Beantwoord

T-Mobile in Frankrijk hopeloos...

Waarom heeft het zin 2000 mb te kopen als je geen internet krijgt in Frankrijk?
Surf en Travel hopeloos.
T-mobile onbereikbaar.
Wat onbegrijpelijk klantonvriendelijk...
icon

Beste antwoord door Hajar 5 juni 2017, 11:03

Hi JPV14,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een Basis sim abonnement hebt. Je hebt op 3 juni jouw Nederlandse databundel van 250MB verhoogt naar 2GB. Vanaf 13 juni kun je inderdaad 2GB verbruiken in de EU vanwege de EU regelgeving, maar voor die tijd moet je een Travel & Surf pas activeren om te kunnen internetten. Op dit moment heb jij geen actieve Travel & Surf pas en dus geen dataverbinding. Je kan via My T-Mobile een Travel & Surf pas activeren. Zorg dat je dataroaming aan staat en dat je verbonden bent met een Frans netwerk zoals SFR, Orange of Bouygues. Ik verwacht dat je dan wel een goede dataverbinding zult hebben. Mocht dat niet zo zo zijn, trek dan even aan de bel.

@Matti; Shadowlea probeert natuurlijk te helpen. Dit is een klant helpt klant forum en daar zijn wij erg blij mee. Wat betreft je eigen topic; mijn collega heeft jouw vraag van 1 juni doorgezet en zal jou morgen van een reactie voorzien.
Bekijk origineel

13 reacties

Al andere netwerken van andere telefoonproviders geprobeerd? Bevestiging van de aankoop wel gehad?
En zijn er andere Nederlanders in uw gezelschap die wel signaal hebben?
Ik ben het met u eens dat Tmobile erg onbereikbaar is voor dit soort gevallen. Ik had ook een onderwerp gepost op 1 juni, waarop ik zojuist pas de eerste reactie op heb gehad ( van een gewone gebruiker, dus geen Tmobile medewerker). Mijn situatie was niet urgent, maar de uwe waarschijnlijk wel. Tele is tegenwoordig een eerste levensbehoefte, zeker als je in het buitenland bent.
Reputatie 7
Badge +9
Wat vervelend dat je geen fatsoenlijk internet hebt! :(

Het heeft helaas geen zin te klagen bij T-Mobile Nederland over het netwerk van T-Mobile Frankrijk. Die klachten moeten worden ingediend bij T-Mobile Frankrijk. De twee hebben, buiten een gedeelde naam en moederbedrijf, niets met elkaar te maken. T-Mobile Nederland en T-Mobile Frankrijk zijn twee op zich staande bedrijven. Dat geld voor alle T-Mobile-genaamde bedrijven. T-Mobile Nederland heeft een contract met T-Mobile Frankrijk voor het toelaten van Nederlandse klanten op hun netwerk. Eventuele storingen, slecht bereik en andere problemen met het lokale netwerk liggen volledig bij T-Mobile Frankrijk, en kan T-Mobile Nederland niets mee beginnen. Net als dat je met een TV gekocht bij de MediaMarkt in Nederland niet terecht kunt bij de MediaMarkt in Frankrijk. (Of met een kapotte fles shampoo van de Albert Heijn bij de Etos.)

(Ik ben géén medewerker)

@Matti100 Het is Pinksteren en Weekend. T-Mobile Medewerkers hebben net zo veel recht op officiële vrije dagen en weekend als alle andere inwoners van Nederland. Indien je direct reactie nodig hebt is er de telefonische klantenservice.
Volgens mij bestaat er helemaal geen tmobile frankrijk. Alleen orange, sfr, bouygues en freemobile.
Ik reis momenteel door Frankrijk en merk dat het internet vergeleken met vorig jaar sterk verbeterd is. Zelfs bij het kleinste dorp heb ik tegenwoordig een 4g. Welliswaar is de snelheid een stuk lager dan 4g in nederland.
Alleen in een berggebied zonder huizen heb je helemaal geen verbinding.
Er bestaat een kaartje met masten in Frankrijk.
Voordeel met het tmobile boven een lokale sim is dat je je franse provider zelf kan kiezen. Ga naar instellingen en dan naar mobiele netwerken handmatig en dan zie je de franse providers. Dan kan je er een kiezen, liefst 1 met 4g. Als je geen goede verbinding hebt kies dan een andere.
Als je in een bewoond gebied zit lijkt het mij sterk dat je op beschreven manier geen internet verbinding kan krijgen.
Gebruik je toevallig een mifi moet je die handmatig instellen op een franse provider.
Shadowlea, mijn topic was al van 1 juni, dus afgelopen woensdag. Dat is bijna een week geleden. En Tmobile behoort het personeel ook gewoon in het weekend te laten werken als service aan de klant.
En ik ben het helemaal met Hakuin eens:JPV14 kan een andere aanbieder proberen en moet echt niet jouw advies volgen ( Tmobile Frankrijk bellen????!!!).
PS Hakuin: hoe weet je of een provider 4G biedt als je in de Instellingen-app zit? ("liefst 1 met 4g")

Bij instellingen, mobiele providers, handmatig krijg je na een tijdje een lijst te zien met de beschikbare providers. Die met LTE zijn 4g
Reputatie 7
Badge +20
Hi JPV14,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je een Basis sim abonnement hebt. Je hebt op 3 juni jouw Nederlandse databundel van 250MB verhoogt naar 2GB. Vanaf 13 juni kun je inderdaad 2GB verbruiken in de EU vanwege de EU regelgeving, maar voor die tijd moet je een Travel & Surf pas activeren om te kunnen internetten. Op dit moment heb jij geen actieve Travel & Surf pas en dus geen dataverbinding. Je kan via My T-Mobile een Travel & Surf pas activeren. Zorg dat je dataroaming aan staat en dat je verbonden bent met een Frans netwerk zoals SFR, Orange of Bouygues. Ik verwacht dat je dan wel een goede dataverbinding zult hebben. Mocht dat niet zo zo zijn, trek dan even aan de bel.

@Matti; Shadowlea probeert natuurlijk te helpen. Dit is een klant helpt klant forum en daar zijn wij erg blij mee. Wat betreft je eigen topic; mijn collega heeft jouw vraag van 1 juni doorgezet en zal jou morgen van een reactie voorzien.
Waarom heeft het zin 2000 mb te kopen als je geen internet krijgt in Frankrijk?
Surf en Travel hopeloos.
T-mobile onbereikbaar.
Wat onbegrijpelijk klantonvriendelijk...

De 2000 mb kan ik pas na 13 juni gebruiken. Dan ben ik terug in Nederland.
Hoe kan ik de aanschaf terugdraaien! Dit is immers zinloos.

Ik klaag niet over T-Mobile, ik stel vast dat ik tegen problemen oploop.
Dan blijkt dat de provider thuis in feite onbereikbaar is.

Dat is zwaar pet en onbegrijpelijk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi JPV14,

Je kan via My T-Mobile een Travel & Surf pas aanschaffen en dan kun je direct weer online zijn. Als je wilt dan kan ik ook een pas voor je activeren. Ik hoor graag in welke pas jij interesse hebt.
Wat moet ik met 2000 mb die pas na 13 juni beschikbaar zijn.
Koop ongedaan maken?
Mijn vakantie loopt deze week af.
Tracel en Surf zou ik moeiteloos kunnen gebruiken waarna de extrap kosten verrekend werden?
Of begrijp ik de T-Mobile wereld niet?
Ik kan geen berichten versturen op mij IPhone.
Alleen van T-Mobile beantwoorden. Zoals een tevredenheidsenquete...
Interessante vragen, terwijl het probleem niet is opgelost.
Is het mogelijk dat je aantoont dat de informatie over de gebruiksmogelijkheden van de bundel door tmobile niet duidelijk genoeg was?
Dag Matti100.
Ik zou dan screenshots moeten maken van de verschillende opties die TMobile biedt.
Daartoe ontbreekt mij de lust.
Natuurlijk ligt het probleem bij mij als gebruiker die de (on) logica van TMobile niet begrijpt.
Daar moet je een beetje Poco Loco voor zijn. Alle respect hoor.
Via mijn IPhone kan ik geen whatsappjes versturen, geen berichten. Wel bellen. Behalve berichten van en naar TMobile, tevredenheidsonderzoek per computer. Ach, het went.
In een wifi omgeving gauw mijn mail en berichten bijwerken.
Heel avontuurlijk.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi JPV14,

Mijn collega Hajar had jouw bericht verkeerd begrepen, excuus! In principe kun je jouw internetbundel maar één keer per maand aanpassen en je hebt dit op 03/06 voor het laatste gedaan. Maar ik heb bij uitzondering jouw internetbundel van 2GB naar 250MB verlaagd. Je kunt deze aanpassing ook terugzien op My T-Mobile > Mijn abonnement. Houd er rekening mee dat jouw komende factuur er iets anders uit zal zien dan je gewend bent. Op deze pagina vind je alvast meer informatie.

Door de verwarring die er is ontstaan over het internetten in het buitenland heb ik uit coulance een Travel & Surf S-pas voor je toegevoegd. Dan kun je in ieder geval nog even online zijn. De kosten worden op jouw komende factuur verrekend. Op deze pagina kun je jouw verbruik in de gaten houden. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing!

Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag. Voor nu wens ik je in ieder geval nog een fijne tijd toe in Frankrijk!
Dank, een mooi gebaar.
Helaas ben ik al onderweg naar huis.
Ik moest de vakantie wel afbreken.
Morgenmiddag achterstallig werk aanpakken
en eens wat feiten op een rij zetten.
Nogmaals dank, Jan Pieter

Reageer