Beantwoord

Sms ontvangen van Amerikaanse nummers

• 11 februari 2017
  • 2 reacties
  • 1053 Bekeken

Ls,

Ik zit voor mijn werk in de Verenigde Staten en ontving van een collega zijn telefoonnummer. Ik stuurde hem een sms bericht zodat hij ook mijn nummer had. Hij ontving het bericht en stuurde vervolgens eens bericht terug naar mij. Ik heb dit bericht echter niet ontvangen. Vervolgens probeerde ik dit bij mijn oom hier en nog een collega, met dezelfde resultaten. Is hier een verklaring voor? Moet ik een instelling veranderen? Het nummer dat mijn collegas in hun telefoon hebben begint met +316...
icon

Beste antwoord door Sam- 11 februari 2017, 15:57

Hoi Dirktj,

Wat gaaf dat je in de Verenigde Staten bent! Ben je op vakantie of ben je er voor werk?

Het maakt niet uit waarom je er bent, je wilt natuurlijk gewoon bereikbaar zijn! Ik ben daarom gelijk voor je gaan kijken of er blokkades actief waren in ons systeem en dit is niet het geval. Je zou dus gewoon van het netwerk in de Verenigde Staten gebruik moeten kunnen maken.

Zet de netwerkselectie op handmatig en selecteer één van de andere beschikbare netwerken. Kan je dan wel sms'jes ontvangen? Zou je ook kunnen aangeven welk toestel je gebruikt?

Zou je de verzenders willen vragen om jou op te slaan met 00316 in plaats van met +316 voor je nummer? Check voor de zekerheid ook dit topic.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen Dirk,
Welkom op de forum van T-Mobile.

De enige verklaring die ik heb is dat het zou kunnen zijn dat je in My T-Mobile instellingen sms berichten in buitenland uit hebt staan. Of bekijk even een andere instelling, kan zijn dat je iets uit hebt staan met sms in het buitenland.

Zou je daar eerst naar willen kijken, anders hoor ik graag weer.
Fijne tijd in VS.
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Dirktj,

Wat gaaf dat je in de Verenigde Staten bent! Ben je op vakantie of ben je er voor werk?

Het maakt niet uit waarom je er bent, je wilt natuurlijk gewoon bereikbaar zijn! Ik ben daarom gelijk voor je gaan kijken of er blokkades actief waren in ons systeem en dit is niet het geval. Je zou dus gewoon van het netwerk in de Verenigde Staten gebruik moeten kunnen maken.

Zet de netwerkselectie op handmatig en selecteer één van de andere beschikbare netwerken. Kan je dan wel sms'jes ontvangen? Zou je ook kunnen aangeven welk toestel je gebruikt?

Zou je de verzenders willen vragen om jou op te slaan met 00316 in plaats van met +316 voor je nummer? Check voor de zekerheid ook dit topic.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Reageer