Beantwoord

Travel & Surf pas in Myanmar

• 19 september 2017
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Vorige maand ben ik een paar weken in Myanmar verbleven. Aangezien Wifi niet overal goed werkt en ik toch even snel internet nodig had heb ik een travel en surf pas aangeschaft. Na het aanschaffen heb ik geprobeerd op de website van booking.com te komen om een reservering te maken. Terwijl ik dit probeerde werd er zonder overdrijven binnen een minuut aangegeven dat reeds 80% van de travel en surf pas was verbruikt. Op dat moment was er nog geen eens verbinding met de website gemaakt. En nog geen halve minuut later was de pas, die toch voor €9,99 wordt aangeschaft, geheel verbruikt. Dit heb ik tot twee maal toe ervaren wanneer ik op een website wilde komen. Jullie leveren een product dat kennelijk niet in elk land even goed gebruikt kan worden. Bijna €20,- heb ik betaald voor dit product zonder dat ik de data heb kunnen gebruiken waar het voor bedoeld is, namelijk internet te gebruiken -en niet om proberen internet te gebruiken. Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk jullie dit uitzoeken en mij deze kosten die tot twee maal toe zijn gefactureerd voor een niet werkende dienst van de factuur afhalen. En het is wenselijk dit product onder de loep te nemen en niet meer aan te bieden in landen waar het niet -of niet goed werkt. Bedankt voor uw reactie alvast.
icon

Beste antwoord door David 19 september 2017, 16:09

Hoi Julio82,

Goed dat je even aan de bel trekt! Hopelijk heb je toch nog een mooie reis gehad, ondanks het probleem met de passen?

Wij mogen niet in jouw dataverbruik kijken om na te gaan waar de MB's aan verbruikt zijn. Je kunt dit met een interne datateller zelf wel controleren. Er zijn geen storingen bekend met de passen van Travel & Surf, dus ik denk dat het dataverbruik wel goed is verwerkt, maar dat de pas gewoon volledig verbruikt is. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat jouw toestel in één keer alle bestanden, berichten en andere dataverbruikers binnen is gaan halen en daardoor in één keer veel data nodig had. In dit topic vind je ook instructies om dit in het vervolg te voorkomen.

Mocht je overigens in de toekomst nog een vraag hebben waarbij wij de gegevens van jouw abonnement nodig hebben, meld je dan even aan op het forum met jouw My T-Mobile. Nu ben je zonder gegevens ingelogd, dus hebben wij geen inzicht verkregen in jouw abonnement en alles eromheen.

Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Julio82,

Goed dat je even aan de bel trekt! Hopelijk heb je toch nog een mooie reis gehad, ondanks het probleem met de passen?

Wij mogen niet in jouw dataverbruik kijken om na te gaan waar de MB's aan verbruikt zijn. Je kunt dit met een interne datateller zelf wel controleren. Er zijn geen storingen bekend met de passen van Travel & Surf, dus ik denk dat het dataverbruik wel goed is verwerkt, maar dat de pas gewoon volledig verbruikt is. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat jouw toestel in één keer alle bestanden, berichten en andere dataverbruikers binnen is gaan halen en daardoor in één keer veel data nodig had. In dit topic vind je ook instructies om dit in het vervolg te voorkomen.

Mocht je overigens in de toekomst nog een vraag hebben waarbij wij de gegevens van jouw abonnement nodig hebben, meld je dan even aan op het forum met jouw My T-Mobile. Nu ben je zonder gegevens ingelogd, dus hebben wij geen inzicht verkregen in jouw abonnement en alles eromheen.

Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
I am having this same problem right now in Bali. I can only purchase Travel & Surf if I am connected to WiFi. Then it is used up in a matter of minutes.

This is a big problem as I am a woman traveling alone and i do not want to be without access to WhatsApp. if I need to call my driver etc.

Why isn't it possible to buy more in advance?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Panthergirl,

I see my colleagues already answered your questions on Twitter. I wish you a very nice stay in Bali and of course happy holidays!

Reageer