Beantwoord

Travel & Surf en Zwitserland

• 31 mei 2017
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

In januari ben ik tussentijds overgestapt naar Travel & Surf om in de EU, maar vooral ook in Zwitserland (waar ik regelmatig kom), uit mijn bundel te kunnen internetten en bellen. Vanwege de tussentijdse overstap (abo loopt tot december) betaal ik elke maand 2,50 "boete". Begrijp ik nu goed dat na het "goede nieuws" Zwitserland per 13 juni afvalt?
Dan ga ik er dus op achteruit in plaats van vooruit! Ik neem aan dat dat dan recht geeft op opzeggen. Klopt dat?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 1 juni 2017, 12:49

Hoi Hoane, welkom op het klantenforum.

Travel & Surf is een gratis bundel die voor iedereen blijft gelden, ook na 13 juni. Anders kun je straks buiten Europa helemaal niet meer internetten en da's niet de bedoeling. 😉 De bundel zelf is altijd gratis geweest, die zorgt ervoor dat je in het buitenland niet op het internet kunt zonder eerst een keuze voor een pas of betslen per MB te maken.

Zwitserland valt bij het Go abonnement niet in de EU-zone, de huidige tarieven die zij nu hanteren blijven zoals ze zijn. Je zou na 13 juni dus nog steeds verbinding moeten kunnen maken met Travel & Surf. Het gaat enkel niet uit je gewone bundels. (Dat doet het nu ook niet.)
Bekijk origineel

3 reacties

Even voor alle duidelijkheid: volgens mijn abonnementsgegevens heb ik een Go abonnement (Basic - 1 GB + Onbeperkt bellen NL) met gratis Travel & Surf.
Hoi Hoane, welkom op het klantenforum.

Travel & Surf is een gratis bundel die voor iedereen blijft gelden, ook na 13 juni. Anders kun je straks buiten Europa helemaal niet meer internetten en da's niet de bedoeling. 😉 De bundel zelf is altijd gratis geweest, die zorgt ervoor dat je in het buitenland niet op het internet kunt zonder eerst een keuze voor een pas of betslen per MB te maken.

Zwitserland valt bij het Go abonnement niet in de EU-zone, de huidige tarieven die zij nu hanteren blijven zoals ze zijn. Je zou na 13 juni dus nog steeds verbinding moeten kunnen maken met Travel & Surf. Het gaat enkel niet uit je gewone bundels. (Dat doet het nu ook niet.)
Ik ben in maart dit jaar in Genève geweest en heb daar uit mijn bundel kunnen internetten. Ik zie dat ook aan mijn factuur (geen kosten buiten bundel). De volgende week zit ik er weer, ga dit nog eens extra checken. Als blijkt dat hier toch iets wijzigt, ga ik er vanuit dat ik mijn abonnement op kan zeggen.
(Ik heb destijds voor T-Mobile gekozen o.a. omdat Zwitserland gelijk gesteld werd aan EU, toen nog met betaalde T&S pas.)

Reageer