Vraag

Storing in Duitsland?

• 12 februari 2016
  • 14 reacties
  • 1333 Bekeken

Beste T-Mobile,

Sinds vannacht circa 2.00u heb ik geen bereik meer in Duitsland. Ik heb vliegtuigmodus aan en uit en telefoon helemaal uitgeschakeld en weer opgestart - haalt helaas niks uit. Ook heb ik geen nieuw abonnement, ben volgens mij al enige jaren klant 😉 Zijn er bij jullie storingen bekend betreft Duitsland? Hoor het graag!

Groetjes en alvast bedankt!

14 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Mijn Duits is niet erg goed, maar je kunt altijd kijken op de telekom.de website voor storingen.
Je kunt ook kijken naar deze website: http://xn--allestrungen-9ib.de/stoerung/deutsche-telekom/karte/ maar, die moet je met een korrel zout nemen.

Heb je al geprobeerd om een andere provider te selecteren? Lukt dat wel?

Groet,
Nee, niks werkt 😞 Is de hele tijd aan het zoeken.
Helaas is er bij de Telekom (D) geen storing bekend in onze buurt. Weten jullie inmiddels al wat meer?
Ook hier het 4g netwerk eruit, omgeving Nordhorn. Gewoon weer gezellig Edge. Ja ook ales al geprobeerd.
...en het probleem is nog steeds niet opgelost, dit is al de derde dag op rij dat ik niet bereikbaar ben in Duitsland. Heel af en toe heb ik bereik, maar dat gaat snel weer weg. Is er een blokkade op mijn nummer? Nogmaals de Telekom website bekeken, niks bekend in mijn buurt. Begin het een beetje vervelend te vinden...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Chellies,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je ineens geen bereik hebt in Duitsland. Ik heb je gegevens erbij gepakt en je hebt geen blokkade actief staan dus daar kan niet aan liggen. Heb je toevallig een iPhone? Zo ja, dan moet je ervoor zorgen dat je dataroaming aan staat en je Internet EU uit.

Heb je jouw simkaart al in een ander toestel geprobeerd en een ander simkaart in jouw toestel? Ervaar je dit probleem dan nog steeds? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je toestel of simkaart ligt. Ervaar je dit probleem ook op een of meerdere locatie? Heb je ook al geprobeerd om met een ander netwerk verbinding te maken zoals T-Mobile, E-Plus, Vodafone of Telfonica? Je kan op deze pagina ook de dekking bekijken in Duitsland.

Ik hoor graag van je! 🙂
Hoi Hajar,

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik heb inderdaad je tip geprobeerd om mijn simkaart uit het toetsel (iPhone) te halen en het in een ander toestel (iPhone) te proberen. Daarbij zag ik wel dat ik bereik had. Echter, volgens mij ging het niet helemaal goed bij het testen van een andere simkaart in mijn toestel, kan het zijn doordat mijn toetsel gesimlocked is? (Of ik ben gewoon niet technisch genoeg).

Toen ik mijn simkaart weer terug deed, kon hij mijn simkaart helemaal niet meer lezen (en ik heb het meerdere malen geprobeerd)... Dus ik dacht eerst dat het de iPhone zelf was (draadje/contactje los?). Na opnieuw opstarten van de iPhone, had ik ineens weer bereik! Like magic.

Het lijkt erop alsof er iets mis was met mijn iPhone. Voor zover het probleem opgelost 🙂 Hopelijk blijft het vanaf nu ook goed werken. Mocht het zo zijn dat het weer gebeurt (en het leek van de telefoon zelf te komen), moet ik dan de volgende keer naar een T-Mobile shop om te bespreken hoe en wat verder? En ben ik dan eventueel de telefoon een tijdje kwijt, of krijg ik dan direct een leentoetsel mee? (Ik loop een beetje op de zaken vooruit, maar dan weet ik wat ik eventueel kan verwachten.)
...te vroeg gejuicht 😞 als ik hem langere tijd op "vluchtmodus" heb staan, dan vindt hij geen netwerk meer bij terugschakelen naar normale modus. Om hem weer te laten functioneren, moet ik de simkaart er uit en weer indoen, de iPhone herstarten en dan vindt hij weer netwerk.

Conclusie: met een paperclip rond blijven lopen of naar een T-Mobile shop in de buurt? 😉
Oh, hij vindt zelfs spontaan geen netwerk meer, net toen ik mijn vorige post typte had ik nog bereik. Toen bij posten geen bereik meer, nu ineens weer bereik (zonder herstart, lang leve WiFi). Alsof hij moeite heeft het bij te houden. Hmmm.
De vierde dag op rij vindt mijn iPhone geen netwerk in het buitenland (Duitsland). Ik heb eerst mijn vraag in het "Buitenland" forum gesteld, maar daar is vastgesteld dat ik geen blokkade heb op het buitenland en dat er geen netwerkuitval is in de regio waar ik mij bevind.

Nu vermoed ik dat het aan de iPhone zelf ligt, hetgeen ik ondertussen al heb gedaan, aan de hand van het lijstje wat bij Apple support zelf beschreven staat (https://support.apple.com/en-us/HT201415):
1. Geprobeerd een andere provider te selecteren, hier heb ik twee uitkomsten 1) als ik "Automatisch" uitstel, kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar er komt geen lijst van alternatieve providers, of 2) de optie "netwerk selecteren" komt helemaal niet in "instellingen" voor;
2. Gecontroleerd: data roaming is aan, EU internet is uit;
3. iPhone opnieuw opgestart, geen verandering;
4. Simkaart er uitgehaald en opnieuw ingedaan. De iPhone herkent de simkaart dan niet, pas als ik hem opnieuw opstart dan krijg ik ineens wel bereik: dit is echter van korte duur, want ik kan ineens (spontaan, dus) helemaal geen bereik meer hebben. Dit gebeurt ook als ik vliegtuigmodus aanschakel en dan weer uitschakel: dan vindt hij het netwerk ineens niet meer;
5. Netwerk instellingen gereset, geen verbetering;
6. In een andere telefoon lijk ik ineens wel bereik te hebben, maar ik moet zeggen dat ik dit over langere tijd moet uitproberen: heb dit alleen 2 minuten gedaan;
7. iPhone geupdate naar de laatste iOS versie;
8. Momenteel heb ik de gehele iPhone gereset en ben ik hem aan het herstellen vanaf een backup. Echter, ik kon al zien dat bij het ontgrendelen van de simkaart, ik al geen netwerk had.

Wat nu?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Chellies,

Ik heb je 2 topics even samengevoegd, omdat ze over hetzelfde probleem gaan en dan is het handig om dit overzichtelijk te houden.

Zo te zien heb je alles al geprobeerd! Daarnaast zie ik ook dat je al telefonisch contact hebt gehad met mijn collega over een reparatie. Was dit allemaal duidelijk of nog niet?

Wat mij opvalt is dat je wel netwerk hebt met jouw simkaart in een ander toestel, dat zou inderdaad wijzen op een probleem met je toestel. De fabrieksreset heeft ook niets opgeleverd? Had je de netwerkinstellingen al eens hersteld op je telefoon?

Ik hoor graag van je of wij nog ergens bij kunnen helpen op dit moment!
Hoi David,

Dat klopt, ik heb de situatie nogmaals telefonisch uitgelegd en toen heeft jouw collega mij aangeraden om de iPhone ter reparatie op te sturen. Dit heb ik gedaan nadat ik heb gemerkt dat dat zowel de netwerk-reset als de algehele fabrieksreset (en weer recoveren vanuit back-up) niks heeft gedaan... Nog steeds hetzelfde probleem.

Nu is het enige probleem dat de email die jullie mij sturen met als onderwerp "Bevestiging aanmelding reparatie" niet in zijn geheel aankomt. Ik heb dit al aangegeven in de chat, waarna jouw collega mij de email nog tot 3 maal toe heeft verstuurd - echter steeds met hetzelfde probleem dat de email onvolledig is. Hij blijft "hangen" op mijn gegevens (tot de regel "reparatienummer", waarna ik dus niet kan lezen wat ik moet doen om mijn iPhone ter reparatie op te sturen en vooral: waarnaartoe ik het op moet sturen.
Ik lees de email zowel op mijn telefoon (nu een oud toestel in gebruik) en op mijn pc, maar beide geven dezelfde, onvolledige email aan.

Hoop dat er een andere manier is om de email naar mij toe te sturen, een screenshot bijvoorbeeld? 4 maal een tekstemail lijkt niet te werken...

Groetjes en alvast bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Chellies,

Dat schiet niet op, als je de e-mail niet kunt openen. Ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de inhoud van de e-mail. Daarin staat ook het adres waar je je toestel naartoe moet sturen. Via jouw My T-Mobile kun je de reparatie volgen. Zodra we het toestel ontvangen hebben krijg je een bevestiging hiervan.

Ik hoop dat je snel weer over je iPhone 6 kunt beschikken! 🙂 Zoals ik in het privébericht al aangaf, als je nog vragen hebt, we zitten voor je klaar!
iPhone afgeleverd bij een T-Mobile shop en nu is het wachten op de reparatie (ca 2 weken). Dank voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Chellies,

Goed om te horen dat je iPhone is afgeleverd voor de reparatie. Ik hoop dat je toestel snel weer terug is! Houd je ons op de hoogte?

Reageer