Beantwoord

Traag internet in het buitenland



Toon eerste reactie

238 reacties

Reputatie 4
Badge +1
@Hcblids, heb ik ook gehad met een tablet. Gloeiend heet, maar geen blijvende schade aan over gehouden. Na drie jaar werkt het nog. Dit bericht is ermee getypt.
@David. De speedtests doe ik eigenlijk altijd op de camping. Ook met verschillende providers en die geven hetzelfde beeld. Als ik het inlog op dat netwerk is er vaak een piek van rond de 8
9mbps maar dat zakt snel weg.
Orange is slecht bereikbaar en regelmatig geen verbinding mee te krijgen.
Sfr biedt geen 4g dus zit ik het meest op bouygeus die wel 4g+ biedt en meest stabiel in het bereik.

Heb niet het gevoel dat het enorm druk is. Klein dorpje van 5000 inwoners en paar campings eromheen met wel overwegend Hollanders.
Ik heb hier in noord Italië hetzelfde probleem. Tot 3 augustus alles uitstekend, maar sinds dien is internet zeer traag. Zowel bij mijn vrouw als bij mij. We zitten op dezelfde plek, hebben alle providers geprobeerd en hebben de telefoons gereset...

Wat opvalt is dat we ook geen 4G verbinding meer krijgen, alleen nog 3G. Dat lijkt mij niet te komen door de link met Nederland, maar eerder aan de providers hier...

Zijn er meer mensen die geen 4G meer krijgen? En wat is er op 4 augustus gebeurt?
Reputatie 5
Badge +11
@Erwinw
Hier op Sardinië krijg ik gewoon 4G door op de netwerken van TIM en Wind IT, snelheid ook prima. Zou het iets met de weersomstandigheden in Noord-Italië te maken kunnen hebben? Wellicht een lokale netwerkcentrale die problemen heeft? http://www.nu.nl/buitenland/4869596/noord-italie-verruilt-tropische-temperaturen-noodweer.html
@DennisAmeling
Dat noodweer was 250km verderop, dus dat kan het niet zijn.
Hier nog steeds geen verbetering. Met TIM haal ik 0,07MB. Met WIND zelfs 0,0. De snelheden variëren wel wat, maar 1MB haal ik nooit...

Goed om te horen dat het in ieder geval niet in heel Italië niet werkt.
Reputatie 5
Badge +11
@Erwinw
Weet je toevallig of anderen (bijv. met een lokale simkaart of een simkaart van een andere Nederlandse provider) hetzelfde probleem hebben? Dan kan T-Mobile beter bepalen waar het probleem ligt.
In Frankrijk (Ardeche) heb ik de zelfde ervaring met zeer traag internet. 0.40 mb geeft speedtest aan.

Netwerk geeft 4G aan 2-3 bolletjes.

T-mobile kunnen jullie bekijken of dit probleem opgelost kan worden?
Reputatie 4
Hoi Teka3333,

Goed dat je dit aangeeft!

Heb je al geprobeerd om met andere netwerken te verbinden? Met welk netwerk ben je nu verbonden? Met Bouygues en Orange kan je 4G dekking halen namelijk. Misschien is het vragen naar de bekende weg, maar heb je al jouw toestel opnieuw opgestart?

We horen het graag van je!
Bij mij is het bijna opgelost. Nog een paar uur rijden en ik ben weer in Nederland. Hopelijk is het volgend jaar wel voor elkaar.
Bedankt voor je antwoord Muberra, het doet zich voor op beide netwerken. (Overige 2 netwerken heb ik geen internet bereik mee) Ik heb de netwerken handmatig gekozen, de automatische keuze lijkt een voorkeur voor Bouygues te hebben.

Toestel al meerdere malen opnieuw opgestart, dit verhelpt het niet.
Bij mij is het zojuist spontaan weer gaan werken. TIM IT geeft weer 4G en een verbluffende 30-40 Mbit snelheid.
Uurtje geleden had ik nog geen 0,2 Mbit... Ondertussen mijn telefoon niet gereset of zo. Lijkt of iemand de stekker er weer in heeft gestopt.
Groeten uit Italië, Erwin
Reputatie 4
Hoi Teka3333,

Dank je wel voor jouw reactie!

Ik kan begrijpen dat een langzame verbinding heel frustrerend kan zijn. Weet je toevallig hoe lokale simkaarten de dekking daar ervaren? Op plaatsen waar heel veel toeristen aanwezig zijn die allemaal tegelijkertijd willen internetten, zoals op het strand of bij een toeristische trekpleisters, kunnen de masten van de plaatselijke operator overbelast raken. Kun je ons vertellen wat lokale simkaarten op dezelfde netwerken doen? Ervaren zij wel een betere dataverbinding? Ik heb het voor je nagevraagd en alleen in Frankrijk zijn er in enkele gebieden nog dekkingsproblemen. In de rest van de landen is het inmiddels opgelost. In Frankrijk proberen onze specialisten zo snel mogelijk om de dekking te optimaliseren. Het beste advies wat ik je kan geven is blijven proberen om handmatig een ander netwerk te blijven selecteren. Sorry voor het ongemak wat je nu ervaart, maar weet dat wij op de achtergrond hard voor jullie bezig zijn. Mocht je snelheid verbeteren, laat het dan alsjeblieft weten aan ons.

Hi Erwin,

Wat fijn om te horen dat je weer lekker snel kan internetten. Helemaal top! Ook bedankt dat je dat even aan ons laat weten. Daar worden wij erg blij van.

Ik wens je nog veel plezier in bella Italia! 🆒

Hoi T.derksen,

Volgend jaar zitten we er natuurlijk weer met onze neus bovenop. Dat moet helemaal goedkomen! 🙂
Hoi Muberra, een andere simkaart heb ik niet bij de hand.

Ben op dit moment in een grotere stad in de regio (Aubenas) met 5 bolletjes en 4G dekking.

Een speedtest heeft een ping van 99. 1.27 Mb down.

Deze snelheden doen vermoeden dat er iets achter de schermen helemaal niet goed gaat met de doorkomst van de internet snelheid.

Ik laat het weten mocht ik verbetering merken.
Reputatie 4
Hi Teka3333,

Dat zijn wij inderdaad ook aan het onderzoeken!

Dank je wel voor de update en heel fijn dat je ons op de hoogte wilt houden van de voortgang. Ik hoop dat je wel geniet van jouw vakantie! 🙂
Ok ik moet toegeven. Ik zat een week geleden heel erg te zeiken en te te zeuren, maar ik moet nu toch eerlijk zeggen dat hier in karinthie weinig aan de hand is. Op een camping met veel nederlandse toeristen gemiddeld 30 mbps down en 20 up. Gaat via t-mobile A. Onderweg in duitsland via telekom.de ook geen problemen gehad.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Japie,

Top dat het nu in ieder geval aanzienlijk beter werkt, dat is erg goed nieuws! 🙂 Goede vakantie gehad?
Ola, ook hier vanuit Spanje een ongelukkige unlimited t mobile klant..zit in vakantiehuis en niet alleen afgelopen weken veel last van traaaaaage snelheden (h, e) via movistar. neefjes met KPN abonnement ook via movistar veel sneller...over 2 dagen weer naar huis maar dacht er toch maar even melding van te maken, bij deze.
Oh ja, alleen al inloggen bij t-mobile forum duurde 15-20 min. Ik bedoel maar;-)
Reputatie 4
Hoi Joanvn,

Dank je wel voor jouw feedback!

Als het goed is zijn binnenkort de problemen in Spanje ook helemaal voorbij. Wij houden het in elk geval scherp in de gaten. Heb je trouwens al geprobeerd gebruik te maken van een ander netwerk in Spanje? Je hebt bijvoorbeeld ook Orange & Xfera (Yoigo) wat je kunt uitproberen. Met beide netwerken kan je 4G dekking halen.

Wij horen het graag van je! 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Vrienden van mij die beiden een tmobile abonnement hebben zijn afgelopen twee weken in Frankrijk geweest op verschillende plaatsen. Mobiel internet was een drama, ondanks de tips op dit forum. Dus het probleem lijkt nog niet helemaal opgelost.
Reputatie 5
Badge +14
Ik heb de netwerken even uit geprobeerd hier op ibiza , Yougo netwerk is het beste 30 mb download en 15 mb upload. Niet zo slecht ?
Al 1,5 week geen tot zeer langzaam internet aan het Gardameer. Ik ben er gelukkig niet afhankelijk van tijdens mijn vakantie maar af en toe eens ff iets checken lukt gewoon bijna niet.

Alle tips & trics ten spijt, het is niets en het wordt niets meer. Ik zou me als bedrijf van het kaliber T-Mobile kapot schamen voor zo'n inferieure buitenland kwaliteit. Al moesten al mijn technici 24/7 hieraan werken, maar dit liet ik als directie nooit toe.

Dat zeggende; het is een minachting naar je klant, die je probeert zoet te houden met de lege woorden " er wordt keihard aan gewerkt", daar waar anderen hun zaakjes wel op orde hebben.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hakuin en Bonesetter,

De problemen zijn ondertussen gelukkig wel opgelost. Het blijft echter wel zo dat je afhankelijk bent van het netwerk over de grens, daar hebben wij verder geen invloed op. Als het druk is op een mast, jouw locatie ten opzichte van de mast niet gunstig is of als er een mast uitvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de provider in het desbetreffende land. Zeker in drukke of toeristische gebieden zul je niet altijd een goede netwerkervaring hebben. Daarnaast zijn we in Nederland ook verwend met het netwerk, aangezien we daar behoorlijk ver mee zijn. In andere landen, ook binnen de EU, is dit niet altijd en overal het geval.

Hopelijk heeft het de vakantie niet verpest, Bonesetter77 & bij jouw vrienden, Hakuin? Als er nog vragen zijn, dan horen we dat graag!
Reputatie 4
Badge +1
Een goedmaker toen ze terugkwamen vond plaats in het oosten van het land en zondagmiddag in Rotterdam.
Maar ik ga het testen over 1,5 week of het klopt wat je zegt, want ik heb ook nog data via de KPN.
Opzich zul je daar gedeeltelijk gelijk in hebben. Echter blijft het vreemd dat voornamelijk tmobile klanten er last van hebben. Andere providers hebben dit dan toch beter geregeld op buitenlandse netwerken. In karinthie in oostenrijk had ik trouwens redelijke verbinding. Hier in Tirol is het niet heel slecht maar toch een stuk minder. 10 mbps down en 15 up. Eerder had ik 30 down. Allebei via tmobile austria.

Hi Hakuin en Bonesetter,

De problemen zijn ondertussen gelukkig wel opgelost. Het blijft echter wel zo dat je afhankelijk bent van het netwerk over de grens, daar hebben wij verder geen invloed op. Als het druk is op een mast, jouw locatie ten opzichte van de mast niet gunstig is of als er een mast uitvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de provider in het desbetreffende land. Zeker in drukke of toeristische gebieden zul je niet altijd een goede netwerkervaring hebben. Daarnaast zijn we in Nederland ook verwend met het netwerk, aangezien we daar behoorlijk ver mee zijn. In andere landen, ook binnen de EU, is dit niet altijd en overal het geval.

Hopelijk heeft het de vakantie niet verpest, Bonesetter77 & bij jouw vrienden, Hakuin? Als er nog vragen zijn, dan horen we dat graag!

Reageer