Beantwoord

Toestel gestolen in het buitenland

• 6 januari 2016
  • 5 reacties
  • 410 Bekeken

Hallo,

Mijn telefoon is gestolen in het buitenland. Ik verblijf nog minimaal 4 maanden in het buitenland, dus ik wil een nieuwe telefoon kopen. De enige reden hiervoor is dat ik wil whatsappen met vrienden/familie thuis.

Probleem:
- Ik heb geen simkaart en geen telefoon meer en omdat ik in het buitenland ben kan er geen nieuwe simkaart opgestuurd worden met mijn eigen nummer (ik heb geen vast verblijfadres).

Als ik hier nu een nieuwe telefoon koop met een buitenlands nummer, kan ik dit dan overzetten naar mijn NLse nummer? Zodat mijn whatsapp account niet verloren gaat (die heb ik nu gedeactiveerd)?
Of is er een andere mogelijkheid?

Ik kan natuurlijk iedereen mijn nieuwe buitenlandse nummer mailen, maar dit lijkt mij heel omslachtig. Bovendien zou ik graag mijn oude nummer weer willen gebruiken als ik thuis ben...

Groetjes
icon

Beste antwoord door Thalina 7 januari 2016, 12:13

Hoi Marily,

Allereerst welkom op het forum!

Wat ontzettend balen dat je toestel gestolen is! Ik zie dat je je simkaart in ieder geval al hebt laten blokkeren, verstandig! Het is een lastige situatie, aangezien je niet lang op één plek bent. Ik kan wel een nieuwe simkaart opsturen naar een buitenlands adres, maar aangezien je maar 2/3 dagen ergens bent is de kans klein dat het gaat lukken. Mocht je toch langere tijd ergens zijn, laat het ons dan van te voren even weten. Dan gaan we kijken of het lukt met het opsturen van een nieuwe simkaart.

Zoals iamPuk al aangeeft is het niet mogelijk om een Nederlands nummer over te zetten naar een buitenlandse simkaart. Er zit helaas niets anders op dan een nieuw toestel te kopen en een lokale simkaart.

Wat ik wel heb gedaan voor je is bij uitzondering jouw bel-, sms- en internetbundel op het laagst mogelijke niveau gezet, om de kosten in de komende maanden laag te houden. Normaal gesproken kan je je bundels niet lager zetten dan je instapniveau met de Basis sim, maar voor jouw situatie heb ik een uitzondering gemaakt. Je kunt deze aanpassing ook terugzien op My T-Mobile. Aangezien je je nummer wilt behouden heb ik hiervoor gekozen en niet voor het omzetten naar PrePaid. Bij PrePaid moet je namelijk actief gebruik maken van je simkaart, anders wordt je simkaart/nummer gedeactiveerd.

Ik begrijp dat je het liefst gewoon met je Nederlandse nummer bereikbaar wilt zijn, maar ik hoop dat mijn antwoord meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! Nog een hele fijne tijd toewensen met je rondreis!
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +5
Staat je abonnement nog geregistreerd op een adres waar bekenden / familie wonen? Kun je anders je adres niet in zo'n adres aanpassen? Dan laat je daar een nieuwe simkaart heen sturen en laat je die door hen naar jou toe sturen.
Beste Hugo,

Dank voor je reactie. Zoals hierboven vermeld heb ik geen vast verblijfadres (ik ben aan het reizen), ik zit dan ook niet langer dan 2/3 dagen op dezelfde plek. Ook familieleden kunnen dus niets naar mij opsturen...
Reputatie 2
Badge +13
Dan gaat het erg lastig worden of plannen dat ze de nieuwe simkaart vanuit Nederland naar je toesturen op een locatie waar je langer verblijft.

Overigens is het niet mogelijk om een Nederlands 06-nummer aan een buitenlandse simkaart te koppelen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marily,

Allereerst welkom op het forum!

Wat ontzettend balen dat je toestel gestolen is! Ik zie dat je je simkaart in ieder geval al hebt laten blokkeren, verstandig! Het is een lastige situatie, aangezien je niet lang op één plek bent. Ik kan wel een nieuwe simkaart opsturen naar een buitenlands adres, maar aangezien je maar 2/3 dagen ergens bent is de kans klein dat het gaat lukken. Mocht je toch langere tijd ergens zijn, laat het ons dan van te voren even weten. Dan gaan we kijken of het lukt met het opsturen van een nieuwe simkaart.

Zoals iamPuk al aangeeft is het niet mogelijk om een Nederlands nummer over te zetten naar een buitenlandse simkaart. Er zit helaas niets anders op dan een nieuw toestel te kopen en een lokale simkaart.

Wat ik wel heb gedaan voor je is bij uitzondering jouw bel-, sms- en internetbundel op het laagst mogelijke niveau gezet, om de kosten in de komende maanden laag te houden. Normaal gesproken kan je je bundels niet lager zetten dan je instapniveau met de Basis sim, maar voor jouw situatie heb ik een uitzondering gemaakt. Je kunt deze aanpassing ook terugzien op My T-Mobile. Aangezien je je nummer wilt behouden heb ik hiervoor gekozen en niet voor het omzetten naar PrePaid. Bij PrePaid moet je namelijk actief gebruik maken van je simkaart, anders wordt je simkaart/nummer gedeactiveerd.

Ik begrijp dat je het liefst gewoon met je Nederlandse nummer bereikbaar wilt zijn, maar ik hoop dat mijn antwoord meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! Nog een hele fijne tijd toewensen met je rondreis!
Reputatie 6
@Marily,

Wellicht een handige toevoeging;

Je kunt je Nederlandse nummer ook laten doorschakelen naar je eventuele buitenlandse nummer, zo ben je toch bereikbaar wanneer men je belt.

Voor appen dienen je contacten wel je buitenlandse nummer te hebben.

Succes!

Reageer