Beantwoord

T-Mobile blues in US

• 26 mei 2018
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik voelde me in de steek gelaten door T-Mobile tijdens mijn bezoek aan Amerika vorige week.

Van tevoren had ik geprobeerd om een data/beltegoed bundel voor mijn 10-daags bezoek aan Amerika te kopen.
Dat was niet mogelijk. Ik kon alleen mijn bundel definitief upgraden naar een bundel waarin tegoed voor US zit. En dat doe ik niet voor 10 dagen. De prijs van die bundel is dan ook nog eens 61 euro! Terwijl ik nu 37 euro betaal.

In Amerika heb ik verbinding gemaakt met T-Mobile US.

Vervolgens ging ik kijken of ik een databundel kon kopen. Dat kon: 15 euro voor 250 Mb. Dat is belachelijk duur. Ik heb dat 3 x moeten doen. Dus 45 euro voor nog niet eens 1 Gb.

Maar het is nog erger: Ik kon pas een nieuwe databundel kopen als de vorige helemaal op was. Eerder verschijnt de knop niet op jullie pagina. Ik heb het over T-Mobile NL trouwens. Met andere woorden je moet vreselijk dure data gebruiken om een bundel met iets minder dure data te kunnen kopen.

Mijn extra kosten zijn dan ook 52 euro!
52 + 45 = 97 euro voor nog geen Gb aan data.

Waar heb ik dit precies aan verdiend?
Waarom worden abonnees zo vogelvrij verklaard in het buitenland?
Waarom kan ik niet vooraf tegen een redelijk tarief mijn reis voorbereiden? De US bundels verschenen pas in beeld toen ik in de US was!

Ik wilde zoveel mogelijk telefoonkosten sparen, maar het voelt alsof ik in de val gelopen ben. Het voelt ook een beetje alsof ik bestolen ben.

Gefrustreerde groet,
Johan
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 mei 2018, 14:49

Top, dankjewel!

Ik heb meteen even meegekeken in jouw Verbruikstatus van deze maand. Daar zie ik dat je tot nu toe € 52,64 buiten de bundel hebt verbruikt. Als we kijken naar de specificatie hiervan, dan zie ik inderdaad twee keer een Travel & Surf-pas van € 14,99, wat bij elkaar uitkomt op € 29,98. De andere kosten zijn kosten voor Bellen in het buitenland (€ 14,27), gebeld worden in het buitenland, en wat berichten die verstuurd zijn. Bij elkaar komt dit op het bedrag van € 52,64 uit.

Ik kan je dus geruststellen dat er geen kosten worden gerekend voor de data die je zou verbruiken om de Travel & Surf pas te kiezen. Pas als je bewust kiest voor internetten per MB óf een Travel & Surf pas, kunnen kosten worden gerekend voor internetverbruik.

Een tip voor een volgende keer is om jouw bundel toch voor één maand te verhogen naar Go Unlimited EU + USA. Je kunt dit dan na een maand weer bijstellen naar een goedkopere bundel, maar dan hou je de kosten in elk geval binnen de perken en kun je 10 GB verbruiken in de USA plus onbeperkt bellen.

Ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid heb verschaft! Mocht je nou vaker twijfelen over kosten of abonnementen - of advies willen bij dit soort reizen, bezoek dan gerust deze Community. Wij kunnen altijd met je meedenken en zo ook helpen kosten te besparen.

Laat het me weten als je meer vragen hebt Johan!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Johan,

Je hebt een vraag gesteld waar we voor in jouw verbruiksgegevens moeten kijken. Geef je akkoord dat wij dit doen? We helpen je dan zo snel mogelijk verder!
Ja natuurlijk! Graag!
Reputatie 7
Badge +19
Top, dankjewel!

Ik heb meteen even meegekeken in jouw Verbruikstatus van deze maand. Daar zie ik dat je tot nu toe € 52,64 buiten de bundel hebt verbruikt. Als we kijken naar de specificatie hiervan, dan zie ik inderdaad twee keer een Travel & Surf-pas van € 14,99, wat bij elkaar uitkomt op € 29,98. De andere kosten zijn kosten voor Bellen in het buitenland (€ 14,27), gebeld worden in het buitenland, en wat berichten die verstuurd zijn. Bij elkaar komt dit op het bedrag van € 52,64 uit.

Ik kan je dus geruststellen dat er geen kosten worden gerekend voor de data die je zou verbruiken om de Travel & Surf pas te kiezen. Pas als je bewust kiest voor internetten per MB óf een Travel & Surf pas, kunnen kosten worden gerekend voor internetverbruik.

Een tip voor een volgende keer is om jouw bundel toch voor één maand te verhogen naar Go Unlimited EU + USA. Je kunt dit dan na een maand weer bijstellen naar een goedkopere bundel, maar dan hou je de kosten in elk geval binnen de perken en kun je 10 GB verbruiken in de USA plus onbeperkt bellen.

Ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid heb verschaft! Mocht je nou vaker twijfelen over kosten of abonnementen - of advies willen bij dit soort reizen, bezoek dan gerust deze Community. Wij kunnen altijd met je meedenken en zo ook helpen kosten te besparen.

Laat het me weten als je meer vragen hebt Johan!
Super duidelijk. Bedankt. Een pak van mijn hart

Reageer