Vraag

Traag internet na verbruik Travel en Surf L-pas

• 29 mei 2017
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Hoe kan het dat ik nu eigenlijk dat ik niet eens meer op Facebook kom dat hij trager werdt begreep ik maar zo traag ? Vriens van mij heeft nog steeds super snel internet ook is al hij allang door ze bundel heen. Meerdere netwerken geprobeerd en reset van toestel gedaan. Deze vraag stellen heeft ne. Een half uur gekost.

5 reacties

Hallo Mvaneij,

De gereduceerde snelheid als je buiten je bundel zit is ongeveer 64kbps (zelf dacht ik 300kbps). Normaal ligt de snelheid rond de 60mbps). Dit is dus echt een heel groot verschil. Ter vergelijking, een WhatsApp-tekstbericht versturen kost ongeveer 10KB, een foto alweer 1MB. Facebook laad echter veel meer, dus dit zal dan ook aanzienlijk langer duren.
Ik heb nog geen 0,02mbps volgens de speedtesten dit is echt heel laag..
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mvaneijj,

Natuurlijk wel zo fijn als je snel kunt internetten! Ik zie dat Damian je al op weg heeft geholpen (dankjewel!). Ik zie in het systeem dat je op het moment in het buitenland bent en een L-pas hebt aangeschaft. Als deze MB's op zijn, kun je de resterende geldigheid van de pas blijven internetten met een basissnelheid van 64 kbps. Met deze snelheid kun je bijvoorbeeld Whatsappen. We zijn in het buitenland ook afhankelijk van het netwerk van de lokale provider, dus mogelijk is de dekking en het bereik niet overal even goed. Kun je anders eens handmatig verbinding maken met een andere provider? Als je weer gebruik wilt maken van snel internet in het buitenland kun je een nieuwe Travel & Surf pas aanschaffen. Ik kan de gegevens van jouw vriend inzien, kan het misschien dat hij nog MB's over had van zijn pas of nog MB's bij zijn abonnement had die hij in de EU kan gebruiken? Kun je hem eens vragen of hij op deze pagina kan kijken? Daar kan hij zien of hij nog MB's over heeft voor in de EU.

Ik wens je in ieder geval nog een hele fijne tijd toe! En ik zie jouw reactie graag nog even tegemoet over de bevindingen van jouw vriend!
Hartelijk dank, zoals vermeld eerder zitten we samen en zijn wij beide door de bundel heen. Hij heeft een mooie snelheid om dingen te bekijken zoals zijn mail enzo. Ik kom al met moeite op deze website. BV ik open het forum ik moet zeker 10 min wachten tot ik op de site ben vriend klikt er opbinnen een min zit hij er op en kan hij alles doen..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mvaneij,

Heeft jouw vriend ook een T-Mobile abonnement? Zou je zijn nummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kunnen wij controleren hoe het bij hem zit. Met welk netwerk ben je momenteel verbonden? In Spanje zou je met Orange, Xfera (Yoigo) of Movistar goed bereik moeten hebben. Zou je eens verbinding kunnen maken met een van deze netwerken? Zoals Thalina ook aangeeft kan het trage internet aan het netwerk daar liggen. Als je weer gebruik wilt maken van snel internet dan kun je een Travel & Surf pas activeren.

Ik wens je in ieder geval een fijne tijd daar en hoor graag of het lukt.

Reageer