Beantwoord

Tarieven roaming vanaf april 2016

• 7 maart 2016
  • 7 reacties
  • 1116 Bekeken

Hallo,

Is er al bekend hoe de roaming tarieven/bundels en kosten eruit komen te zien v.a. 1 april 2016?

Gr Roman
icon

Beste antwoord door Thalina 8 maart 2016, 16:04

Hoi Roman,

Ik heb inmiddels reactie ontvangen van mijn collega:

"Vooruitlopend op de wetgeving die naar verwachting in 2017 ingaat, zijn alle providers vanaf 30 april 2016 al verplicht om hun klanten de mogelijkheid te bieden om hun nationale abonnement te gebruiken binnen de EU. Klanten kunnen dan in de EU bellen, sms’en en internetten uit hun bundel, maar betalen daarvoor wel een toeslag per minuut (€0,06), sms (€0,02) of MB (€0,06). Maximaal betaal je nooit meer dan €0,23 per minuut, €0,07 per sms en €0,24 per MB. Alle bedragen zijn inclusief BTW. De regulering is van toepassing voor alle klanten dus ook prepaid, zakelijke klanten en klanten met een ouder abonnement."

Is hiermee je vraag beantwoord? 🙂 Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Hallo Roman,

Voor zover ik weet is er nog niks bekend over een aanstaande tariefwijziging. Voor de normale tarieven in het buitenland kun je hier kijken:
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/tarieven-in-buitenland

Voor meer informatie over travel & surf (voordelige internetbundels):
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/travel-en-surf

Ik weet op het moment nog niks over een aanstaande tariefwijziging. Wat ik wel weet is dat de inhoud van de travel & surf bundels afgelopen december is verhoogd 😉.

Gertjan
Hi GertjanB96,

Thanks voor je reply. In de bijlage zie je een overzicht van de consumentenbond waar weergegeven word dat v.a. April '16 de mb's bij roaming goedkoper moeten worden. Volgens mij is dit wettelijk vastgelegd. Vanaf 2017 juli zou er in alle Eu landen geen extra toeslagen geteld meer mogen worden.

Ben dus benieuwd hoe de tarieven van T-mobile zouden worden, als dit over een kleine maand in zou gaan. Als de tabel klopt zouden de tarieven van 0,24€ naar 0,05€ ex btw gaan. Dat zou goed nieuws zijn.

Gr Roman
Reputatie 2
Badge +13
De afgelopen jaren zijn inderdaad de roaming tarieven aangepast. De nieuwe tarieven gingen steeds in per 1 juli. Ik neem aan dat ook dit jaar de nieuwe tarieven per 1 juli ingaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Roman,

Allereerst welkom op het forum!

Leuk dat je hier je vraag stelt! Op dit moment is er nog niets bekend over. Zoals mijn collega via Twitter al had aangegeven houden wij ons aan de Europese richtlijnen en zullen de tarieven worden aangepast zodra dit in de regelgeving wordt geïmplementeerd. Ik ga verder intern voor je navragen of er al meer bekend is. Zodra ik hier meer over weet, zal ik het plaatsen in dit topic. Op dit moment kun je de tarieven aanhouden die Gertjan noemde in zijn bericht (dankjewel!).

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Roman,

"Vooruitlopend op de wetgeving die naar verwachting in 2017 ingaat, zijn alle providers vanaf 30 april 2016 al verplicht om hun klanten de mogelijkheid te bieden om hun nationale abonnement te gebruiken binnen de EU. Klanten kunnen dan in de EU bellen, sms’en en internetten uit hun bundel, maar betalen daarvoor wel een toeslag per minuut (€0,06), sms (€0,02) of MB (€0,06). Maximaal betaal je nooit meer dan €0,23 per minuut, €0,07 per sms en €0,24 per MB. Alle bedragen zijn inclusief BTW. De regulering is van toepassing voor alle klanten dus ook prepaid, zakelijke klanten en klanten met een ouder abonnement."

Is hiermee je vraag beantwoord? 🙂 Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Hoi Roman,

Hoi Thalina,

Bedankt voor je duidelijke reactie! Weer een stap vooruit!

Groetjes Roman
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Roman,

Fijn om te horen dat alles zo duidelijk is! 🙂 Mocht je in de toekomst nog eens een vraag hebben, dan weet je ons te vinden!

Reageer