Beantwoord

Traag internet in het buitenland


Reputatie 1
Hoe kan dit? Traag internet met je T-mobile-sim in Italië? Getest met een Italiaanse sim op hetzelfde netwerk, dan veel hogere snelheden.

https://twitter.com/renzomobiel/status/888498560580427776

Heel apart.
icon

Beste antwoord door Hajar 30 juli 2017, 10:18

Hi all,

Allereerst dank voor jullie meldingen, alertheid en gedetailleerde feedback over jullie roaming ervaringen. Wordt zeer gewaardeerd! Ik geef jullie graag meer achtergrond over de huidige situatie. Deze zomer is er vanwege de nieuwe EU-regelgeving een forse groei in het roaming verkeer zichtbaar op alle internationale mobiele netwerken. Het gaat om piekbelastingen die vier tot vijf keer hoger liggen dan vorige zomer. Met die achtergrond hebben we de netwerkcapaciteit aan onze eigen zijde ook verder uitgebreid, zodat de kwaliteit van het roaming verkeer kan worden gewaarborgd.

Het netwerk van T-Mobile is geoptimaliseerd om vanuit Nederland goede datasnelheden voor roaming te verzorgen. We willen jullie immers ook buiten Nederland voorzien van een optimale netwerkervaring. Buitenlandse netwerken zijn echter niet altijd even goed toegerust op de datapieken waarvan deze zomer sprake is. We zien nu dan ook terug dat sommige buitenlandse netwerken overbelast raken door de drukte die wordt veroorzaakt door toerisme, met als gevolg een vertraagde datasnelheid voor een deel van onze klanten.

Onze klanten die op dit moment roamen, maken dus gebruik van zowel het mobiele netwerk van de buitenlandse roaming provider als van ons eigen T-Mobile netwerk. Deze netwerken zijn onderling verbonden via een internationaal datanetwerk. Ondanks dat we geen directe invloed kunnen uitoefenen op het netwerk van de buitenlandse providers, wordt er tussen de netwerken gewerkt aan verbeteringen. We monitoren de situatie constant met grote zorg en onze technici hebben contact gelegd met partners op het internationale netwerk.

Als je zelf trage roaming snelheden hebt, dan adviseren we je om in ieder geval 1x per dag je telefoon opnieuw uit en aan te zetten.

Wanneer er nieuws is, zorgen we er vanzelfsprekend voor dat jullie updates ontvangen en we houden jullie via dit topic op de hoogte. Keep you posted!
Bekijk origineel

238 reacties

In België is de snelheid ook om te huilen:
- Stad: Antwerpen
- Provider: Orange
- Downloadsnelheid: 0,19 Mbps
- Uploadsnelheid: 0,25 Mbps
- Ping: 50 ms
- Datum+tijdstip speedtest: 2/1/2018, 23:18 uur

- Stad: Mechelen
- Provider: Orange
- Downloadsnelheid: 0,29 Mbps
- Uploadsnelheid: 0,60 Mbps
- Ping: 48 ms
- Datum+tijdstip speedtest: 3/1/2018, 11:26 uur

Pas na het handmatig wijzigen naar BASE als netwerk is de snelheid verbeterd,
Down 10,7 Mbps
Up 4,46 Mbps
Ping 58 ms

Opnieuw opstarten maakt geen verschil op mijn iPhone 8+
Jaimy,

Dat zal ik doen. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Raymond,

Ik zie dat de specialisten contact met jou hebben gehad en jou inderdaad hebben aangeraden het netwerk Base te testen. Mijn collega geeft daarbij in het systeem aan dat het onderzoek nog even open blijft staan, zodat het gelijk doorgezet kan worden als het niet naar wens werkt. Ik lees ook dat je hen kunt terugbellen bij onvoldoende resultaat.

Omdat ik dit proces niet wil verstoren en mijn collega's hier nog meer verstand van hebben van ik, lijkt het me handig om dus weer contact met hen op te nemen, zodat je hierin verder geadviseerd kan worden!
Hallo Jaimy,

Ik heb jullie oplossing voor mijn probleem geprobeerd. Op zich werkt het gebruiken van het netwerk van Base i.p.v. Orange in België. Het probleem is echter dat ik nu bij iedere grensovergang of onbedoelde netwerkwissel (grensstreek) handmatig moet switchn en naar het netwerk van Base. Het voorkeursnetwerk van t-mobile in België is Orange en niet Base. Dus dit moet iedere Keer weer handmatig worden ingesteld. Ga ik weer naar Nederland dan moet ik de instellingen weer op automatisch zetten. Met deze oplossing raak ik dus van de regen in de drup. Gemiddeld zal ik dan 6 keer per dag handmatig van netwerk moeten wisselen , dat werkt niet. Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg

Raymond
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Raymond,

Jammer om te lezen dat je er nog steeds last van hebt! Omdat het om een buitenlands netwerk gaat, weet ik niet zeker of wij hier vanuit Nederland iets mee kunnen, maar ik heb dit alsnog doorgezet naar onze IT specialisten. Ik hoop dat zij hier toch een oplossing voor kunnen bieden. 🙂

Je zult hier binnenkort een terugkoppeling over krijgen!
Ik heb nog steeds last van traag internet in het buitenland. Ik woon in de grensstreek met België en ik moet dagelijks meerdere keren 4g data uit en aanzetten om een normale snelheid te krijgen op het Belgisch netwerk. Dacht eerst dat het aan mijn iPhone 7 zou kunnen liggen, echter mijn iPhone x heeft hetzelfde probleem. De instellingen zijn volgens mij correct, nadat ik opnieuw verbind met het 4g netwerk werkt alles naar behoren. Het is helaas wel maar tijdelijk, zodra tussentijds het 4g netwerk wegvalt en er vervolgens weer automatisch een verbinding wordt gemaakt dan moet ik eea weer handmatig herstellen. Dit is heel vervelend.

Mvg,

Raymond
Reputatie 4
Badge +1
@hakuin, spreek voor jezelf ons ligt. Lever een constructieve bijdrage of bemoei je er ajb niet mee!
Ik bedoel niet dat het aan jou ligt, maar dat Hajar zich er makkelijk vanaf maakt dat het probleem is opgelost, terwijl jij nog problemen ervaart.
Reputatie 7
Badge +20
@Freek; Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien.
Excuus voor de dubbele post...@€@&newbies 😂
@hakuin, spreek voor jezelf. Je bent er niet bijgeweest. Hoe kan jij nu beweren dat het aan ons ligt. Lever een constructieve bijdrage of bemoei je er ajb niet mee!
Hajar,

hoe zit het met GEEN internet in het buitenland?
Ben bijna op het punt om over te stappen ook al is termijn nog niet verstreken.
Er wordt niet geleverd wat er wordt beloofd.
Vriendin heeft ALTIJD internet, ze heeft kpn.
Als ik in Frankrijk ben heb ik geen service maar mijn vriendin met kpn heeft dat wel altijd.
Hie kan dat dan?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Guillermo,

Twee weken geleden waren er inderdaad problemen met traag internet in het buitenland. Onze experts geven aan dat het probleem is opgelost. Jullie kunnen weer op normale snelheden internet gebruiken in het buitenland. Ben je momenteel in het buitenland? Ervaar je nog steeds traag internet? Zou je dan hier antwoord op kunnen geven?
- Land:
- Stad:
- Provider:
- Downloadsnelheid:
- Uploadsnelheid:
- Ping:
- Datum+tijdstip speedtest:

We kijken dan graag met je mee!
Reputatie 4
Badge +1
Hi JamBo,

Wat jammer dat je traag internet ervaart. Het probleem is namelijk opgelost. Heb je je toestel al opnieuw gestart? Zou je nogmaals handmatig het netwerk Orange kunnen selecteren? Ben benieuwd of het nu beter is.

Beetje voorbarig antwoord met het probleem is namelijk opgelost, dus het ligt aan jezelf.
Het is jammer dat jullie zich er zo makkelijk vanaf maken.
Voor twee weken terug in Dublin geweest en ook ik had hier een snelheidsbeperking van 1Mbps. Telefonisch contact opgenomen met T-Mobile maar zoals gewoonlijk geen gehoor, afgelopen week naar Duitsland, Dusseldorf gereisd en ook hier werd ik afgeknepen op 1Mbps. Wat zijn jullie toch allemaal aan het prutsen T-Mobile? Ik wil waarvoor ik betaal en dat is onbeperkt internetten zonder beperkingen.

In afwachting van jullie reactie verblijf ik.

En graag niet met het antwoord komen van herstart je toestel, want ik heb mijn toestel van de week nog compleet geherinstalleerd.

Met vriendelijke groet,
Guillermo
Na vorige week niet verder te komen dan met geen 5Mbps op Orange in België heb ik nu een keurige download van ruim 65Mbps in Hasselt. Top!
Reputatie 7
Badge +20
Hi JamBo,

Wat jammer dat je traag internet ervaart. Het probleem is namelijk opgelost. Heb je je toestel al opnieuw gestart? Zou je nogmaals handmatig het netwerk Orange kunnen selecteren? Ben benieuwd of het nu beter is.
Het internet hier in belgie is ontzettend traag. Netwerk orange 4g is niet vooruit te branden. Mijn reisgenoot met Vodafone gaat supersnel. Ik lees dat dit een bekend probleem is. Wanneer wordt dit nu eens opgelost?!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alex,

Thanks voor de update. Balen dat je alles kwijt bent door de netwerkinstellingen. Had je wel een back-up gemaakt?
Internetsnelheid in Duitsland is ook weer ok. 122 Mb/s up en 40 Mb/s down.

Alleen dat herstellen van de netwerkinstellingen doe ik echt nooit meer. Al m'n wifi wachtwoorden weg, VPN instellingen weg, bankieren apps werkten niet meer omdat het toestel opnieuw geregistreerd moest worden, RSA tokens die niet meer werkten. Wat een drama. Dan maar met de hand de APN instellingen doorlopen T-Mobile.
Hi Jordy!

Dank voor jullie snelle reactie! Ik hou jullie op de hoogte over twee weken 🙂

Maar in Nederland is de snelheid echt super super! Over de grens was het minder... maar lets see! Vol goede moed weer naar Duitsland...
@alexdepalex Dank voor de update! Gisteren had ik contact met een netwerkspecialist en ook daar werd verteld dat er weer hogere/ acceptabele snelheden worden gehaald in het buitenland. Of het een directe oplossing is, durf ik nog niet te zeggen, maar erg fijn om te lezen dat je weer vooruit kunt!

@Sybw Dat is een goede vraag. Hoe raar het wellicht ook klinkt, het opnieuw starten van een toestel verricht vaak wonderen. De simkaart meldt zich op dat moment opnieuw aan op het netwerk, wat kan zorgen voor een ander resultaat. Betreft de snelheden te Amsterdam, mocht je hier vaker problemen ervaren, dan raad ik je zeker aan om hiervan melding te maken via onze Dekkingskaart: https://www.t-mobile.nl/dekking. Zoals besproken, willen we hier de focus houden op het buitenland! Houd je ons op de hoogte betreft de snelheden wanneer je weer in Duitsland bent? 🙂
@alex, sorry! Ik zag in je plaatje staan dat de server Amsterdam was... ik vroeg me het even af... maar helemaal helder! Thanks!
@sybw Het onderwerp van dit topic is traag internet in het buitenland.
Hi Alex, heb jij je laatste test in het buitenland uitgevoerd of in Nederland? Hier in Amsterdam haal ik ook snelheden van boven de 100mbps zelfs... dat is het probleem niet ... probleem lag in het buitenland... is dat bij jou ook zo?

@jordy, over twee weken ben ik weer in Duitsland... maar dat opstarten en kijken welke netwerk op dat moment het beste is, dat gaat niet helpen. Dit is al op zaterdag en zondag meerdere malen gebeurd (en ook nog eens in verschillende steden)... ik begrijp daarom ook niet dat jullie dit blijven adviseren...

Reageer