Beantwoord

Streamen in het buitenland

• 23 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 697 Bekeken

Hallo,

Op moment bevind ik mij in het buitenland en had ik een gesprek over streamen van diensten die niet via betaalde bronnen gaan. Ik weet dat het illegaal is om te downloaden (streamen) in Duitsland, dus hoe werkt het dan als ik het via mijn mobiele netwerk doe?

Groeten
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 24 augustus 2017, 18:24

Ecko,

De regels van het land waar jij je bevindt zijn van kracht... Dus je hebt met de Duitse regels te maken...

Echter, doordat al je verkeer als een soort VPN naar Nederland gaat, zal de Duitse speurhond je niet meteen vinden. Neemt niet weg dat illegale streams (per definitie) niet mogen... dat er wel voor gewaarschuwd is (en wat we dus moeten zeggen).

Als je in een theoretisch gesprek nu wil voorkomen dat je wat je doet te traceren is, zou je nog een eigen VPN met je eigen pc thuis (of router etc.) moeten opzetten. Dan is niet te traceren wat jij deed zonder je privacy te schenden met o.a. deep package inspection (de reden trouwens dat VPN in bijvoorbeeld Saudi Arabia niet legaal is, iets andere regels op internet gebruik). Dit soort controles zijn zwaar verboden (in de EU) en zonder gerechtelijk bevel (in merendeel EU) niet mogelijk...

In dat geval zou je iets kunnen doen, ook wat we afraden, in het buitenland....

Overigens... de Ziggo Go app doet het met VPN in het buitenland...en dankzij de overstap, T-Mobile TV app gaat binnenkort getest worden 😉 Dan ben je semi-legaal aan het kijken (de zendrechten zijn niet voor buitenland, maar je betaald er wel voor en het loopt via een NL IP/adres) en het is minder omslachtig dan een webcam voor je tv te zetten (en je remote via een LEGO-bot te besturen).
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je via legale diensten sreamt is er niets aan de hand . Volgens mij gaat trouwens je verbinding eerst via Nederland en dan Duitsland., zal dus Dit ook wel meevallen . Als je op een vast netwerk zit is het illegaal downloaden idd strafbaar.
Als het via Nederland gaat dan gelden de Nederlandse regels lijkt mij. Maar heeft iemand een link die mij over dit onderwep meer duidelijkheid/zekerheid kan geven?
Ecko,

De regels van het land waar jij je bevindt zijn van kracht... Dus je hebt met de Duitse regels te maken...

Echter, doordat al je verkeer als een soort VPN naar Nederland gaat, zal de Duitse speurhond je niet meteen vinden. Neemt niet weg dat illegale streams (per definitie) niet mogen... dat er wel voor gewaarschuwd is (en wat we dus moeten zeggen).

Als je in een theoretisch gesprek nu wil voorkomen dat je wat je doet te traceren is, zou je nog een eigen VPN met je eigen pc thuis (of router etc.) moeten opzetten. Dan is niet te traceren wat jij deed zonder je privacy te schenden met o.a. deep package inspection (de reden trouwens dat VPN in bijvoorbeeld Saudi Arabia niet legaal is, iets andere regels op internet gebruik). Dit soort controles zijn zwaar verboden (in de EU) en zonder gerechtelijk bevel (in merendeel EU) niet mogelijk...

In dat geval zou je iets kunnen doen, ook wat we afraden, in het buitenland....

Overigens... de Ziggo Go app doet het met VPN in het buitenland...en dankzij de overstap, T-Mobile TV app gaat binnenkort getest worden 😉 Dan ben je semi-legaal aan het kijken (de zendrechten zijn niet voor buitenland, maar je betaald er wel voor en het loopt via een NL IP/adres) en het is minder omslachtig dan een webcam voor je tv te zetten (en je remote via een LEGO-bot te besturen).
Glas helder verhaal Poco Loco, dankjewel. Ik begrijp dus dat het kan maar risico meebrengt. VPN is ook iets waar ik zelf aan dacht maar omslachtig vond, dus vandaar de vraag. Ben van plan genoegen te nemen met de opties die ik heb en geduldig wachten. Thank you all, case closed

Reageer