Beantwoord

Travel & Surf kosten zone 3

• 26 november 2019
  • 1 reactie
  • 515 Bekeken

Hoi,

Onlangs naar Dubai gegaan en in het hotel gebruik kunnen maken van internet via Wifi. Echter, als je in een omgeving zit waar geen wifi is, zou je als T-Mobile klant een Travel & Surf kosten pas zone 3 kunnen aanschaffen tegen de volgende tarieven:

XS pas (1 dag geldig): 10 MB voor € 8,26
S pas (3 dagen geldig): 25 MB voor € 16,52
M pas (7 dagen geldig): 50 MB voor € 24,79
Betalen per MB € 4,13 per MB

Nu is mijn ervaring als je geen lokale simkaart heb, ben je vrij beperkt in wifi gebruik in Dubai. Je bent min of meer gedwongen om een Travel & Surf kosten pas zone 3 aan te schaffen, als je bijvoorbeeld navigatie wilt gebruiken, of even wilt surfen op het internet.

Als ik naar de prijzen kijk, is dit mijn inziens buiten proportioneel. Want, wat heb ik aan XS pas twv € 8,26 voor 10 MB? Een paar foto's uploaden en that's it? Hetzelfde geldt ook voor de S en M pas.

Kunnen jullie rechtvaardigen waarom deze kosten zo hoog zijn? Het lijkt me dat in een land als de VAE het T-Mobile internet infrastructuur op orde is en men niet zulke hoge kosten hoeft door te rekenen naar haar klanten.

De quote in de brochure van Travel & Surf: 'Met Travel & Surf kunt u bij T-Mobile veel voordeliger internetten in het buitenland’ lijkt mij niet echt op zijn plaats hier.

Mvg 

icon

Beste antwoord door David 28 november 2019, 12:27

Hoi @Vakantieganger12,

Lekker zeg, Dubai! Hopelijk heb je niet al te veel stress van de passen gehad en ook nog een beetje kunnen genieten? :sunglasses:

De kosten verschillen per zone inderdaad en zeker in zone 3 kan de teller erg oplopen. We zijn uiteindelijk afhankelijk van de afspraken die we maken met de providers aldaar en wat het kost om de Travel & Surf-passen aan te kunnen en mogen bieden. Hoe hoger de zone, hoe hoger de kosten, hoe hoger de prijs uiteindelijk wordt. 

In dergelijke landen is het dan ook aan te raden om waar mogelijk WiFi te gebruiken en de Travel & Surf-pas te gebruiken voor “kleine” verbruikszaken, zoals bijvoorbeeld een route opzoeken. Voor langere perioden kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een lokale simkaart aan te schaffen.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag van je.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Vakantieganger12,

Lekker zeg, Dubai! Hopelijk heb je niet al te veel stress van de passen gehad en ook nog een beetje kunnen genieten? :sunglasses:

De kosten verschillen per zone inderdaad en zeker in zone 3 kan de teller erg oplopen. We zijn uiteindelijk afhankelijk van de afspraken die we maken met de providers aldaar en wat het kost om de Travel & Surf-passen aan te kunnen en mogen bieden. Hoe hoger de zone, hoe hoger de kosten, hoe hoger de prijs uiteindelijk wordt. 

In dergelijke landen is het dan ook aan te raden om waar mogelijk WiFi te gebruiken en de Travel & Surf-pas te gebruiken voor “kleine” verbruikszaken, zoals bijvoorbeeld een route opzoeken. Voor langere perioden kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een lokale simkaart aan te schaffen.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan horen we het graag van je.

Reageer