diensten, heb ik betaalde content diensten voor je geblokkeerd. Op deze manier kunnen we kijken of de kosten nu al achterwege blijven. Dan weten we waar het aan ligt!

Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer