Vraag

T-mobile buitenland, Andorra

• 4 september 2019
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

Geachte T-Mobile,

Hierbij wil ik graag mijn ongenoegen uiten richting jullie. Het betreft het mobiel bereikbaar zijn(internet) in Andorra. Afgelopen weken was ik op vakantie in Zuid Frankrijk en bij een bezoek aan Andorra kwamen wij er achter dat ons internet het niet deed. Weer terug in Frankrijk jullie klantenservice nummer gebeld (1200) en daar de vraag gesteld. Mede reden was dat wij camping gasten spraken die ook in Andorra waren met een KPN abonnement en die hadden geen problemen. Hierop kreeg ik het advies dat het voor Andorra geen probleem moest zijn. Verzoek om mijn toestel te resetten en dat ik dan zonder problemen internet moest hebben in Andorra. Dit gedaan en daarop wederom naar Andorra vertrokken. Daar weer aangekomen bleek er wederom geen internet te zijn. Daar wij wandelaars zijn gebruiken wij dan o.a. google-maps om locaties en routes te vinden. dit ging niet en heb met tegenzin Mb's bij gekocht om maar internet te hebben. Terwijl mijn bundel groot genoeg is. Ook gelijk weer 1200 gebeld. Merkte gelijk dat ik hier niet jullie helpdesk aan de lijn kreeg. Voor deze 3 seconde rekenen jullie € 1,27. Schandalig.

Graag verneem ik van jullie een onderbouwd antwoord op mijn vragen van hierboven daar ik door jullie helpdesk verkeerd ben geïnformeerd. hierdoor niet de geplande routes heb gelopen en wel extra kosten heb gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Anton Brouwers

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @AntonB1966 Wat jammer dat je niet vooraf wat informatie hebt ingewonnen.

De helpdesk heeft je dus niet goed geïnformeerd of ze hebben je niet goed begrepen, want internet is daar wel mogelijk maar dan met een Travel & Surf pas.

Andorra is geen lid van de EU en valt dus bij TM-mobile onder Zone 1

In de landen waar je een Travel &Surf pas kan kopen kan je helaas geen gebruik maken van bellen en internet uit je bundel.
Groetjes!
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @AntonB1966,

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!

Sorry voor de foutieve informatie, dat is natuurlijk niet hoe het hoort. Andorra valt inderdaad niet binnen onze EU-regeling, dit kun je terugvinden in de prijslijst van je abonnement. Wanneer je in het buitenland aankomt dan behoor je een sms te krijgen met daarin de tarieven die gelden in het land waar je op dit moment bent, heb je deze sms wel ontvangen? Mocht je je in de toekomst afvragen welke tarieven er gelden in het land waar je op vakantie bent sms dan gratis PRIJS naar 5545, bijvoorbeeld PRIJS SPANJE. We sturen je dan een sms terug met daarin de tarieven die voor jou gelden in dat land. Zo weet je precies wat je kunt verwachten en kom je niet voor verassingen te staan.

De extra kosten van €3,22 die nu op je factuur staan heb ik vergoed en deze worden op de factuur in oktober in mindering gebracht. Wel zo netjes vind ik en ik hoop dat ik je daar een beetje blij mee kan maken. Mocht je nog vragen hebben laat je het mij dan even weten?

Reageer