Beantwoord

Traag internet in het buitenland



Toon eerste reactie

238 reacties

Reputatie 3
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle vragen, opmerkingen en andere input! Op dit moment zien we dat het probleem zo goed als wegblijft, maar we willen natuurlijk ook nog graag vervolgstappen nemen om dit soort issues in de toekomst te voorkomen. We gaan er ook zeker vanuit dat dit een incident was en het in het vervolg gewoon goed verloopt!

Op dit moment zijn we bezig om de oorzaak te achterhalen en hier is passende actie voor te ondernemen. We zullen onze bevindingen dan ook zeker hier in het topic melden, dus zodra er iets bekend is, dan plaatsen we hier direct een update! Houd dit topic dus in het oog, we komen er op terug!

Mochten er nog verdere vragen zijn, laat het dan ook weten en geniet (als je er nog bent) van de vakantie!

Weer in Duitsland geen problemen tot nu toe netjes gelijk op telekom.de 4G bij Hamminkeln inmiddels Düsseldorf
Geen problemen met spotify, Netflix, Waze en Rai.it, Mediaset.it zenders met kijken met vpn gaat prima, ook dit bericht via de T-Mobile sim
Ben nu wel door me bundel heen maar morgen weer nieuw te goed

Kpn gaat gelijk naar en zit op O2 3G, bij automatische verbinden kom je ook op telekom.de 4G, maar ineens wordt de verbinding verbroken en kom je weer op O2 3G

Goed bezig T-Mobile!!!
Hoi David.

Mogelijk hebben we een verschil van perceptie op het moment dat je zegt dat de problemen zo goed als wegblijven. Vind dit namelijk een hele snelle verandering in ervaring en communicatie na gistere wanneer je collega vraagt om data (waaruit voor mij blijkt dat jullie er nog niet uit zijn)
Om een beetje te helpen heb ik die speedtests gedaan op hetzelfde netwerk en locatie als mijn vorige bericht. Het probleem is voor mij nog echt niet verholpen.

Run 1 om 7.55 : ping 92, down 8.89 en up 6.99 (niet wat we gewend zijn maar op zich best aardig als het stabiel zou zijn)
Run 2 om 12.22 : ping 204, down 5,57 en up 8.05 ( we zijn er nog maar de toestand verslechterd).
Run 3 om 17.35: ping 461, down 0.49 en up 3.95 (patiënt is op dit moment ongeveer klinisch dood. Run 3 was trouwens run 7 voordat het programma daadwerkelijk verbinding kon krijgen na een restart.

Hier dus nog gewoon problemen zoals we gewend zijn de afgelopen tijd. Op mijn mobiel staat nog altijd netjes een 4g+met 3 streepjes terwijl de snelheden lager zijn dan een telegram per postkoets. Ik hoop dat er meer erkenning komt dat er een probleem is. Betere uitleg wat het probleem is meer communicatie over wat de oplossing gaat zijn en binnen welke tijd dit gaat gebeuren. Je mag het ook gewoon zeggen als je het niet weet maar mijn frustratie groeit door het gebrek aan informatie en communicatie. Als dan een bewering wordt geplaatst dat er geen problemen meer worden waargenomen dan kan dat gewoon niet kloppen (of mensen hebben er al zo genoeg van dat ze het niet meer melden). Dit soort berichten komen op mij dan helemaal verkeerd over.

Hoop dat jullie vooral de belofte om ons op de hoogte te houden (en nu echt) waar gaan maken en geen uitspraken meer doen die op locatie niet zo ervaren worden.
Reputatie 3
Hoi David.

Mogelijk hebben we een verschil van perceptie op het moment dat je zegt dat de problemen zo goed als wegblijven. Vind dit namelijk een hele snelle verandering in ervaring en communicatie na gistere wanneer je collega vraagt om data (waaruit voor mij blijkt dat jullie er nog niet uit zijn)
Om een beetje te helpen heb ik die speedtests gedaan op hetzelfde netwerk en locatie als mijn vorige bericht. Het probleem is voor mij nog echt niet verholpen.

Run 1 om 7.55 : ping 92, down 8.89 en up 6.99 (niet wat we gewend zijn maar op zich best aardig als het stabiel zou zijn)
Run 2 om 12.22 : ping 204, down 5,57 en up 8.05 ( we zijn er nog maar de toestand verslechterd).
Run 3 om 17.35: ping 461, down 0.49 en up 3.95 (patiënt is op dit moment ongeveer klinisch dood. Run 3 was trouwens run 7 voordat het programma daadwerkelijk verbinding kon krijgen na een restart.

Hier dus nog gewoon problemen zoals we gewend zijn de afgelopen tijd. Op mijn mobiel staat nog altijd netjes een 4g+met 3 streepjes terwijl de snelheden lager zijn dan een telegram per postkoets. Ik hoop dat er meer erkenning komt dat er een probleem is. Betere uitleg wat het probleem is meer communicatie over wat de oplossing gaat zijn en binnen welke tijd dit gaat gebeuren. Je mag het ook gewoon zeggen als je het niet weet maar mijn frustratie groeit door het gebrek aan informatie en communicatie. Als dan een bewering wordt geplaatst dat er geen problemen meer worden waargenomen dan kan dat gewoon niet kloppen (of mensen hebben er al zo genoeg van dat ze het niet meer melden). Dit soort berichten komen op mij dan helemaal verkeerd over.

Hoop dat jullie vooral de belofte om ons op de hoogte te houden (en nu echt) waar gaan maken en geen uitspraken meer doen die op locatie niet zo ervaren worden.

Problemen niet voorbij komt bijna niks meer binnen op 4G Telekom.de
Kpn werkt prima
Familie leden met Tim en Wind ook prima
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle vragen, opmerkingen en andere input! Op dit moment zien we dat het probleem zo goed als wegblijft, maar we willen natuurlijk ook nog graag vervolgstappen nemen om dit soort issues in de toekomst te voorkomen. We gaan er ook zeker vanuit dat dit een incident was en het in het vervolg gewoon goed verloopt!

Op dit moment zijn we bezig om de oorzaak te achterhalen en hier passende actie voor te ondernemen. We zullen onze bevindingen dan ook zeker hier in het topic melden, dus zodra er iets bekend is, dan plaatsen we hier direct een update! Houd dit topic dus in het oog, we komen er op terug!

Mochten er nog verdere vragen zijn, laat het dan ook weten en geniet (als je er nog bent) van de vakantie!


Dag David,

Een update vanuit Frankrijk, omgeving Gerardmer/Xonrupt:
- T-mobile SIM: Orange F 4G, ongeveer 9 Mbit/s up, 5 mbit/s down. Ping 81 ms
- KPN SIM: Orange F 4G, ongeveer 32 Mbit/s up, 11 mibt/s down. Ping 66 ms

Speedtesten 1 minuut na elkaar uitgevoerd.

Er is een consequent verschil. Dat heb ik ook in Duitsland gemerkt.

Nu qua beleving: ik kan eigenlijk alles prima doen (Netflix, Ziggo app (via VPN), Youtube etc.) maar het gaat allemaal net een fractie sneller via KPN. Dus qua beleving gaan we het wel overleven als het zo blijft, maar dit is wel anders dan de snelheden die we thuis gewend zijn, terwijl de test met de KPN-sim laat zien dat het wel kan op het locale Orange France netwerk.
Reputatie 3
Gaat prima met T-Mobile maar ik ben door me bundel gegaan
Dus er was niks aan de hand, morgen nieuw te goed
Heb nu netjes 384 kbit/sec ping 41

Zo juist Switzerland 4G Salt met T-Mobile
Je weet dat Zwitserland niet tot de EU behoort he? En dat dit buiten de bundel loopt?
Reputatie 3
Ja weet ik MB's in Zone 1, Internet L - 6 GB - 250 MB per maand, 250mb voor Switzerland nog 103 mb over, die test was nog in Duitsland, straks kijken hoe het in Italia is
Het is gelukt !!

Een nieuw record gehaald met het testen van de snelheid. Om half 11 had ik een nette speedtests met de volgende resultaten.
Ping 719, down 0.3 en up 2.8

Zo slecht is het nog nooit geweest.
ook ik had in Portugal enorm veel last van wisselend snelheden helaas geen screenshot of test gedaan maar zat vaak op de vodafone PT als lokale provider. vaak mijn mobiele data uit en aan gezet en help een beetje
We gaan van dieptepunt naar dieptepunt. Zojuist kwamen de volgende resultaten uit de test: ping 857, down 0.13 en up 2.37.

Nog steeds in Frankrijk rond de plaats die.
Op het netwerk f bouygues met een 4g+ en twee tot 3 streepjes verbinding.

De moderators hadden gevraagd dit soort data te delen hier op het topic maar ik ben benieuwd of hier ook nog wat mee wordt gedaan. De vraag is van 2 dagen terug en de laatste reactie ook ruim een dag geleden.
Ook ik heb al meer dan twee weken een drama verbinding tijdens mijn vakantie in Roemenië. Vol signaal 4G+ op zowel het Orange als het Telekom netwerk levert mij een whopping 0,6 mbit snelheid. Een lokale sim geeft mij een dikke 220mbit download. Om te huilen dus. Heb ook met T-mobile netwerk specialisten aan de lijn gehangen en gechat. Helaas blijft de oplossing uit. De laatste twee? dagen ben ik er iets op vooruit gegaan, nu zo'n 6 a 8 mbit max.
Lijkt mij sterk dat er zoveel Nederlanders op vakantie zijn hier. Dus ik neem aan dat T-mobile in Nederland zijn zaakjes niet op orde heeft.
Reputatie 4
Badge +1
We gaan van dieptepunt naar dieptepunt. Zojuist kwamen de volgende resultaten uit de test: ping 857, down 0.13 en up 2.37.

Nog steeds in Frankrijk rond de plaats die.
Op het netwerk f bouygues met een 4g+ en twee tot 3 streepjes verbinding.

De moderators hadden gevraagd dit soort data te delen hier op het topic maar ik ben benieuwd of hier ook nog wat mee wordt gedaan. De vraag is van 2 dagen terug en de laatste reactie ook ruim een dag geleden.

In juni had ik daar een snelheid van 40/30 mb/s met tmobile. Nog de ronde van italie live gekeken.
Vandaag weer contact gehad via de chat. Als T-Mobile niet communiceert dan zelf maar weer contact zoeken.

Hij wist ook niets meer dan de standaard berichten. Beleid is nu wel dat voor elke klant die onder de 10mbps komt er een case moet worden aangemaakt. Zo verteld zo gedaan maar meer dan dat kon hij niet.
Te vroeg gejuicht. Na een dag 7 mbit te hebben gebruikt ben ik weer terug op 0.6mbit. Schandalig T-mobile. Wat wordt hier aan gedaan?
Reputatie 5
Badge +11
Ik zie hier op Sardinië een omgekeerde trend. Sinds afgelopen zaterdag hier en haalde steeds rond de 9-10Mbps, en sinds gisteren is het ineens een stuk sneller (25Mbps op deze locatie en haalde zelfs 62Mbps op een locatie hier in de buurt). Volgens mij gebeurt er dus wel duidelijk iets. Hopelijk zien anderen dat ook snel terug, want het blijft toch ideaal om apps als Google Maps te kunnen gebruiken voor navigatie enz.
Reputatie 4
Hoi allemaal,

Allereerst dank voor al jullie berichten en alertheid. Jullie feedback wordt door ons zeer gewaardeerd! Ondanks dat er niet iedere dag een inhoudelijke reactie is gegeven kan ik jullie verzekeren: op de achtergrond zijn we druk bezig geweest voor jullie én we hebben dan ook alles meegelezen en doorgegeven. Ik kom met meer informatie en met een positief geluid vanuit onze kant!

Wij hebben van onze technici te horen gekregen dat de situatie er goed uitziet. Zo goed zelfs dat het helemaal opgelost lijkt te zijn: we krijgen vandaag ook geen nieuwe meldingen meer binnen. Natuurlijk willen wij meteen aan jullie vragen of jullie dit kunnen bevestigen? Mocht je nog problemen ervaren met traag internet, dan kunnen wij dat weer direct doorgeven aan onze specialisten. Ik zie in de reacties hiervoor wel terug dat het bij veel van jullie opgelost is en dat jullie weer kunnen genieten van snel internet, heel fijn om te lezen! Hoe zit het bij de anderen die nog problemen hadden met een vertraagde snelheid? Voor alle zekerheid: ervaren jullie dit op ieder beschikbaar netwerk in het land van bestemming?

De laatste post met de resultaten van de speedtest van Dennis is in ieder geval hoopgevend - dat is een meer dan goed resultaat en geeft ons een scherper beeld van de huidige situatie. Hopelijk ervaren jullie dezelfde vooruitgang! Uiteraard willen wij jullie allemaal bedanken voor al jullie feedback, speedtesten en ook jullie geduld en begrip. Dat is ontzettend waardevol voor ons! Mochten jullie nog tegen problemen aanlopen of last hebben van traag internet, deel het dan vooral in dit topic. Wij zitten er bovenop!
Reputatie 2
Omgeving Molières in Frankrijk zo'n slechte verbinding dat de speedtest vaak niet eens wil lopen.

Na herstarten vaal een paar minuten H+, daarna terug naar E.
Dit zowel met Bouyges als met Orange als met SFR.

Nu wel H+ en drie strepen, maar bij speedtest:
"Problemen met de communicatie"
0.01 Mbps download en 289ms ping.
0.08 Mbps download en 329ms ping.

Spotify of Netflix probeer ik al maar niet. Helaas heb ik in de twee en een halve week in Frankrijk nog niet een dag normaal verbinding gehad.
Hier ook geen noemenswaardige verbetering op een van de 3 netwerken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeroen,

Balen dat jij ook een trage internetverbinding hebt. Weet je toevallig hoe lokale simkaarten de dekking daar ervaren? Op plaatsen waar heel veel toeristen aanwezig zijn die allemaal tegelijkertijd willen internetten, zoals op het strand of bij een toeristische trekpleisters, kunnen de masten van de plaatselijke operator overbelast raken. Kun je ons vertellen wat lokale simkaarten op dezelfde netwerken doen? Ervaren zij wel een betere dataverbinding? Heb je geprobeerd om meerdere keren een netwerk handmatig te selecteren? Je zou met Orange het beste bereik moeten hebben.

In ieder geval bedankt voor de feedback.
Exact dezelfde plek in Berlijn: nu 50 Mbit down, 25 Mbit up. Dus ik weet niet wat jullie hebben gedaan, maar hier werkt het weer als vanouds. Thanks voor de moeite!
Er lijkt ook hier wat te gebeuren. Een ping van 72,down 45.2 en up 17.96. Netwerk bouygeus in Frankrijk.
Reputatie 7
Badge +20
@brun en @T.derksen; Bedankt voor deze update. Dat is heel fijn om te horen!
Helaas is de snelheid weer teruggevallen tot een ping van 445 en een down van 1.34 mbps
Reputatie 3
Hier geen problemen in Pavia, Fossarmato, Prado, Lodi met Tim en Wind 4G af en toe ook 4G+.
Komt ook denk ik omdat we in een gebied met weinig tot geen toeristen je ziet ook alleen auto's met Italiaans kenteken's, we zijn eenige met Nederlands kenteken maar je kan wel zien dat we Italianen zijn aan de auto

Tim is iets beter kwa dekking.
Vodafone.it heeft overal de beste 4G dekking maar krijg je geen toegang tot 4G met Kpn en T-Mobile wel 3G. Bij Kpn en T-Mobile een jaar geleden had je alleen toegang tot 2G.
Tre.it heeft de slechtste dekking op 3G, je krijgt geen toegang tot 4G met Kpn en T-Mobile.

Met Tim op T-Mobile sim



Tip leg het toestel niet op warme plekken zeker niet als het buiten 40 graden is ect ect.
Mij scherm kon ik heen en weer bewegen omdat ik hem in de zon was vergeten toestel was ook uit gegaan.
Ben er van geschroken, hij was zo heet dat je hem niet kon pakken met blote handen.
Toestel laten afkoelen aangezet batterij was nog 71% denk dat die uit veiligheid uit is gegaan, gelukkig werkt alles nog normaal.
Reputatie 7
Badge +20
@T. Derksen

Zou je kunnen aangeven of dat bij elke beschikbare provider is en of je dit probleem op een bepaalde plek ervaart, bijvoorbeeld ergens waar het heel druk is?

@Hcblids

Mooi dat het weer goed werkt en je moet inderdaad voorzichtig zijn met telefoons in de hitte! In veel gevallen zijn ze nog donker van kleur ook, wat de warmte dan nog extra aantrekt. Altijd goed om in het oog te houden!

Reageer