Beantwoord

Traag internet in het buitenland

Toon eerste reactie

238 reacties

Reputatie 5
Badge +14
@japiejapie het ligt er aan welk netwerk je mobiel pakt , ik zelf maak dat nu mee op ibiza , bij ėėn netwerk krijg ik helemaal geen 4G . Heb nu Yoigo netwerk en dat werkt goed. Dat er meer klanten van tmobile last hebben betwijfel ik , op Twitter zijn er zowel van KPN als Vodafone ook heel veel klachten.
Reputatie 4
Badge +1
"Als het druk is op een mast, jouw locatie ten opzichte van de mast niet gunstig is of als er een mast uitvalt, dan is het de verantwoordelijkheid van de provider in het desbetreffende land. Zeker in drukke of toeristische gebieden zul je niet altijd een goede netwerkervaring "
Het kan voorkomen, maar van tmobile roepen ze dit om claims op vergoedingen te voorkomem.
Dat zou ze een vermogen gaan kosten.
Hier Frankrijk op het netwerk van bouygues drama, maar bij orange prima, niet als thuis maar 30 mb haalbaar, vreemd is wel dat de iPhone wel een voorkeur heeft voor Bouygues.
Donderdag nar Italië, maar houd.me hart vast want zou graag met vpn de GP van Spa bekijken.
2 jaar geleden aan Gardameer inderdaad drama bij Lasize (en toen was er helemaal nog geen free roaming, maar met zo'n gehuurd mifi ding) ging je naar Verona was het prima, dus teveel mensen vermoed ik.
Nu naar dormeletto (lago magiore) iemand ervaring en welk netwerk?
Reputatie 1
Ik was de topic-starter en weet dus hoe dramatisch sloom het kan zijn. Echter in de derde week vd vakantie in Italië was alles opgelost.
Je moet maar kijken welk netwerk de beste ontvangst heeft op je locatie. Maar de snelste was TIM (de Italiaanse KPN). Daarna WIND. Op Vodafone mag je niet roamen, althans niet voor data (wel voor bellen).
Reputatie 1
Oh, nog een tip. Ik koop al jaren een prepaid simkaart van TIM of Wind in een lokale winkel. Gaat meestal vrij makkelijk. Beste data-aanbieding komt dit jaar van TIM: €19,99 voor 30gig.
En geloof me: dat is turbosnel-internet, de Italianen knijpen hun lokale simkaarten namelijk niet.
In Duitsland was mobiel internet niet altijd even snel, maar het ging over het algemeen wel aardig.
Op sommige momenten niet vooruit te branden en op andere momenten weer wel.
Sorry, hoor maar een maat van mij heeft ook T-Mobile en hij heeft gewoon perfect verbinding 4g en ik heb gewoon erg trage 4g in het buitenland(was in België). Dus wat zou hier de probleem van zijn. En mijn verbinding viel ook af en toe weg terwijl die maat van mij gewoon continu 4g heb.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik heb je forumnaam even aangepast, want het is niet de bedoeling dat je jouw mobiele nummer als gebruikersnaam gebruikt. De reden waarom jouw internet trager was kan bijvoorbeeld te maken hebben met het netwerk waarmee je verbonden was. In België heb je alleen met het Orange netwerk een 4G verbinding. Ik zie dat je inmiddels terug bent in Nederland en dus kunnen we niet meer achterhalen wat de exacte oorzaak was. Mocht je dit in de toekomst weer ervaren in het buitenland, trek dan direct aan de bel. Wij kunnen je dan beter helpen.

Ik hoop dat je in ieder geval een fijne tijd hebt gehad in België. 🙂
Sinds kort zakelijk klant bij t-mobile (go unlimited). Ben zeer teleurgesteld in de internet snelheid in Duitsland en Denemarken. Maximaal 2 á3 Mbit/s Jammer, had gehoopt dat beter zou gaan dan bij Vodafone. #not
Ik zit in Slowakije. En de internet snelheid hier is om te huilen. Ik kan hier helemaal niks mee.

Hier is het precies hetzelfde hoor. Wel aanduiding 4G, maar een snelheid om te janken van 1,5 MB download en 0,4 upload.
Mooie reclame hoor.. "je kunt je bundel in de hele EU gebruiken"
Beetje triest dat er niks te gebruiken valt.
Pff kan nog erger zit in Luxemburg met 2G... Is wel een 3G netwerk (helaas geen 4G te herkennen) van Tango alleen hier kom ik niet op, maar hun 2G netwerk wel.
Kan T-mobile wel mooi zeggen je kunt hier je HELE bundel op maken. Hoe dan met 2G en 30 dagen in de maand is dat onmogelijk 😉.
Reputatie 4
Badge +1
Toen ik juni in Frankrijk was had ik bijna overal perfect internet. Eind augustus, begin september was het een stuk minder. Vaak had ik met kpn een veel betere verbinding en een 4g verbinding.
Als je met tmobile op hetzelfde 4g netwerk probeerde te gaan sprong hij na een tijdje terug naar H en kreeg je een langzame verbinding. Er is dus wel wat veranderd in september in vergelijking met juni. En dat heeft echt niet te maken met drukte op het netwerk.
Reputatie 4
Badge +1
Pff kan nog erger zit in Luxemburg met 2G... Is wel een 3G netwerk (helaas geen 4G te herkennen) van Tango alleen hier kom ik niet op, maar hun 2G netwerk wel.
Kan T-mobile wel mooi zeggen je kunt hier je HELE bundel op maken. Hoe dan met 2G en 30 dagen in de maand is dat onmogelijk 😉.

Dat viel mij ook op toen in door Luxemburg reed. Dus daar gaat iets niet goed.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Zonde dat er niet overal hoge snelheden worden gehaald! Hier in Nederland zijn we ondertussen ook flink verwend met het netwerk, dat is nog lang niet overal het geval.

Mocht je een trage internetverbinding hebben, probeer dan ook even een andere provider uit. Het kan zijn dat het druk is op de mast in jouw omgeving, de locatie ten opzichte van de mast niet optimaal is of de dekking op zichzelf is niet goed. Een andere provider kan dan net het verschil maken!
Reputatie 4
Badge +1
Ik vind het niet zo erg op vakantie als de verbinding wat trager is, maar kom niet aan met een beetje slap verhaal. Denk je dat mensen dat niet geprobeerd hebben. Met kpn had ik wel een goede verbinding.
Mensen, neem het van mij aan: we worden door de combi T-mobile+buitenlandprovider bedonderd.
Ik zit met een dual sim-toestel (Oneplus 5) in Italië met 2 abonnementen (Tmobile (Prive), KPN (Zakelijk)). T-mobile geeft overal in deze regio (5 kilometer onder Peschiera nabij het Gardameer) op alle providers maximaal 3 to 9Mbps snelheid waarbij I WIND nog het "beste" is (upload snelheid vaak wel tussen 15 en 20Mbps!).
Pak ik KPN dan zit ik altijd tussen de 45 en 50Mbps down en tussen 15 en 20Mbps upload.
De rode draad op dit forum is gewoon duidelijk; T-mobile komt zijn afspraken niet na en ik ben er zeker van dat men bij Tmobile al lang weet wat de oorzaak is. Klagen heeft gewoon geen zin ...of misschien toch bij één of andere overheidsinstantie...?
Binnenkort mijn prive-abonnement verlengen....ik denk er nog eens over na.

METEN IS WETEN, dit bevestigt alle verhalen op het forum:
Snelheidstest KPN in Italie 13-9-2017:
I WIND 3g:http://www.speedtest.net/my-result/a/3202283154
3ITA 3g: http://www.speedtest.net/my-result/a/3202229557
ITim 4g: http://www.speedtest.net/my-result/a/3202239709

Snelheidtest Tmobile Italie 13-9-2017:
ITim 4g: http://www.speedtest.net/my-result/a/3202292504
Vodafoon 3g: http://www.speedtest.net/my-result/a/3202267549
IWIND 4G: http://www.speedtest.net/my-result/a/3202214586
3 ITA 3g: http://www.speedtest.net/my-result/a/3202263828

PS.Aanpassing gedaan ivm verkeerde links geplakt.
Ook hier veel problemen met het internet, T-Mobile blijft zeggen dat het aan het netwerk ligt Orange (Belgie) maar mijn neef woont in belgie en heb met hem tegelijk op dezelfde plek een Speedtest gedaan resultaat:

Neef Orange BE sim:
Ping: 33ms
Download: 70,00mbps
Upload: 2,00Mbps

Mijn Simkaart T-Mobile GO unlimited:
Ping: 133ms ( soms veel hoger )
Download: 0,20MBPS
Upload: 0,07MBPS

Waar gaat het mis en met hoeveel bewijs moeten we nog komen? Voorheen nooit problemen toen je travel en surf passen moest kopen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rens,

Zou je kunnen aangeven waar dit is en of je dit continu ervaart? Heb je daarnaast ook al handmatig een ander netwerk geselecteerd en welke snelheden krijg je op dat netwerk?
Gent, antwerpen, turnhout overal wel. Ook in duitsland deze problemen. De snelheden kun je zien in de screenshot amper iets

Wanneer het werkt is de ping hoog. Dit is beide netwerken Proximus en Orange.

Reputatie 7
Badge +20
Hi Rens,

Bedankt voor jouw bericht en screenshots! Dat is niet best inderdaad!

We zijn sowieso aan het kijken waar het verkeerd gaat met de snelheid van het internet. Controleer voor de volledigheid ook nog even jouw simkaart. Zo hebben we in ieder geval alle mogelijke oorzaken uitgesloten!
Simkaarten zijn recent vervangen, dus daar ligt het sws niet aan. Het werkt de meeste keren gewoon niet. Maar toch verbruik je de 60 dagen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rens,

Dan zal dat het issue inderdaad niet zijn! We gaan al deze problemen in ieder geval meenemen en hopelijk werkt het in het vervolg gewoon goed! Als je nog toevoegingen hebt, dan horen we dat graag van je natuurlijk. 🙂
Ook ik ben vandaag een dag voor mijn werk in België geweest, en ook ik heb op het netwerk van Orange schrikbarend lage snelheden gemeten via 4G (3-4 streepjes bereik).

3 tests gedaan:
down/up/ping
0,21/0,52/46
0,26/0,29/122
0,21/0,29/33

Van 31/8 t/m 9/9 heb ik op Kos gezeten. De snelheid was daar ook een stuk minder. 4-36 Mbps up, terwijl ik daar in juni met mijn Go Unlimited abonnement op het strand snelheden van 131 Mbps gehaald heb. Op een Griekse Cosmote simkaart in het toestel van mijn vader waren wel de snelheden te halen die ik gewend was van juni.

Het lijkt er dus op dat er nog steeds problemen zijn met het internet in het buitenland. In Griekenland was de snelheid absoluut werkbaar, maar duidelijk wel afgeknepen/niet optimaal.

In België daarentegen was zelfs het laden van een Google Maps kaartje dramatisch langzaam. Ook het versturen/ontvangen van WhatsApp berichten was behoorlijk vertraagd. Mobiel internet is daar dus op dit moment met een T-Mobile sim zo goed als nutteloos
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Nickk,

Sorry voor de late reactie. Ik heb gelijk contact opgenomen met onze collega's van de afdeling netwerk die hierover gaan. Zij geven aan dat dit een bekend probleem is en dat ze met behulp van jouw waardevolle input bezig zijn met een onderzoek. Dit moet natuurlijk opgelost worden, dus zijn ze hard aan het werk!

Onze excuses voor het ongemak, we doen er alles aan om de internet snelheden ook in het buitenland weer optimaal te krijgen!
Ook ik zit met het zelfde probleem. Op dit moment zit ik op Kos in Mastichari. Maar het internet is bijna onwerkbaar laag. Ik wil simpele dingen doen zoals even op het web surfen en In de avond een filmpje kijken op Netflix samen met mijn vrouw. YouTube voor mijn dochter is alleen maar te doen op 360p. Gelukkig is ze niet zo kieskeurig. Maar als mijn broertjes beide 50 Mbit down halen met KPN voel ik mij als consument een beetje buiten gesloten. Ik wil graag een fijne ervaring, maar heb het op dit moment niet.

Reageer