Beantwoord

Traag internet in het buitenland



Toon eerste reactie

238 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Guillermo,

Twee weken geleden waren er inderdaad problemen met traag internet in het buitenland. Onze experts geven aan dat het probleem is opgelost. Jullie kunnen weer op normale snelheden internet gebruiken in het buitenland. Ben je momenteel in het buitenland? Ervaar je nog steeds traag internet? Zou je dan hier antwoord op kunnen geven?
- Land:
- Stad:
- Provider:
- Downloadsnelheid:
- Uploadsnelheid:
- Ping:
- Datum+tijdstip speedtest:

We kijken dan graag met je mee!
Als ik in Frankrijk ben heb ik geen service maar mijn vriendin met kpn heeft dat wel altijd.
Hie kan dat dan?
Hajar,

hoe zit het met GEEN internet in het buitenland?
Ben bijna op het punt om over te stappen ook al is termijn nog niet verstreken.
Er wordt niet geleverd wat er wordt beloofd.
Vriendin heeft ALTIJD internet, ze heeft kpn.
@hakuin, spreek voor jezelf. Je bent er niet bijgeweest. Hoe kan jij nu beweren dat het aan ons ligt. Lever een constructieve bijdrage of bemoei je er ajb niet mee!
Excuus voor de dubbele post...@€@&newbies 😂
Reputatie 7
Badge +20
@Freek; Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien.
@hakuin, spreek voor jezelf ons ligt. Lever een constructieve bijdrage of bemoei je er ajb niet mee!
Ik bedoel niet dat het aan jou ligt, maar dat Hajar zich er makkelijk vanaf maakt dat het probleem is opgelost, terwijl jij nog problemen ervaart.
Ik heb nog steeds last van traag internet in het buitenland. Ik woon in de grensstreek met België en ik moet dagelijks meerdere keren 4g data uit en aanzetten om een normale snelheid te krijgen op het Belgisch netwerk. Dacht eerst dat het aan mijn iPhone 7 zou kunnen liggen, echter mijn iPhone x heeft hetzelfde probleem. De instellingen zijn volgens mij correct, nadat ik opnieuw verbind met het 4g netwerk werkt alles naar behoren. Het is helaas wel maar tijdelijk, zodra tussentijds het 4g netwerk wegvalt en er vervolgens weer automatisch een verbinding wordt gemaakt dan moet ik eea weer handmatig herstellen. Dit is heel vervelend.

Mvg,

Raymond
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Raymond,

Jammer om te lezen dat je er nog steeds last van hebt! Omdat het om een buitenlands netwerk gaat, weet ik niet zeker of wij hier vanuit Nederland iets mee kunnen, maar ik heb dit alsnog doorgezet naar onze IT specialisten. Ik hoop dat zij hier toch een oplossing voor kunnen bieden. 🙂

Je zult hier binnenkort een terugkoppeling over krijgen!
Hallo Jaimy,

Ik heb jullie oplossing voor mijn probleem geprobeerd. Op zich werkt het gebruiken van het netwerk van Base i.p.v. Orange in België. Het probleem is echter dat ik nu bij iedere grensovergang of onbedoelde netwerkwissel (grensstreek) handmatig moet switchn en naar het netwerk van Base. Het voorkeursnetwerk van t-mobile in België is Orange en niet Base. Dus dit moet iedere Keer weer handmatig worden ingesteld. Ga ik weer naar Nederland dan moet ik de instellingen weer op automatisch zetten. Met deze oplossing raak ik dus van de regen in de drup. Gemiddeld zal ik dan 6 keer per dag handmatig van netwerk moeten wisselen , dat werkt niet. Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg

Raymond
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Raymond,

Ik zie dat de specialisten contact met jou hebben gehad en jou inderdaad hebben aangeraden het netwerk Base te testen. Mijn collega geeft daarbij in het systeem aan dat het onderzoek nog even open blijft staan, zodat het gelijk doorgezet kan worden als het niet naar wens werkt. Ik lees ook dat je hen kunt terugbellen bij onvoldoende resultaat.

Omdat ik dit proces niet wil verstoren en mijn collega's hier nog meer verstand van hebben van ik, lijkt het me handig om dus weer contact met hen op te nemen, zodat je hierin verder geadviseerd kan worden!
Jaimy,

Dat zal ik doen. Bedankt.
In België is de snelheid ook om te huilen:
- Stad: Antwerpen
- Provider: Orange
- Downloadsnelheid: 0,19 Mbps
- Uploadsnelheid: 0,25 Mbps
- Ping: 50 ms
- Datum+tijdstip speedtest: 2/1/2018, 23:18 uur

- Stad: Mechelen
- Provider: Orange
- Downloadsnelheid: 0,29 Mbps
- Uploadsnelheid: 0,60 Mbps
- Ping: 48 ms
- Datum+tijdstip speedtest: 3/1/2018, 11:26 uur

Pas na het handmatig wijzigen naar BASE als netwerk is de snelheid verbeterd,
Down 10,7 Mbps
Up 4,46 Mbps
Ping 58 ms

Opnieuw opstarten maakt geen verschil op mijn iPhone 8+

Reageer