Beantwoord

Tethering Buitenland

• 1 maart 2020
  • 18 reacties
  • 667 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik ben al jaren klant en eigenlijk nooit echt problemen gehad, en heb 3x unlimited mobiel in huis. Afgelopen week was ik in London en toen viel het me op dat ik mijn tablet niet meer kon verbinden aan mijn iPhone XS. Dacht nog even dat het wellicht iets met Brexit te maken had. Maar gisteren was ik in Duitsland en kon zowel mn iPad als mijn navigatie systeem niet meer verbinden. Op de iPad kreeg ik een melding over data besparing modus maar die staat uitgeschakeld in de instellingen van mn iPhone. Het lijkt erop dat er aan de kant can T-Mobile iets is veranderd maar ik kan hier helemaal niets over terugvinden noch heb ik hier bericht over gehad. Iemand hier ervaring mee of een antwoord op, alvast bedankt voor jullie reactie. 

icon

Beste antwoord door Folkert 1 maart 2020, 12:28

Beste @alex.l 

Aan de kant van T-Mobile is er niets veranderd. Tethering is gewoon toegestaan want excessief verbruik wordt tegen gegaan door de constructie met 5 Gb dagbundels die je handmatig moet aanvullen.

Brexit heeft er ook niets mee te maken want de wetgeving omtrent roaming wijzigt niet voor 31-12-2020. Dat is onderdeel van het Brexit traject. Over na 2020 moet nog onderhandeld worden.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @alex.l 

Aan de kant van T-Mobile is er niets veranderd. Tethering is gewoon toegestaan want excessief verbruik wordt tegen gegaan door de constructie met 5 Gb dagbundels die je handmatig moet aanvullen.

Brexit heeft er ook niets mee te maken want de wetgeving omtrent roaming wijzigt niet voor 31-12-2020. Dat is onderdeel van het Brexit traject. Over na 2020 moet nog onderhandeld worden.

Groet, Folkert

Dank voor je snelle reactie @Folkert enig idee wat dit dan kan zijn want het moment dat ik gisteren de grens over reed werkte het wel

Reputatie 7
Badge +15

Kan je niet mobiele hotspot gebruiken in plaats van tethering?

Reputatie 7
Badge +18

@alex.l Ik weet even niet wat je zou kunnen proberen maar ik ben een 100% Android gebruiker, wellicht nog Apple liefhebbers aanwezig met ideeën ?

Nog even ter verduidelijking, dit is de functie waaraan ik refereer, de noemt het persoonlijke hotspot, de ander tethering volgens mij is het hetzelfde

Leuk wachtwoord Isabella. Het heeft niets met buitenland te maken en ook niet met T-Mobile. Het is meer iets om te plaatsen op het Apple gebruikers forum. Of ga even naar de Apple Store, die kunnen je helpen, maar dan moet je wel binnen de 90 dagen na aankoop zijn of AppleCare hebben.

Dank je voor je reactie @Phaedon en toch leuk dat er iemand kijkt naar wat ik heb neergezet voor de screenshot😉

Naar de applestore lijkt mij een beetje kort door de bocht aangezien het over de grens in Nederland op beide devices (iPad en auto) wel werkt. Wat ik niet heb geprobeerd (Voor een volgende trip) is mijn tweede connectie te gebruiken (heb een duo Sim) alhoewel alles op mijn T-mobile staat ingesteld. Of het toestel van mn vrouw (iPhone 11) te gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +15

Hier de Apple support pagina over mobiele hotspot, misschien helpt het voor je.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203302

Het netwerk heet Alex iPhone en het password is isabella. Ik weet niet hoe de iPhone hotspot werkt en ip-adressen maakt met DHCP en DNS doet, maar daar kunnen ze je bij de Apple Store zeker bij helpen. Als je nog binnen de 3 maanden bent tenminste. Anders plaats het op het gebruikers forum van Apple. Hier krijg je geen reactie, je moet het in de juiste community plaatsen.

In ieder geval is het je "persoonlijke" hotspot. Dat betekent dat je net zoals thuis, zelf mag weten wat je ermee doet. T-Mobile kan je daar niet bij helpen (dat zeggen ze altijd zo graag).

Nou, het zit zeker aan het T-mobile kant… Ik zit nu in Bulgarije, mijn internet thuis heeft een storing en ik kan niet met mijn MacBook naar mijn iPhone hotspot verbinden. Maar ik heb wel internet op mijn telefoon. Dus @Folkert of iemand anders - graag, doe een extra check als er alles goed op jullie kant zit! Wij zijn niet geïnformeerd als er zo’n grote verandering zou ingevoerd zijn… misschien heeft iemans iets verkeerd geklikt aan een globale instelling? Wij weten dat zulke dingen kunnen gebeuren maar het zou top zijn als het gecorrigeërd wordt… nu zit ik vol met werk en kan niet mijn mobiel bundel gebruiken om deze storing situatie te gaan... Hartelijk dank voor je aandacht! 

Misschien krijg je op Apple forum wel een reactie hoe je een connectie maakt tussen iPhone en MacBook. Gebruik anders een Lightning kabel voor tethering.

@Phaedon ik ben deskundig genoeg om te weten hoe mijn instellingen te zetten. En, als ik schrijf dat er een probleem is niet op mijn kant, dan waarschijnlijk is het op aanbieder’s kant.  Zoveel ken ik met zekerheid. Waar aan de andere kant zit het (mogelijk zit het met de roaming partner...) - dat is niet mijn probleem.  Mijn probleem is dat ik de diensten, waarvoor ik betaal, zijn niet aan het werken! Ik wil graag deze dienst zonder zulke problemen te kunnen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +18

@AleksC De T-Mobile klantenservice geeft hier zelf aan hoe je tethering moet instellen dus lijkt me sterk dat het verboden is. En voor zover ik weet is het dat ook niet. Je hebt 18 Gb data per maand in de EU bij Unlimited en het is geheel aan jou hoe je die data opmaakt.

Reputatie 7
Badge +18

@AleksC Kun je de hotspot wel inschakelen? En heb je wel Wifi verbinding naar de laptop? Als dat allemaal werkt is het dan enkel zo dat de verbinding activeren wel lukt maar dat je geen data binnen krijgt?

@Folkert tenzij er iets groots veranderd is zijn mijn instellingen perfect goed. Er is geen boodschap gekomen dar er iets zou zo enrom veranderen. Dus er is geen reden dat de ene dag zal mijn hotspot meer dan perfect werken in Nederland de andere zou het in buitenland-EU niet. Als jij me wel had gevraagd zou je toch weten dat ik een Unlimited@Work heb, dus 25 GB data in mijn pakket.

Het grote dat is veranderd is dat je naar een ander EU land bent gereisd. Je zit op een fysiek heel ander netwerk. Andere netwerken in de lucht kunnen storingen veroorzaken. Heb je de netwerkinstellingen gereset? Andere iPhone geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +18

@AleksC Zou je eens handmatig kunnen wisselen van 4G netwerk? Mogelijk blokkeert de Bulgaarse provider tethering. Keuze uit A1 Bulgaria EAD, Telenor en Vivacom.

Reageer