Tmobile unlimited VS go 10gb

• 5 september 2019
  • 1 reactie
  • 375 Bekeken

Ik ben zelf heel tevreden met tmobile zelf en het Unlimited abonnement. alleen vind ik het toch raar dat 10GB meer voordeel heeft in de EU ipv TM unlimited, bij Unlimited wordt je afgesloten na 14gb of je betaald per MB of je moet een MB aanvuller kopen, en bij 10GB krijg je daarna 384kbps/64kbps

zou je toch zeggen dat tmobile unlimited dit ook hee

ft

Vraag

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @juliank,

Ik geef graag meer informatie. De roaming regulering heeft een verschillende invloed op de twee desbetreffende voordeelbundels. Indien we een databundel van 10 GB aanbieden in Nederland, dient deze ook te kunnen worden gebruikt in de EU. Dit geldt ook voor de mogelijkheid om op lagere snelheid te kunnen blijven internetten (omdat we dit ook aanbieden in Nederland). Echter is dat niet net zoals in Nederland 'eindeloos', of in ieder geval tot het nieuwe maandtegoed. De hoeveelheid GB die je alsnog kunt verbruiken met die snelheid is afhankelijk van de grootte van je initiële databundel. Het gegeven dat dit niet net zoals in Nederland in ieder geval tot de start van je nieuwe maandtegoed is, zegt natuurlijk wat over het gedachtegoed van de roaming regulering.

De onbeperkte data in Nederland hoeft niet in de EU te worden aangeboden. Hiervoor krijg je dan 14 GB in de EU. Ook dit is een voortvloeisel van de EU-verordening. Naast het gegeven dat je met Unlimited dus al 4 GB meer kunt gebruiken in de EU, is die 4 GB 'extra' ook data die je met een hogere snelheid kunt gebruiken. Ook is het natuurlijk zo dat bij de 10 GB enig verbruik in Nederland invloed heeft op de bundel en daarmee dus de resterende data die je kunt gebruiken in de EU. Met Unlimited is de 14 GB als het ware 'schoon' te gebruiken in de EU. Met de 10 GB-bundel kan je bijvoorbeeld nog 8 GB gebruiken als je in Nederland al 2 GB hebt verbruikt.

Hopelijk biedt het zo meer achtergrond!

Reageer