Beantwoord

Travel & Surf bijzonder langzaam

Ik ben zojuist terug van een vakantie in Duitsland (Lübeck en Travemünde).
Daarvoor heb ik een Travel & Surf 14 dagen pas gekocht. Het gebruik van het internet met deze pas is me erg tegengevallen. De snelheid was in het algemeen erg langzaam.

Hier in Nederland gebruik ik het Stel Samen & Stel Bij abonnement met 0MB internet d.w.z internet met een snelheid tot 64 Kbps. Langzaam maar voldoende voor Whatsapp en mail.

De snelheid van met de travel & Surf pas was in veel gevallen nauwelijks sneller dan mijn langzame snelheid in Nederland. Ook al gaf de telefoon in het buitenland 4G of H+ aan. Erg vreemd dus.

De internet instelling van mijn telefoon is overigens gebeurd d.m.v. een configuratie-sms van T-Mobile (aangevraagd via My T-Mobile).

Waarom heb ik zo'n slechte snelheid gehad. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Hajar 13 juni 2016, 15:03

Hi Peter,

Dit hoort inderdaad niet en daarom zijn wij bezig met een oplossing. Ik kan je niet zeggen wanneer dit opgelost zal zijn, maar we zullen dit natuurlijk wel delen zodra het is verholpen. Ik heb uit coulance de kosten van de Travel & Surf vergoed. Dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Ik hoop dat hiermee alles naar wens is. 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je traag internet had met de Travel & Surf pas. Met welk netwerk was je verbonden in Duitsland? Had je ook handmatig een ander netwerk geselecteerd? Het kan namelijk zijn dat je met een ander netwerk wel sneller internet ervaart.

Aangezien je nu weer terug bent in Nederland kunnen wij helaas niet testen of een ander netwerk verschil zou maken. Ik ga ook bij de technische afdeling navragen waar dit aan zou kunnen liggen. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten. 🙂
Dag Hajar,

Ik heb het op allerlei netwerken geprobeerd: T-Mobile, e-plus, O2.
Geen verschil te merken. Allemaal super-langzaam.

Ik heb overigens een ander item in dit forum gevonden met een heel herkenbare situatie. Alleen had het geen betrekking op Travel & Surf maar op Altijd EU internetbundel.
Klik hier
Het probleem dat daar beschreven wordt, komt exact overeen met mijn probleem.

Het lijkt er op dat ik slechts met een snelheid van 64 Kbps kon internetten, omdat er geen data-bundel in mijn abonnement zit (0 MB internet). De aankoop van een Travel & Surf- pas is in dat geval zinloos geweest.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Dankjewel voor je reactie! Bij de Altijd EU Internet bundel is dat inderdaad een bekend probleem, maar ik weet niet of dat ook geldt voor de Travel & Surf pas. Ik zal het daarom morgen even navragen en dan kom ik hierop terug. 🙂
Dag Hajar,

nog nieuws over dit probleem?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Peter,

Ik zal eens Hajar eens aan haar mouw trekken of ze een update heeft hierover. Ze werkt morgen weer, dus dan zal ze een berichtje achterlaten. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Excuses voor de latere reactie!

Jouw vermoeden klopte helemaal. Als je geen databundel hebt in je abonnement dan kun je alleen internetten met een snelheid van 64 Kbps. Wij zijn bezig om dit probleem op te lossen. Mocht je binnenkort weer naar het buitenland gaan, laat het mij dan weten. Ik wil uit coulance een databundel voor je activeren.

Excuses voor het ongemak!
Dag Hajar,

dank je voor je reactie.

Ik maak uit jouw bericht op dat dit een probleem is dat normaal niet behoort voor te komen.
Ik bedoel: ook ik zou dus normaal zonder data-bundel én met Travel & Surf gebruik moeten kunnen maken van de volledige beschikbare netsnelheden in het buitenland. Fijn om te horen dat het probleem dus niet bij mijn telefoon zit.

Ook fijn is het aanbod om op een of andere manier een compensatie te geven.
Alleen heb ik de komende tijd geen plannen om naar het buitenland te gaan. Een databundel in Nederland heeft weinig zin omdat ik de meeste tijd van de dag via wifi verbonden ben met het internet en voor de rest van de tijd voor mails en Whatapp voldoende heb aan de 0MB data-bundel.
Daarom heb ik liever een ander vorm van compensatie. Wellicht een deel van de kosten van de Travel & Surf pas?

Tenslotte: Is er zicht op de termijn waarop dit probleem opgelost wordt?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Dit hoort inderdaad niet en daarom zijn wij bezig met een oplossing. Ik kan je niet zeggen wanneer dit opgelost zal zijn, maar we zullen dit natuurlijk wel delen zodra het is verholpen. Ik heb uit coulance de kosten van de Travel & Surf vergoed. Dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur. Ik hoop dat hiermee alles naar wens is. 🙂
Dag Hajar,

zeker, dit is een prima oplossing.
Dank je voor de geweldig goede afhandeling.
Zou het zinvol zijn (zolang het probleem nog niet is opgelost) op de website bij "Travel & Surf" en bij "Altijd EU internet" een waarschuwing te plaatsen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Graag gedaan! Ik ben blij dat je dit een passende oplossing vindt. Ik wil je ook bedanken voor je idee. Ik zal je tip zeker meenemen en kijken of dat mogelijk is. 🙂

Reageer