Beantwoord

Travel & Surf in Senegal

• 19 januari 2017
  • 4 reacties
  • 202 Bekeken

Ik zit momenteel in Senegal en zou graag voor korte tijd een travel en surf mogelijkheid hebben.
Ik zie hier niets op de site van terug?
Kan dit en zo ja hoe werkt het?
MVG

Abel
icon

Beste antwoord door Skyrider 19 januari 2017, 13:59

Goedendag abeldh.

Ik ga er van uit dat alles op Tijdelijk internet in het buitenland alle informatie heeft die je nodig hebt. Daar vind je de stappen plan hoe het te werk gaat, en de kosten ervan.

Ook kun je hier [klik mij] een Uitgebreide uitleg over het kopen van Travel & Surf.

Ik hoor graag van je of alles gelukt is (ook zelfs als het niet lukt!)

Groetjes,

Skyrider
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedendag abeldh.

Ik ga er van uit dat alles op Tijdelijk internet in het buitenland alle informatie heeft die je nodig hebt. Daar vind je de stappen plan hoe het te werk gaat, en de kosten ervan.

Ook kun je hier [klik mij] een Uitgebreide uitleg over het kopen van Travel & Surf.

Ik hoor graag van je of alles gelukt is (ook zelfs als het niet lukt!)

Groetjes,
Skyrider
Nee lukt me niet. Welke provider moet ik selecteren in dakar, Senegal?
Reputatie 4
Badge +9
Helaas ben ik niet super veel bekend met travel en surf , ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Geeft ie aan dat je een provider moet selecteren? Tot zo ver ik kan zien is Senegal (+221) - Zone 3. Het zou in Principe heel simpel moeten zijn:

Travel & Surf pas kopen via de website
1. Zet dataroaming aan.
2. Zodra je in het buitenland bent, ontvang je automatisch een sms met een link.

Krijg je geen sms, ga dan naar https://t-mobile.nl/roaming

3. Kies de internetpas die jij wil.
4. Bevestig de aankoop.
5. Je kunt meteen internetten.

Travel & Surf pas kopen via de My T-Mobile app
Met de My T-Mobile app kun je ook bijhouden hoeveel MB’s je al hebt gebruikt. Het gebruik van de app is gratis.
1. Download de My T-Mobile App (voor iPhone, Android).
2. Stel een 5-cijferige pincode in.
3. Zodra je in het buitenland bent, zet je wifi aan.
4. Open de My T-Mobile app en tik linksboven in de app op het menu (drie roze strepen) en kies 'Travel & Surf'.
5. Zet nu je WiFi uit en dataroaming aan om Travel & Surf te kopen.

Ook is SMS functie aanwezig, maar omdat het mijn reactie vrij lang word, raad ik je aan om dat verder te lezen hier onder het kopje Travel & Surf pas kopen via sms.

Ik hoor graag wat er precies mis gaat.

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 7
Badge +20
Hey Abel,

De instructies van Skyrider hierboven kloppen helemaal. Ik zie alleen nog niets terug over het aanschaffen van een Travel & Surf-pas, het is dus nog niet gelukt op dit moment. Had je er wel al tijd voor gehad om het te proberen? Er staan namelijk geen blokkades of iets dergelijks op jouw abonnement, dus je zou gewoon een pas voor zone 3 aan moeten kunnen schaffen.

Je kunt in Senegal gebruik maken van Tigo en Sonatel, dit zijn de providers waar wij een overeenkomst mee hebben. De functionaliteiten van de providers zijn echter niet optimaal en ook niet zoals je gewend bent van ons in Nederland. Je moet er dus ook rekening mee houden dat het bereik niet altijd even goed werkt en dat het dus kan zijn dat je daardoor geen service hebt op jouw telefoon. Het ligt aan de locatie waar jij je bevindt, maar ook de mast waar jouw telefoon op wordt aangemeld, of je een werkende verbinding kan opzetten. Daarnaast raad ik je ook aan om te controleren of de instellingen van jouw telefoon roaming wel toestaan.

Hopelijk krijg je het nu aan de praat! Ik wens je in ieder geval nog een heel fijn verblijf daar! 😃

Reageer