Beantwoord

Travel & Surf en internet werkt niet in het buitenland

  • 16 januari 2017
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

Reputatie 2
Beste,

Ik wil graag in Guernsey gebruik maken van de mogelijkheid om in het buitenland de internetten, ik heb een 250mb bundel, maar ik kan helaas tot op hede geen verbinding in het buitenland maken omdat mijn telefoon zegt dat hij zich in Nederland bevindt.... graag zou ik hiermee geholpen willen worden.

Ik heb geen eu-internet optie op mijn iPhone 6

Mvg,

Silvan
icon

Beste antwoord door David 18 januari 2017, 11:24

Hoi allemaal,



Jullie hebben allemaal ongeveer hetzelfde probleem, maar wel met verschillende oorzaken. Ik beantwoord graag jullie vragen en hopelijk kunnen jullie dan uit de voeten!



@Silvan



Bij jou was de oorzaak vrij simpel, want je hebt in november 2014 via My T-Mobile een blokkade op data roaming geactiveerd. Dit was dan ook de reden dat het niet lukte om jouw MB's te gebruiken. Deze blokkade heb ik nu verwijderd, dus even opnieuw opstarten zou genoeg moeten zijn om weer te kunnen internetten. Je kunt deze blokkades ook zelf (de)activeren via My T-Mobile.



@Carin



Zo te zien is het gelukt om vandaag een M-pas aan te schaffen voor gebruik in Vietnam. 🙂 Houd er rekening mee dat het netwerk in Vietnam niet gelijkwaardig is aan het netwerk zoals je dat in Nederland kent. De verbinding kan wegvallen, langzaam zijn of in zijn geheel ontbreken. Je kunt handmatig een ander netwerk selecteren wanneer dit gebeurt, maar ook dat is geen garantie.



@Vincent



Het kan verschillende redenen hebben dat jouw vriendin geen verbinding heeft. Hierboven heb je al een aantal suggesties gezien en in dit algemene topic kun je nog meer zaken zien waar het mogelijk aan kan liggen.



Ik neem aan dat je in dit geval doelt op de Travel & Surf-passen die je met T-Mobile Extra aan kunt schaffen, want de gewone passen zijn gewoon actief. De passen uit de catalogus leverde bij klanten nogal wat problemen op en dit zorgde voor frustraties. Daarom is er besloten deze passen uit het assortiment te halen tot ze weer goed werken. Als alternatief kun je factuurkorting kiezen en dan een pas aanschaffen.



Aangezien we ook al een algemeen topic hebben over dit onderwerp, gaat dit topic op slot. Voor verdere vragen verwijs ik jullie dan ook door naar de link die hierboven vermeld staat. Allemaal nog een fijn verblijf over de grens! 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Beste, ik ben in Vietnam en heb hetzelfde probleem als Silvan. Telefoon zegt dat ik in Nederland ben. Hier is slecht Wi-Fi en moet bereikbaar zijn.
Graag antwoord

Dank jullie wel
Carin
Beste. Ik zit in frankrijk en mijn vriendin heeft het zelfde probleem. Wel travel&surf maar geen verbinding kunnen maken. Mijn telefoon maakt wel verbinding gelukkig maar nu het bijna op is wil ik een nieuwe toe voegen maar dat schijnt uit voorraad te zijn, hoe kan het internet uit voorraad zijn??? Daar snap ik dus niks van.
Mvg Vincent
Reputatie 7
Badge +20
Hoi allemaal,

Jullie hebben allemaal ongeveer hetzelfde probleem, maar wel met verschillende oorzaken. Ik beantwoord graag jullie vragen en hopelijk kunnen jullie dan uit de voeten!

@Silvan

Bij jou was de oorzaak vrij simpel, want je hebt in november 2014 via My T-Mobile een blokkade op data roaming geactiveerd. Dit was dan ook de reden dat het niet lukte om jouw MB's te gebruiken. Deze blokkade heb ik nu verwijderd, dus even opnieuw opstarten zou genoeg moeten zijn om weer te kunnen internetten. Je kunt deze blokkades ook zelf (de)activeren via My T-Mobile.

@Carin

Zo te zien is het gelukt om vandaag een M-pas aan te schaffen voor gebruik in Vietnam. 🙂 Houd er rekening mee dat het netwerk in Vietnam niet gelijkwaardig is aan het netwerk zoals je dat in Nederland kent. De verbinding kan wegvallen, langzaam zijn of in zijn geheel ontbreken. Je kunt handmatig een ander netwerk selecteren wanneer dit gebeurt, maar ook dat is geen garantie.

@Vincent

Het kan verschillende redenen hebben dat jouw vriendin geen verbinding heeft. Hierboven heb je al een aantal suggesties gezien en in dit algemene topic kun je nog meer zaken zien waar het mogelijk aan kan liggen.

Ik neem aan dat je in dit geval doelt op de Travel & Surf-passen die je met T-Mobile Extra aan kunt schaffen, want de gewone passen zijn gewoon actief. De passen uit de catalogus leverde bij klanten nogal wat problemen op en dit zorgde voor frustraties. Daarom is er besloten deze passen uit het assortiment te halen tot ze weer goed werken. Als alternatief kun je factuurkorting kiezen en dan een pas aanschaffen.

Aangezien we ook al een algemeen topic hebben over dit onderwerp, gaat dit topic op slot. Voor verdere vragen verwijs ik jullie dan ook door naar de link die hierboven vermeld staat. Allemaal nog een fijn verblijf over de grens! 🙂