Beantwoord

Spoed! Geen internet in Griekenland

• 9 september 2017
  • 16 reacties
  • 688 Bekeken

Spoed!! Geen data in buitenland.

Help mij ajb zsm want heel mijn vakantie loopt in de soep. Ik ben door europa aan het reizen en daarbij gebruik ik google maps als navigatie,satelite om de mooiste plaatsen aan de kust te vinden,en google op de plaats voor bezienswaardigheden. Verders heb ik geen reisplan. Dit werkt perfect totdat ik sinds gisteren netwerk problemen heb. Ik heb meeste van de tijd geen data netwerk. Ik heb vrnl geen internet, of G. Ik heb mij kilometers verplaatst. Zowel stad als snelweg en strand geprobeerd.Ik heb wat instellingen geprobeerd,telefoon uit en weer aan gezet,alle beschikbare netwerken etc. Na wijzigen netwerk voor zoveelste x heb ik nu op cosmote soms 4g en soms niks. Op dezelfde plaats veranderd dit ja. Erg vreemd. Wat ook vreemd is dat op momenten dat ik 4g heb kan ik soms een appje verzenden maar het tmobile forum normaal laden ho maar. Krijg steeds error meldingen zoals te veel omleidingslussen. Internet verbroken en geen gegevens verzonden of cookies wissen. Ik schrijf dit dan ook ofline in notities zodat ik straks verplicht wifi kan kopen om jullie te raadplegen. Overigens kan ik ook niet meer bellen of smsen terwijl ik alle streepjes bereik heb. Mijn databundel heb ik nog lang niet op overigens. Ik heb het stel samen en stel bij abonnement met 20gb.
Please help me. Ik heb nu het mooiste stuk kust overgeslagen door onwetendheid en omdat ik het enige bordje wat ik kan lezen die van de snelweg naar athene is.
Laat ajb iemand mij bellen om een troubleshoot te doen. Ik heb een samsung a5 uit 2017 van de belcompany. Spoed spoed help help. Ik zit met de handen in het haar en kan mijn paniek gevoel nog maar net onderdrukken.
icon

Beste antwoord door jan kelder 10 september 2017, 13:02

Ik kan je ėėn ding zeggen , verwacht niet het netwerk wat je in nederland gewend bent. Tmobile zal je denk ik ook niet bellen en in je telefoon kijken wat er aan de hand is , vraag mij af of ze dit kunnen trouwens . Probeer een keer je toestel op te schonen, misschien staan er wel zoveel dingen open dat je mobiel traag wordt. Waar je wel internet heb maak dan even kaart offline van het gebied waar je bent , dan kun je toch Google Maps gebruiken zonder internet .
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 3
Een normale papieren kaart als backup zou ik toch altijd meenemen bij zo'n soort reis. Je weet het immers maar nooit bij de buitenlandse providers en zou altijd voorkomen dat je geheel afhankelijk bent van mobiele data. Maargoed, los daarvan, werkt het wel als je een ander netwerk selecteert? Zit je niet gewoon in een veel te afgelegen gebied? Op de diverse eilanden, maar ook het vaste land ook vaak genoeg meegemaakt dat er geen bereik is. Dan merk je pas hoe goed de mobiele netwerken in Nederland wel niet zijn eigenlijk.
Pffff wat een omwegen om ff te reageren. Op een papieren kaart kun je niet zien hoe blauw de zee is en ook niet hoe je uit een drukke stad weg moet komen. Uiteraard ieder netwerk geprobeerd. Waarom ene moment 4g dat ook langzaam is btw en t andere moment niks meer? Ik zit op t vaste land. Aan de kust. Vlakbij athene. Moet goed genoeg zijn toch? Dussss dat is het allemaal niet. Bedankt voor je reactie maar was het maar zo simpel..
Ik wil gewoon dat tmobile troubleshoot me even belt om in mijn telefoon te kijken waar het mis gaat.
Reputatie 5
Badge +14
Ik kan je ėėn ding zeggen , verwacht niet het netwerk wat je in nederland gewend bent. Tmobile zal je denk ik ook niet bellen en in je telefoon kijken wat er aan de hand is , vraag mij af of ze dit kunnen trouwens . Probeer een keer je toestel op te schonen, misschien staan er wel zoveel dingen open dat je mobiel traag wordt. Waar je wel internet heb maak dan even kaart offline van het gebied waar je bent , dan kun je toch Google Maps gebruiken zonder internet .
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ragbambi,

Hopelijk kun je toch genieten van het mooie Griekenland, zonder internet? Het zou zonde zijn als dit je vakantie helemaal bepaalt.

Ik denk dat Jan Kelder hier het goede antwoord heeft, want het zou goed kunnen dat het netwerk in Griekenland niet stabiel genoeg is om jou de gewenste functionaliteiten te bieden. Cosmote is de enige provider waar je 4G mee hebt en WIND geeft nog 3G, maar Vodafone geeft alleen 2G als frequentie. Je kunt het beste van tijd tot tijd switchen van provider om te kijken welk netwerk de beste dekking heeft op jouw locatie. De ene provider kan een net wat beter signaal geven, dan de ander.

Als je wel op bepaalde plekken signaal hebt, maar niet overal, dan zal het ook niet aan jouw toestel liggen of de instellingen ervan, zolang je daar niets aan veranderd hebt. Het ligt dan echt aan het netwerk waar jij je bevindt in Griekenland. Wij kunnen daar verder weinig aan doen vanaf hier en hebben ook geen "tmobile troubleshoot" om dit verder op te lossen. We kunnen je hier op het forum in ieder geval wat tips geven en kijken wat er mogelijk is. In dit geval zou ik je aan willen raden om de verschillende providers te testen om te kijken of het dan beter werkt. Je kunt ook op WiFi offline kaarten downloaden, dan heb je die in ieder geval bij de hand!

Laat even weten hoe het nu gaat en of het wisselen van providers nog effect heeft gehad!
Bedankt maar ik heb hier niks aan. Ik kom niet uit een ei. Het probleem is ingewikkelder. Aub LEES GOED wat het probleem is en BEL MIJ! Ik blijf niet eeuwig op een duur terras met wifi zitten wachten terwijl ik ergens op avontuur hoor te zijn. Bel mij of jullie zijn gegarandeerd deze klant kwijt. Heel mijn vakantie gaat naar de maan! O nee sorry niet de maan want daar kan ik nooit komen zonder google maps...
Reputatie 7
Badge +20
Sorry maar dan had je jouw tripje beter moeten voorbereiden.
Google Maps is tegenwoordig ook te gebruiken zonder internet.

Je ben hier in het klantenforum en niet op een dreigplek omdat jij geen internet hebt.
Er is vast wel een databundel te koop in Griekenland.
Fijne reis nog.
Aan cristrien:
Bedreigen? Wat een onzin! Ik vertel t-mobile enkel hoe het ervoor staat. Ik probeer hier contact te krijgen met de klantenservice en richt me,tevergeefs,tot hen. En jij bent duidelijk geen klantenservice dus hou je commentaar lekker voor je als je niet snapt waar het over gaat en ga mij niet vertellen hoe ik mijn reis moet maken.
Je hoort hier zelf niet op dit forum. Ga lekker naar een verveelde huisvrouwen chat ofzo. Ik Probeer enkel het probleem op te lossen. Daar is dit forum voor.
Reputatie 4
Badge +5
Ok, je hebt internet want anders kan je niet op het forum komen. Download dan een Offline-kaart zoals CrisTien het vermeld.

Verwacht niet dat je hier gelijk antwoord krijgt. Een medewerker reageert binnen 24/48 uur.

CrisTien is net als mij een klant. Niet meteen boos worden. Zij wilt jou helpen net als andere klanten op het forum.
Lieve snotaapje. Ik was er niet van bewust dat jullie klanten zijn. Normaal gesproken doe ik abonnement afspraken ook via dit forum. Waarom doen jullie dit? Offline kaarten heeft geen nut want die download geen google sattelite beelden. En dat is hoe ik reis. Ik ga niet naar campings. Ik kijk waar de zee het blauwste is,waar er wegen lopen om er te komen want die geeft de navigatie niet aan en zoek een parkeerplaats van bovenaf want ook die staan niet aangegeven. Ik hoopte en nog steeds op iemand van de helpdesk. Ik kan niet bellen en mijn chats komen niet aan. Ikben in athene een onwijs grote stad met 4 miljoen inwoners. Al zou er ergens borden staan waar ik heen moet of kan dan kan ik die niet lezen. Het bordje tourist info is schijbaar ookin het grieks. Ik weet t niet meer. Ik zou nog een maand verder reizen maar het ziet er zo naar uit dat ik naar huis moet...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ragbambi,

Je kunt medewerkers aan het logo van T-Mobile, naast hun naam, herkennen. Klanten helpen elkaar onderling, gewoon omdat ze dat leuk vinden om te doen. Het is dan ook niet echt gepast om anderen af te gaan snauwen, aangezien zij je gewoon willen helpen.

Als je alles geprobeerd hebt wat hierboven is geopperd, dan ligt het of aan de simkaart of aan de provider. Hier valt weinig aan te doen, omdat dit buiten onze mogelijkheden ligt. Wij kunnen niet aan het netwerk in Griekenland knutselen of jou een nieuwe sim toesturen. Aangezien het mobiele internet blijkbaar noodzakelijk is voor jouw vakantie, raad ik je in dit geval aan om een lokale simkaart aan te schaffen. Laat je dan van tevoren even goed informeren welke provider jou het beste netwerk kan leveren op jouw reis.

Als je nog vragen hebt, dan horen we het van je.
Hallo, ik herken het probleem, zit ook in Griekenland en krijg ook heel beperkt mobiel imternet. Voor mij niet zo' n probleem als voor Prince, ik ga Wel naar een terras met wifi, en zit in een huis met Wifi. Wel jammer dat er geen onbeperkt mobiel internet aanwezig is, deze verwachtingen zijn wel geschept. Maar wij genieten gewoon van onze vakantie hoor, en we blijven ook klant 😉😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kees,

Jammer dat je dit probleem ook ervaart. De dekking in het buitenland is niet altijd even goed zoals hier in Nederland. Wij zijn wat dat betreft verwend met een stabiele dekking. Je zou kunnen proberen om handmatig het netwerk Cosmote te selecteren. Wellicht dat je daar beter bereik mee hebt. Gelukkig ben je ondanks de mindere dekking lekker aan het genieten van het mooie Griekenland. Ik wens je nog een hele fijne tijd daar! 🙂
Hi Hajar, heb ik gedaan en idd hij doet t als een zonnetje. Zelfs 4g. Af en toe weer even instellen maar dan loopt ie ook goed dank voor de tip.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kees,

Graag gedaan! Wat fijn dat het heeft geholpen.:$
Het is inderdaad heel lastig zonder internet.

Ik heb wel een tip. Ik gebruik namelijk de app Topo Gps. ( Topo GPS Nederland' van rdzl
https://itunes.apple.com/nl/app/topo-gps-nederland/id578960575?mt=8 ). Deze kost €3,99 voor de hele topografische kaart van Nederland en vervolgens kun je voor nog eens €3,99 de OpenStreetMap laden. Ik heb een afbeelding toegevoegd. Je kunt een gebied offline downloaden. En ook kun je wandelroutes plannen. En verder .gpx bestanden van internet laden, zodat je een wandeling van iemand anders kan lopen.

Reageer