Beantwoord

sms werkt niet in het buitenland

• 18 november 2016
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

Kunt u settings controleren Mijn. Sms werkt niet in Filipijnen &Thailand. Al vele uren alle topics nagelopen
en tips uitgevoerd. Sam Galaxy duo
icon

Beste antwoord door Sam- 19 november 2016, 15:00

Hallo John2801,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat je niet kan sms'en.. Kan je wel bellen, gebeld worden en internetten? Er staan namelijk geen blokkades in het systeem. Ook zou je in bijvoorbeeld de Filipijnen met allebei de beschikbare providers (Globe Telecom en Smart) moeten kunnen sms'en.

Wel zie ik dat je op dit moment gebruik maakt van een verouderde simkaart. Een verouderde simkaart kan, door de verouderde techniek, voor problemen zorgen op het netwerk. Omdat je een oude simkaart gebruikt stuur ik je er sowieso één kosteloos op. Deze krijg je gewoon op je thuis adres geleverd.

Hoe lang blijf je nog in het buitenland? Mocht je nog voor een lange periode blijven dan kan je misschien iemand vragen om de simkaart die je thuisgestuurd krijgt naar je op te sturen. Ben je binnenkort weer in Nederland? Dan kan je de simkaart in ontvangst nemen en zelf activeren via My T-Mobile.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik had het zelfde een paar week geleden in Bangladesh.
De eerste week ging het goed, maar de laatste dagen kon ik alleen nog maar via 1 van de 5 providers werken, en die stuurde geen SMS door. Toen ik NL aankwam kreeg ik alle SMS wel binnen.
Is mij in de VS ook wel een paar keer overkomen.
Sommige buitenlandse providers hebben moeite met SMS naar het buitenland.
Reputatie 5
Badge +17
Hallo John2801,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat je niet kan sms'en.. Kan je wel bellen, gebeld worden en internetten? Er staan namelijk geen blokkades in het systeem. Ook zou je in bijvoorbeeld de Filipijnen met allebei de beschikbare providers (Globe Telecom en Smart) moeten kunnen sms'en.

Wel zie ik dat je op dit moment gebruik maakt van een verouderde simkaart. Een verouderde simkaart kan, door de verouderde techniek, voor problemen zorgen op het netwerk. Omdat je een oude simkaart gebruikt stuur ik je er sowieso één kosteloos op. Deze krijg je gewoon op je thuis adres geleverd.

Hoe lang blijf je nog in het buitenland? Mocht je nog voor een lange periode blijven dan kan je misschien iemand vragen om de simkaart die je thuisgestuurd krijgt naar je op te sturen. Ben je binnenkort weer in Nederland? Dan kan je de simkaart in ontvangst nemen en zelf activeren via My T-Mobile.
Dank voor de reactie, ik lees het nu pas?
Is de nieuwe kaart nu actief? (ik heb namelijk 4 abonnementen voor de familie, dus niet helemaal duidelijk welke simkaart ik gebruik)
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pe0mot,

Dat is inderdaad een tijdje geleden! 😉

Het antwoord van Issam was naar john2801 gericht, niet naar jou. Anders had je ook een nieuwe simkaart moeten hebben ontvangen, dat is natuurlijk ook niet gebeurd. In ons systeem zie ik niet dat jij een verouderde simkaart hebt. Wat zijn op dit moment de problemen waar je tegenaan loopt? Je kunt altijd een nieuwe simkaart bestellen via My T-Mobile, als je een nieuwe wilt.

Als we weten wat op het moment het probleem bij jou is, dan kunnen we daar wat beter bij helpen. Hopelijk zien we jouw reactie spoedig tegemoet!
Dank voor de reactie.
Geen punt, probleem was 10 maand geleden in Bangladesh. Afgelopen reizen geen problemen.

Reageer