Beantwoord

Travel & Surf pas

• Anonymous
  • 0 reacties
Laatst ben ik een week op vakantie geweest buiten Europa. Ik kreeg een standaard sms van t-mobile dat ik een “voordelige” Travel & Surf pas kon kopen en daarmee kon internetten.

Ik had er nog nooit van gehoord dus ik dacht ik ga het maar kopen en proberen. Ik heb toen de 100 MB pas gekocht €29,98. (Die leek me het beste). Daarbij stond dat ik 7 dagen gebruik daarvan kon maken. Maar na nog niet eens een dag waren mijn MB’s al op. Hoe kan dat? Er stond dat ik er 7 dagen gebruik van kon maken en met zo’n prijs verwacht je dat ook. Ik had niet eens veel internet gebruikt op die dag. Is dit afzetterij???
icon

Beste antwoord door CrisTien 20 januari 2019, 15:52

Beste @Samsterrr 100mb is ook wel heel weinig!
je kan die 100mb inderdaad 7 dagen gebruiken maar als je op één dag veel internet zijn ze heel snel op en is Travel en surf erg duur. Een plaatselijk datakaartje kopen is vaak veel voordelige buiten de EU

Je kon je verbruik zelf bekijken om het in de gaten te houden.

Je kunt je verbruik op 2 manieren bekijken:

voorbeeld:
Een WhatsApp bericht sturen0,01 MB per bericht
Updates krijgen van Facebook of Twitter0,05 MB per update
Een App downloaden5 tot 10 MB per app

Een mail versturen0,2 MB per mail
Een filmpje via Youtube bekijken2,5 MB per minuut

Een website bezoeken0,5 MB per pagina
Een foto versturen1 MB per foto
Radio/muziek beluisteren2 MB per minuut

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Beste @Samsterrr 100mb is ook wel heel weinig!
je kan die 100mb inderdaad 7 dagen gebruiken maar als je op één dag veel internet zijn ze heel snel op en is Travel en surf erg duur. Een plaatselijk datakaartje kopen is vaak veel voordelige buiten de EU

Je kon je verbruik zelf bekijken om het in de gaten te houden.

Je kunt je verbruik op 2 manieren bekijken:

voorbeeld:
Een WhatsApp bericht sturen0,01 MB per bericht
Updates krijgen van Facebook of Twitter0,05 MB per update
Een App downloaden5 tot 10 MB per app

Een mail versturen0,2 MB per mail
Een filmpje via Youtube bekijken2,5 MB per minuut

Een website bezoeken0,5 MB per pagina
Een foto versturen1 MB per foto
Radio/muziek beluisteren2 MB per minuut
@CrisTien het probleem was dat ik op de dag zelf maar heel weinig internet had gebruikt en ik had de apps die in de achtergrond aanstonden uit staan zodat ze geen mb’s gebruikte.. En als ik WiFi had deed ik expres mijn netwerk uit zodat ik niet onbewust mijn mb’s gebruikte.

ik vind het een beetje apart dat ik 30 euro betaal voor iets wat ik nauwelijks heb gebruikt maar toch gelijk zo op was.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Samsterr,

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in het buitenland. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op 04/01 86 MB hebt verbruikt en op 05/01 17MB. Daarmee is 100MB bundel snel opgegaan. Ik kan vanwege privacy wetgeving niet inzien waaraan je MB's zijn opgegaan, maar dit kan je zelf controleren via een interne datateller.

Je kan in het vervolg het advies van Cristien opvolgen. Vaak ben je in zone 3 landen goedkoper uit met een lokale simkaart. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
30 euro voor zo te lezen te weinig internet waar ik uiteindelijk weinig mee deed en alsnog zo snel op is gegaan is oprecht afzetterij. Binnenkort maar eens langs bij de winkel om hun te vragen waar dit op slaat.

Na dat ik zag dat het internet op was heb ik uiteindelijk alsnog een simkaart moeten kopen met internet.

Reageer