Beantwoord

Traag internet in het buitenland



Toon eerste reactie

238 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Carel,

Dat klinkt niet best! Zou je kunnen aangeven van welke providers je al gebruik hebt gemaakt en welke snelheid haal jij op die netwerken? Tot wanneer ben je nog op Kos? Misschien kunnen we dit voor je uitvogelen!
@david. Ik ben tot de 12e op Kos. Ik heb gebruik gemaakt van cosmote, wind en Vodafone gr. Ik ernaar deze snelheid op het hele eiland Kos. Ik heb met Cosmote de beste verbinding, volledig bereik en 4g. Maar mijn snelheid komt nooit boven de 1 Mbit/s U is ~ 12Mbit/s. Ik heb mijn telefoon meermaals herstart. Mijn vrouw, die ook t-mobile heeft ervaart exact hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Carel,

Bedankt voor jouw snelle terugkoppeling! Ik heb het direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten en hopelijk kunnen zij hier gauw wat mee!

Geniet in ieder geval ook van je tijd op Kos! 🙂
Hi Tmobile Forum,

Ik zit regelmatig in Essen/Dusseldorf in Duitsland. Snelheid 4G (als er al 4G is) is ontzettend laag.

Welk netwerk ik ook gebruik, Telekom/Vodafone/O2, snelheid blijft rond de 1Mbps... telefoon ook vaak opnieuw gestart....

Duitse vrienden om me heen op dezelfde Vodafone of Telekom netwerken halen wel snelheden van meer dan 30Mbps ...

Kunnen jullie nagaan hoe dit kan?
Hier hetzelfde verhaal in Düsseldorf 100KB/s. Krantje downloaden is er niet bij. Online muziek luisteren heel onstabiel.
Ook in Copenhagen is het om te huilen. Met geluk 1 mbit, maar up met uitschieters naar 50mbit. http://i66.tinypic.com/2h2kspg.png
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Wat jammer dat jullie traag internet ervaren. Ervaren jullie dit probleem alleen op die specifieke locaties? Met welke providers hebben jullie dit getest? In Duitsland kun je Telekom, E-Plus, Vodafone en Telefonica kiezen als providers. Heb je toevallig ook al een speedtest gedaan op de locatie en zou je kunnen aangeven wanneer je dit gedaan hebt? We zouden graag 3 voorbeelden willen. Hebben jullie het toestel opnieuw gestart? Hebben jullie de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel?

Ik hoor graag van jullie.
Ik had in september 2017 geen enkel probleem met de 3G in Duitsland en Italie. ( ik heb maximaal 3G omdat ik een oude Iphone gebruik). Krant laden, topografische kaart laden: geen probleem.

Wat ik wel een probleem vond, is dat ik als prepaid klant in Zwitserland alleen door aankoop van een bundel internet kon krijgen. In Duitsland en Italie voor €0,05 per MB was veel handiger en voordeliger.
Hallo Hajar. We zitten met 3 personen in Kopenhagen. Allemaal een iPhone 6s of 7 en allemaal een T-mobile unlimited abbonement. Telefoons zijn herstart en we krijgen allemaal consequent maar 0,5 tot 1,5 mbit down en 40 tot 50mbit up op alle 3 de Telia-Telenor DK netwerken. 3G of 4G maakt niet uit. Denen op hetzelfde netwerk hebben hier geen last van.

Precies ditzelfde had ik gisteren ook op het T-mobile netwerk in Duitsland.
Hi Hajar,

Ik heb de verschillende testen zoals je voorstelde allemaal gedaan:
1. Test uitgevoerd in de stad of net buiten de stad
2. Telefoon meerdere keren opnieuw gestart
3. Tests uitgevoerd op netwerk Telekom, Vodafone en O2.
4. Tests uitgevoerd door simkaart in andere iphone te plaatsen

In al deze testen is de snelheid tussen 1-2 Mbps (via de app Speedtest).
Ik heb maar een klacht ingediend via de zakelijke helpdesk. Verwachte oplostijd is 7 dagen 😞
Hi allemaal,

Dank jullie voor de nieuwe updates én het delen van de ervaringen, dat waarderen we natuurlijk erg! Voor degenen die me nog niet kennen, ik zit normaliter op Facebook en Twitter, maar help her en der mee op het Forum, aangenaam! 🙂

@matti100, Tof om te lezen dat je geen problemen had met betrekking tot Duitsland en Italië! Met betrekking tot Zwitserland, zie ik dat het wél mogelijk is om te betalen per MB in Zwitserland. Gezien er slechts sprake is van +- een maand verschil, ga ik dit voor de zekerheid controleren bij de juiste collega. Zodra ik meer weet, hoor je natuurlijk van me!

@Sybw en @alexdepalex, ook dank voor het delen van de ervaring! Ik hoop dat, ondanks de mindere snelheden, jullie wél kunnen genieten van de tijd in het buitenland. We hebben meerdere meldingen ontvangen over traag internet in het buitenland, maar het is op dit moment nog niet duidelijk wat de exacte oorzaak is. Het incident is daarom nog in onderzoek. Mijn persoonlijke advies is momenteel om het toestel dagelijks te herstarten en te bekijken welk netwerk het beste in het buitenland werkt.

Zodra we meer weten, delen we de informatie vanzelfsprekend met jullie! Mochten er nog vragen zijn, dan mag je die altijd aan ons stellen!
Het probleem voor mij lijkt rond 13.00 te zijn opgelost. Ongeveer 40Mb up en down. http://nl.tinypic.com/r/jrpffq/9
Hi Alex, heb jij je laatste test in het buitenland uitgevoerd of in Nederland? Hier in Amsterdam haal ik ook snelheden van boven de 100mbps zelfs... dat is het probleem niet ... probleem lag in het buitenland... is dat bij jou ook zo?

@jordy, over twee weken ben ik weer in Duitsland... maar dat opstarten en kijken welke netwerk op dat moment het beste is, dat gaat niet helpen. Dit is al op zaterdag en zondag meerdere malen gebeurd (en ook nog eens in verschillende steden)... ik begrijp daarom ook niet dat jullie dit blijven adviseren...
@sybw Het onderwerp van dit topic is traag internet in het buitenland.
@alex, sorry! Ik zag in je plaatje staan dat de server Amsterdam was... ik vroeg me het even af... maar helemaal helder! Thanks!
@alexdepalex Dank voor de update! Gisteren had ik contact met een netwerkspecialist en ook daar werd verteld dat er weer hogere/ acceptabele snelheden worden gehaald in het buitenland. Of het een directe oplossing is, durf ik nog niet te zeggen, maar erg fijn om te lezen dat je weer vooruit kunt!

@Sybw Dat is een goede vraag. Hoe raar het wellicht ook klinkt, het opnieuw starten van een toestel verricht vaak wonderen. De simkaart meldt zich op dat moment opnieuw aan op het netwerk, wat kan zorgen voor een ander resultaat. Betreft de snelheden te Amsterdam, mocht je hier vaker problemen ervaren, dan raad ik je zeker aan om hiervan melding te maken via onze Dekkingskaart: https://www.t-mobile.nl/dekking. Zoals besproken, willen we hier de focus houden op het buitenland! Houd je ons op de hoogte betreft de snelheden wanneer je weer in Duitsland bent? 🙂
Hi Jordy!

Dank voor jullie snelle reactie! Ik hou jullie op de hoogte over twee weken 🙂

Maar in Nederland is de snelheid echt super super! Over de grens was het minder... maar lets see! Vol goede moed weer naar Duitsland...
Internetsnelheid in Duitsland is ook weer ok. 122 Mb/s up en 40 Mb/s down.

Alleen dat herstellen van de netwerkinstellingen doe ik echt nooit meer. Al m'n wifi wachtwoorden weg, VPN instellingen weg, bankieren apps werkten niet meer omdat het toestel opnieuw geregistreerd moest worden, RSA tokens die niet meer werkten. Wat een drama. Dan maar met de hand de APN instellingen doorlopen T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alex,

Thanks voor de update. Balen dat je alles kwijt bent door de netwerkinstellingen. Had je wel een back-up gemaakt?
Het internet hier in belgie is ontzettend traag. Netwerk orange 4g is niet vooruit te branden. Mijn reisgenoot met Vodafone gaat supersnel. Ik lees dat dit een bekend probleem is. Wanneer wordt dit nu eens opgelost?!
Reputatie 7
Badge +20
Hi JamBo,

Wat jammer dat je traag internet ervaart. Het probleem is namelijk opgelost. Heb je je toestel al opnieuw gestart? Zou je nogmaals handmatig het netwerk Orange kunnen selecteren? Ben benieuwd of het nu beter is.
Na vorige week niet verder te komen dan met geen 5Mbps op Orange in België heb ik nu een keurige download van ruim 65Mbps in Hasselt. Top!
Voor twee weken terug in Dublin geweest en ook ik had hier een snelheidsbeperking van 1Mbps. Telefonisch contact opgenomen met T-Mobile maar zoals gewoonlijk geen gehoor, afgelopen week naar Duitsland, Dusseldorf gereisd en ook hier werd ik afgeknepen op 1Mbps. Wat zijn jullie toch allemaal aan het prutsen T-Mobile? Ik wil waarvoor ik betaal en dat is onbeperkt internetten zonder beperkingen.

In afwachting van jullie reactie verblijf ik.

En graag niet met het antwoord komen van herstart je toestel, want ik heb mijn toestel van de week nog compleet geherinstalleerd.

Met vriendelijke groet,
Guillermo
Reputatie 4
Badge +1
Hi JamBo,

Wat jammer dat je traag internet ervaart. Het probleem is namelijk opgelost. Heb je je toestel al opnieuw gestart? Zou je nogmaals handmatig het netwerk Orange kunnen selecteren? Ben benieuwd of het nu beter is.

Beetje voorbarig antwoord met het probleem is namelijk opgelost, dus het ligt aan jezelf.
Het is jammer dat jullie zich er zo makkelijk vanaf maken.

Reageer