Beantwoord

Traag internet in het buitenland

Toon eerste reactie

238 reacties

Pff kan nog erger zit in Luxemburg met 2G... Is wel een 3G netwerk (helaas geen 4G te herkennen) van Tango alleen hier kom ik niet op, maar hun 2G netwerk wel.
Kan T-mobile wel mooi zeggen je kunt hier je HELE bundel op maken. Hoe dan met 2G en 30 dagen in de maand is dat onmogelijk 😉.

Dat viel mij ook op toen in door Luxemburg reed. Dus daar gaat iets niet goed.
Toen ik juni in Frankrijk was had ik bijna overal perfect internet. Eind augustus, begin september was het een stuk minder. Vaak had ik met kpn een veel betere verbinding en een 4g verbinding.
Als je met tmobile op hetzelfde 4g netwerk probeerde te gaan sprong hij na een tijdje terug naar H en kreeg je een langzame verbinding. Er is dus wel wat veranderd in september in vergelijking met juni. En dat heeft echt niet te maken met drukte op het netwerk.
Pff kan nog erger zit in Luxemburg met 2G... Is wel een 3G netwerk (helaas geen 4G te herkennen) van Tango alleen hier kom ik niet op, maar hun 2G netwerk wel.
Kan T-mobile wel mooi zeggen je kunt hier je HELE bundel op maken. Hoe dan met 2G en 30 dagen in de maand is dat onmogelijk 😉.
Ik zit in Slowakije. En de internet snelheid hier is om te huilen. Ik kan hier helemaal niks mee.

Hier is het precies hetzelfde hoor. Wel aanduiding 4G, maar een snelheid om te janken van 1,5 MB download en 0,4 upload.
Mooie reclame hoor.. "je kunt je bundel in de hele EU gebruiken"
Beetje triest dat er niks te gebruiken valt.
Sinds kort zakelijk klant bij t-mobile (go unlimited). Ben zeer teleurgesteld in de internet snelheid in Duitsland en Denemarken. Maximaal 2 á3 Mbit/s Jammer, had gehoopt dat beter zou gaan dan bij Vodafone. #not
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik heb je forumnaam even aangepast, want het is niet de bedoeling dat je jouw mobiele nummer als gebruikersnaam gebruikt. De reden waarom jouw internet trager was kan bijvoorbeeld te maken hebben met het netwerk waarmee je verbonden was. In België heb je alleen met het Orange netwerk een 4G verbinding. Ik zie dat je inmiddels terug bent in Nederland en dus kunnen we niet meer achterhalen wat de exacte oorzaak was. Mocht je dit in de toekomst weer ervaren in het buitenland, trek dan direct aan de bel. Wij kunnen je dan beter helpen.

Ik hoop dat je in ieder geval een fijne tijd hebt gehad in België. 🙂
Sorry, hoor maar een maat van mij heeft ook T-Mobile en hij heeft gewoon perfect verbinding 4g en ik heb gewoon erg trage 4g in het buitenland(was in België). Dus wat zou hier de probleem van zijn. En mijn verbinding viel ook af en toe weg terwijl die maat van mij gewoon continu 4g heb.
In Duitsland was mobiel internet niet altijd even snel, maar het ging over het algemeen wel aardig.
Op sommige momenten niet vooruit te branden en op andere momenten weer wel.
Reputatie 1
Oh, nog een tip. Ik koop al jaren een prepaid simkaart van TIM of Wind in een lokale winkel. Gaat meestal vrij makkelijk. Beste data-aanbieding komt dit jaar van TIM: €19,99 voor 30gig.
En geloof me: dat is turbosnel-internet, de Italianen knijpen hun lokale simkaarten namelijk niet.
Reputatie 1
Ik was de topic-starter en weet dus hoe dramatisch sloom het kan zijn. Echter in de derde week vd vakantie in Italië was alles opgelost.
Je moet maar kijken welk netwerk de beste ontvangst heeft op je locatie. Maar de snelste was TIM (de Italiaanse KPN). Daarna WIND. Op Vodafone mag je niet roamen, althans niet voor data (wel voor bellen).
Hier Frankrijk op het netwerk van bouygues drama, maar bij orange prima, niet als thuis maar 30 mb haalbaar, vreemd is wel dat de iPhone wel een voorkeur heeft voor Bouygues.
Donderdag nar Italië, maar houd.me hart vast want zou graag met vpn de GP van Spa bekijken.
2 jaar geleden aan Gardameer inderdaad drama bij Lasize (en toen was er helemaal nog geen free roaming, maar met zo'n gehuurd mifi ding) ging je naar Verona was het prima, dus teveel mensen vermoed ik.
Nu naar dormeletto (lago magiore) iemand ervaring en welk netwerk?
"Als het druk is op een mast, jouw locatie ten opzichte van de mast niet gunstig is of als er een mast uitvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de provider in het desbetreffende land. Zeker in drukke of toeristische gebieden zul je niet altijd een goede netwerkervaring "
Het kan voorkomen, maar van tmobile roepen ze dit om claims op vergoedingen te voorkomem.
Dat zou ze een vermogen gaan kosten.
Reputatie 5
Badge +14
@japiejapie het ligt er aan welk netwerk je mobiel pakt , ik zelf maak dat nu mee op ibiza , bij ėėn netwerk krijg ik helemaal geen 4G . Heb nu Yoigo netwerk en dat werkt goed. Dat er meer klanten van tmobile last hebben betwijfel ik , op Twitter zijn er zowel van KPN als Vodafone ook heel veel klachten.
Opzich zul je daar gedeeltelijk gelijk in hebben. Echter blijft het vreemd dat voornamelijk tmobile klanten er last van hebben. Andere providers hebben dit dan toch beter geregeld op buitenlandse netwerken. In karinthie in oostenrijk had ik trouwens redelijke verbinding. Hier in Tirol is het niet heel slecht maar toch een stuk minder. 10 mbps down en 15 up. Eerder had ik 30 down. Allebei via tmobile austria.

Hi Hakuin en Bonesetter,

De problemen zijn ondertussen gelukkig wel opgelost. Het blijft echter wel zo dat je afhankelijk bent van het netwerk over de grens, daar hebben wij verder geen invloed op. Als het druk is op een mast, jouw locatie ten opzichte van de mast niet gunstig is of als er een mast uitvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de provider in het desbetreffende land. Zeker in drukke of toeristische gebieden zul je niet altijd een goede netwerkervaring hebben. Daarnaast zijn we in Nederland ook verwend met het netwerk, aangezien we daar behoorlijk ver mee zijn. In andere landen, ook binnen de EU, is dit niet altijd en overal het geval.

Hopelijk heeft het de vakantie niet verpest, Bonesetter77 & bij jouw vrienden, Hakuin? Als er nog vragen zijn, dan horen we dat graag!
Een goedmaker toen ze terugkwamen vond plaats in het oosten van het land en zondagmiddag in Rotterdam.
Maar ik ga het testen over 1,5 week of het klopt wat je zegt, want ik heb ook nog data via de KPN.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hakuin en Bonesetter,

De problemen zijn ondertussen gelukkig wel opgelost. Het blijft echter wel zo dat je afhankelijk bent van het netwerk over de grens, daar hebben wij verder geen invloed op. Als het druk is op een mast, jouw locatie ten opzichte van de mast niet gunstig is of als er een mast uitvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de provider in het desbetreffende land. Zeker in drukke of toeristische gebieden zul je niet altijd een goede netwerkervaring hebben. Daarnaast zijn we in Nederland ook verwend met het netwerk, aangezien we daar behoorlijk ver mee zijn. In andere landen, ook binnen de EU, is dit niet altijd en overal het geval.

Hopelijk heeft het de vakantie niet verpest, Bonesetter77 & bij jouw vrienden, Hakuin? Als er nog vragen zijn, dan horen we dat graag!
Al 1,5 week geen tot zeer langzaam internet aan het Gardameer. Ik ben er gelukkig niet afhankelijk van tijdens mijn vakantie maar af en toe eens ff iets checken lukt gewoon bijna niet.

Alle tips & trics ten spijt, het is niets en het wordt niets meer. Ik zou me als bedrijf van het kaliber T-Mobile kapot schamen voor zo'n inferieure buitenland kwaliteit. Al moesten al mijn technici 24/7 hieraan werken, maar dit liet ik als directie nooit toe.

Dat zeggende; het is een minachting naar je klant, die je probeert zoet te houden met de lege woorden " er wordt keihard aan gewerkt", daar waar anderen hun zaakjes wel op orde hebben.
Reputatie 5
Badge +14
Ik heb de netwerken even uit geprobeerd hier op ibiza , Yougo netwerk is het beste 30 mb download en 15 mb upload. Niet zo slecht ?
Vrienden van mij die beiden een tmobile abonnement hebben zijn afgelopen twee weken in Frankrijk geweest op verschillende plaatsen. Mobiel internet was een drama, ondanks de tips op dit forum. Dus het probleem lijkt nog niet helemaal opgelost.
Reputatie 4
Hoi Joanvn,

Dank je wel voor jouw feedback!

Als het goed is zijn binnenkort de problemen in Spanje ook helemaal voorbij. Wij houden het in elk geval scherp in de gaten. Heb je trouwens al geprobeerd gebruik te maken van een ander netwerk in Spanje? Je hebt bijvoorbeeld ook Orange & Xfera (Yoigo) wat je kunt uitproberen. Met beide netwerken kan je 4G dekking halen.

Wij horen het graag van je! 🙂
Oh ja, alleen al inloggen bij t-mobile forum duurde 15-20 min. Ik bedoel maar;-)
Ola, ook hier vanuit Spanje een ongelukkige unlimited t mobile klant..zit in vakantiehuis en niet alleen afgelopen weken veel last van traaaaaage snelheden (h, e) via movistar. neefjes met KPN abonnement ook via movistar veel sneller...over 2 dagen weer naar huis maar dacht er toch maar even melding van te maken, bij deze.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Japie,

Top dat het nu in ieder geval aanzienlijk beter werkt, dat is erg goed nieuws! 🙂 Goede vakantie gehad?
Ok ik moet toegeven. Ik zat een week geleden heel erg te zeiken en te te zeuren, maar ik moet nu toch eerlijk zeggen dat hier in karinthie weinig aan de hand is. Op een camping met veel nederlandse toeristen gemiddeld 30 mbps down en 20 up. Gaat via t-mobile A. Onderweg in duitsland via telekom.de ook geen problemen gehad.
Reputatie 4
Hi Teka3333,

Dat zijn wij inderdaad ook aan het onderzoeken!

Dank je wel voor de update en heel fijn dat je ons op de hoogte wilt houden van de voortgang. Ik hoop dat je wel geniet van jouw vakantie! 🙂

Reageer