Beantwoord

Toestel wordt heet in het buitenland

• 3 februari 2016
  • 10 reacties
  • 233 Bekeken

Mijn nieuwe telefoon - Samsung Galaxy Edge wordt echt heet als ik in buitenland ben, en dan loopt mijn baterij leeg binnen enkele uren. Wat is dat??
icon

Beste antwoord door Pilovali 3 februari 2016, 16:54

Hallo,

Als je in het buitenland bent, en geen internet gaat gebruiken, kun je het beste je telefoon op 2G/GSM zetten.
Sommige landen gebruiken voor 4G totaal andere frequenties dan in Nederland, en niet in elk land is het 3G of 4G netwerk goed geoptimaliseerd, waardoor je telefoon veel vaker gaat zoeken naar beter masten, wat op den duur zorgt dat je batterij sneller leeg gaat.

Groet,
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het kan zijn dat je telefoon meer kracht nodig heeft om een signaal te krijgen met de masten in het buitenland. In welk land ben je, en welke provider gebruik je?

Groet,
dat gebeurte al twee keer: in Zuid Korea 2 weken geleden en dan afgelopen week in England weer; eerst geen verbinding, daarna uit en aan, en wel verbinding maar red-hot toestel. Een provider word automatisc door mijn toestel gekozen. Had ik nooit met mijn oude toestel Huawei ...
Ik ga binnenkort naar Japan en vrees ik de slechste!
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Van welk netwerk maak je gebruik van? Van 2G, 3G of 4G?
van de 4G
oh, en ik gebruik geen data roaming (voor zekerheid, staat uit)
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Als je in het buitenland bent, en geen internet gaat gebruiken, kun je het beste je telefoon op 2G/GSM zetten.
Sommige landen gebruiken voor 4G totaal andere frequenties dan in Nederland, en niet in elk land is het 3G of 4G netwerk goed geoptimaliseerd, waardoor je telefoon veel vaker gaat zoeken naar beter masten, wat op den duur zorgt dat je batterij sneller leeg gaat.

Groet,
Bedankt!
Ik ga dit even in Japan volgende week testen. Echt vervelend is dit dit wel!
beste groet
Reputatie 6
Badge +17
Voor de Galaxy Edge S6 zijn ook verschillende versies:
China, HK, AT&T (Amerikaans netwerk), Turkey, LATAM, Singapore, India, Australia, Korea, en een 'global' versie.
Niet elke versie ondersteund elke 4G frequentie, en niet elke versie is geoptimaliseerd voor elk land 😉
Ik heb hem hier in NL gekocht, en hij doet hier prima ook. Dus - OK - ik zet hem op 3G zodra ik merk dat hij warmt op
en bedankt voor toelichting 😳
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb hem hier in NL gekocht, en hij doet hier prima ook. Dus - OK - ik zet hem op 3G zodra ik merk dat hij warmt op
en bedankt voor toelichting :$

En als niet het gewenste resultaat op 3G hebt, kun je ook proberen op 2G ;)
Veel plezier in Japan.

Reageer