https://twitter.com/renzomobiel/status/888498560580427776
Heel apart.
Beste antwoord door Hajar
Allereerst dank voor jullie meldingen, alertheid en gedetailleerde feedback over jullie roaming ervaringen. Wordt zeer gewaardeerd! Ik geef jullie graag meer achtergrond over de huidige situatie. Deze zomer is er vanwege de nieuwe EU-regelgeving een forse groei in het roaming verkeer zichtbaar op alle internationale mobiele netwerken. Het gaat om piekbelastingen die vier tot vijf keer hoger liggen dan vorige zomer. Met die achtergrond hebben we de netwerkcapaciteit aan onze eigen zijde ook verder uitgebreid, zodat de kwaliteit van het roaming verkeer kan worden gewaarborgd.
Het netwerk van T-Mobile is geoptimaliseerd om vanuit Nederland goede datasnelheden voor roaming te verzorgen. We willen jullie immers ook buiten Nederland voorzien van een optimale netwerkervaring. Buitenlandse netwerken zijn echter niet altijd even goed toegerust op de datapieken waarvan deze zomer sprake is. We zien nu dan ook terug dat sommige buitenlandse netwerken overbelast raken door de drukte die wordt veroorzaakt door toerisme, met als gevolg een vertraagde datasnelheid voor een deel van onze klanten.
Onze klanten die op dit moment roamen, maken dus gebruik van zowel het mobiele netwerk van de buitenlandse roaming provider als van ons eigen T-Mobile netwerk. Deze netwerken zijn onderling verbonden via een internationaal datanetwerk. Ondanks dat we geen directe invloed kunnen uitoefenen op het netwerk van de buitenlandse providers, wordt er tussen de netwerken gewerkt aan verbeteringen. We monitoren de situatie constant met grote zorg en onze technici hebben contact gelegd met partners op het internationale netwerk.
Als je zelf trage roaming snelheden hebt, dan adviseren we je om in ieder geval 1x per dag je telefoon opnieuw uit en aan te zetten.
Wanneer er nieuws is, zorgen we er vanzelfsprekend voor dat jullie updates ontvangen en we houden jullie via dit topic op de hoogte. Keep you posted!