Vraag

Travel & Surf: internet activeren in het buitenland (deel 3)

Reputatie 7
[UPDATE 7 december 2018]

De info uit dit topic was verouderd en er is een nieuw topic over aangemaakt. Ga snel naar '[Info] Alles over internetten buiten de EU met Travel & Surf' voor de meest actuele en relevante informatie.

Dit topic gaat op slot.

This topic has been closed for comments

227 reacties

Geldt de 100mb limiet van Travel & Surf weekpas voor de hele week of voor 1 dag?
Reputatie 3
Je krijgt 100mb voor hele week. Als je het opmaakt, heb je nog steeds internettoegang, maar dan met lage snelheid. 
hallo ik had een vraagje waar kan je die trafel & surf kaarten halen want ik ga morgen naar italie en wil internet in het buiten land x
Reputatie 7
@Sasch
Hier vind je alle info. Hoe kan ik een Travel & Surf internetpas aanvragen?
Zodra ik via sms de bestelcode heb verstuurd, hoe weet ik dan of mijn pas werkt(krijg ik dan een bericht terug?)? Ik wil niet op intenet gaan en dat dan blijkt dat mijn pas nog niet gactiverd is( en dus veel kosten).
Ik heb alles goed gedaan om de Travel & Surf te kopen tijdens mijn vakantie in Duitsland. Donderdag, had ik wel internet binnen Wurzburg. Vrijdag ochtend, vertrekde ik naar oost duitsland. Tot nu toe, heb ik geen internet via Travel & Surf maar ook niet via mijn gewone anonnement. Ik kan alleen interneten vi WiFi. Heeft iemand ook een probleem met Travel & Surf gehad?
Reputatie 7
@Wapsikke
Excuses voor mijn late reactie. Je ontvangt vrijwel direct een bevestiging als depas is geactiveerd. Als Travel & Surf is geactiveerd kun je alleen internetten met een actieve pas. Heb je geen actieve pas dan kun je dus ook geen internetkosten krijgen.

Je kunt een pas ook activeren als je in het buitenland bent via de pagina www.roaming.t-mobile.nl. Dit is de enige pagina die werkt als je nog geen pas hebt en kost je dus geen data. :)

@KarAz
Sorry voor mijn verlate reactie! Ik zie dat je inmiddels contact met ons hebt gehad via Facebook. Ik hoop dat het duidelijk is.
Vanavond heb ik talloze keren geprobeerd via My T-Mobile te activeren (aangezien mijn abo is ingegaan vóór 1 juli 2011), maar ik krijg continu in rode letters "Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens het genereren van de opgevraagde pagina" te zien. Hoe zorg ik ervoor dat het geactiveerd wordt zodat ik eenmaal op vakantie een weekpas aan kan schaffen via de app?

Edit: oh, hmm, sms "pas aan" naar 1301 zie ik. Dat zal ik doen, maar ik ben wel benieuwd waarom bovenstaande manier niet werkt.
Hallo,
Weet iemand hoe ik travel & surf uit kan zetten? Ik ben namelijk weer in Nederland en als ik de t-mobile belstatus app open, staat er bij overige producten nog steeds travel & surf
Ik heb zondagochtend travel and surf via de sms gekocht, kreeg een sms terug en ben akkoord gegaan. Nou zit ik in Duitsland en er gebeurt helemaal niks. Bij andere reacties in dit forum zag ik dat het probleem bij meerdere mensen was dat zij een internetblokkade in het buitenland hadden aangezet. Zover ik weet is dat bij mij niet het geval omdat ik ook al gebruik heb gemaakt van roaming sinds ik hier ben. Ik heb nu een gratis hotspot gevonden maar zou travel and surf graag aan de praat krijgen.
Mijn vorige reactie kan als onverzonden worden beschouwd. Ik heb de travel and surf app gedownload (die ik in de play store trouwens niet kon vinden) en zie nu dat mijn roaminggebruik deel uitmaakt van de 100 MB die ik heb gekocht. Dit was mij niet duidelijk omdat dit nergens is aangegeven.
Reputatie 2
ik ga met de herfstvakantie naar duitsland. en heb ook een ipad. ben dan van plan om travel en surf te nemen. mijn eerste vraag is. is het al geactiveerd? en als ik de grens over ga. komt dan gelijk paar euro's door roaming?
kan ik ook tethering in het buitenland gebruiken?
Reputatie 7
@kreeldeleeuw
Ik kan helaas niet achterhalen waarom het niet om Travel & Surf te activeren. Ik zie dat het je dezelfde dag nog is gelukt om dit te activeren. :)

@Deborah94
De optie Travel & Surf' is gratis en hoef je daarom niet uit te schakelen als je weer in Nederland bent. Omdat deze gratis optie aan staat kun je alleen gebruik maken van internet in het buitenland als je een pas koopt.

@harmentien
Voor PrePaidklanten en contracten aangeschaft na 1 juli 2011 is Travel & Surf al automatisch geactiveerd. Als Travel & Surf actief is kun je geen gebruik maken van mobiel internet in het buitenland zonder eerst een pas aan te schaffen. Voor onverwachte kosten hoef je daarom niet bang te zijn.

Tethering kun je ook in het buitenland gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je daardoor meestal meer data verbruikt en het datategoed van je pas dan wel sneller op zal zijn.
Reputatie 3
Beste Cindy,

Ik heb ook even een vraagje over Travel en surf. Ik ga 22 september naar Turkije en ik wil graag een weekpas kopen maar heb ook wifi in het hotel. Kan ik ook de wifi tegelijk gebruiken of gaat dat dan niet? Kan ik in het hotel dan bijv mobiel data uitzetten en gebruik maken van de wifi en buiten het hotel (gaan veel autorijden) dan weer mobiel data dan weer aanzetten? Gaat de Travel en surf bundel dan verder? Of kan dat niet gecombineerd worden?
In afwachting van je reactie!

Groet Simone
Reputatie 3
Even nog een aanvulling op me vorige bericht.
Als ik de wifi aanzet gebruik ik dan automatisch geen mb's uit de Travel en surf bundel? Schakelt ie dan over op wifi?
Ik hoor het graag!
Reputatie 5
Hoi Simone, ik heb op vakantie ook gebruik gemaakt van wifi op de bestemming en travel & surf. Is dus geen probleem! Om mb's van de weekpas te besparen heb ik wel elke keer mobiele data uitgezet als ik internet niet gebruikte of als ik via wifi was aangemeld. Zo wist ik in ieder geval zeker dat ik niet per ongeluk toch mb's kwijt zou raken. 🙂
Reputatie 2

@harmentien
Voor PrePaidklanten en contracten aangeschaft na 1 juli 2011 is Travel & Surf al automatisch geactiveerd. Als Travel & Surf actief is kun je geen gebruik maken van mobiel internet in het buitenland zonder eerst een pas aan te schaffen. Voor onverwachte kosten hoef je daarom niet bang te zijn.

Tethering kun je ook in het buitenland gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je daardoor meestal meer data verbruikt en het datategoed van je pas dan wel sneller op zal zijn.

mooi 😉 bedankt voor informatie
Ik heb travel en surf maar op het moment zit ik sporadisch in het buitenland en is het onzin om voor het bezoeken van 1 a 2 webpagina's een dag of weekpas te kopen.
Waarom kan ik niet gewoon normaal internetten zonder Travel en Surf pas, al is het dan misschien een stuk duurder?
Bij elke provider kan je gewoon in het buitenland internetten, ook al heb je geen voordeelbundel of dagpas, bij T-Mobile ben ik verplicht om een pas te kopen.

Ik hoor graag de reden. 
Reputatie 5
Hoi gjvo, toen ik een paar maanden geleden in het buitenland was kreeg ik op de internetpagina van Travel & Surf ook de mogelijkheid om te kiezen voor betalen per MB (zie ook plaatje bij stap 2 op deze pagina). Dus als je weer in het buitenland bent open de browser en deze laadt automatisch roaming.t-mobile.nl. Kies dan de optie 'betalen per MB'. 🙂
OK, ik zal volgende keer eens verder kijken.
Het zou handig zijn als die optie ook in de eerste pagina genoemd wordt, dus dagpas, weekpas of betalen per MB .

Bedankt voor het antwoord!
Nou, daar zit ik dan in Indonesie..
Ik wil even snel op internet kijken, ga naar dat roaming portal en krijg de keuze dagpas of weekpas.
Maar dus geen keuze om per MB te betalen!!!!

Dus zwaar gefrustreerd maar een weekpas gekocht a 29,95 voor 10MB in zone 3.
Nog gefrustreerder was ik toen in na 3 minuten op internet al door 80% van mijn pas heen was, ik kreeg een smsje.
Dit kan niet kloppen, ik had volgens mijn datacounter maar 1 MB verbruikt.
Ik voel me redelijk opgelicht... dus ik ben even klaar met Internet van T-Mobile!

Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Op mijn telefoon staat alle updates en dergelijke uit dus er kanm gewoon ook echt niet meer dan die 1 MB doorheen gegaan zijn.

GJ
Hoi ik zit in het buitenland (Turkije) maar heb helemaal geen smsje gekregen over Travel&Surf, zelfs geen welkomstbericht met bel en smstariefen in het buitenland, wat ik normaal gesproken altijd krijg als ik de grens over ben! Nu heb ik via de website travel&surf geactiveerd (denk ik) maar ik heb ook geen bevestigingssmsje gekregen! Ik hoor graag hoe ik hier gebruik van kan maken. Trouwens, ik heb datarooming niet aanstaan, moet dit wel als ik gebruik wil maken van travel & surf??

Gr. 
Weer terug in NL en zie de volgende reactie op mijn mail aan T-Mobile...
Ze maken zich er lekker makkelijk vanaf... "het kan niet dus dan gebeurd het ook niet"  .. Tja... beetje hetzelfde als.. wij maken geen fouten:
En nu denken ze ook nog dat ik achterlijk ben en een dagpas gekocht heb???

Onderstaand dus de reactie van T-Mobile..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u niet volledig gebruik heeft kunnen maken van uw Travel & Surf pas, maar slechts 2 MB heeft kunnen verbruiken. Helaas is dit niet mogelijk, aangezien de Travel & Surf Weekpas in Indonesie pas na 10MB verloopt, of na een week. Het kan eventueel zijn dat u een dagpas heeft aangeschaft. Deze loopt wel af na verbruik van 2 MB of 24 uur.

Ik verwacht dat ik u naar tevredenheid heb geholpen.
Reputatie 2
Als ik een weekpas neem, geldt die dan voor 1 kalenderweek, of is hij 7 dagen geldig m.i.v. de dag van activeren?
Reputatie 5
7 x 24 uur.
In zone 1: 100MB snel en daarna onbeperkt op 64/64