Beantwoord

USA netwerk geen bereik


Ik heb een unlimited abonnement voor EU plus USA, ik merk nu dat ik geen enkele verbinding heb als er geen Tmobile netwerk aanwezig is. Kan dan dus niet bellen of eventueel een travel en surf data plan bijkopen. Dat kan toch niet kloppen??
icon

Beste antwoord door Hajar 17 mei 2018, 17:34

Hi Hans,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Waar in de VS ben jij momenteel? Je kan op deze dekkingskaart controleren of de dekking goed is in de regio waar jij verblijft. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt, maar ik zie geen blokkades. Je zou dus wel bereik moeten kunnen hebben. Ben je verbonden met het T-Mobile USA netwerk? In dit topic heeft een klant een hele handige oplossing gedeeld. Zou je eens die stappen kunnen volgen en kijken of het dan wel werkt?

Ik hoor graag of het lukt!
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Waar in de VS ben jij momenteel? Je kan op deze dekkingskaart controleren of de dekking goed is in de regio waar jij verblijft. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt, maar ik zie geen blokkades. Je zou dus wel bereik moeten kunnen hebben. Ben je verbonden met het T-Mobile USA netwerk? In dit topic heeft een klant een hele handige oplossing gedeeld. Zou je eens die stappen kunnen volgen en kijken of het dan wel werkt?

Ik hoor graag of het lukt!
Hallo Hajar, dank voor je reactie. Ik zit in Alaska en daar is geen t mobile netwerk beschikbaar. Andere netwerken zoals AT&T of Verizon zie ik wel maar kan er geen verbinding mee maken. Mij vermoeden is dus dat mijn unlimited go abonnement dus alleen werkt met tmobile en daarbij alle andere beschikbare netwerken blokkeert. Ik ben dus volledig onbereikbaar terwijl er wel netwerken zichtbasr zijn. Absoluut onacceptabel!!! Hoe lossen we dit op? Voordat ik onlangs overging naar het unlimited go heb ik hier nooit last van gehad. Ik zit hier voor mijn werk en kan me niet veroorloven niet bereikbaar te zijn. Ik heb geen local simlaart en ga die ook niet kopen want ik vind dat ik sowieso met jullie abonnement overal bereikbaar moet zijn. Ik heb 10 uur tijdverschil met NL en geen bereik dus beetje lastig communiceren. Ik hoor graag de oplossing 🙂 hartelijke groet, Hans
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hans,

Ik ben er voor je om je hierin meer duidelijkheid te verschaffen! Ik kan me voorstellen dat dit lastig is als je erop gerekend hebt dat je overal goed bereikbaar bent. Het is inderdaad zo dat het Go Unlimited EU + USA abonnement alleen werkt met T-Mobile USA, dat staat ook aangegeven bij het abonnement:



Om deze reden lukt het niet om te verbinden met een ander netwerk. Om onverwachte kosten te vermijden en dus ter bescherming van onze klanten, zijn de andere netwerken geblokkeerd. Natuurlijk kun je dit wel zelf inschakelen, zodat je kan verbinden met andere netwerken! Je kunt de simkaart 'vrij' maken door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op T-Mobile USA. De tarieven die dan gelden, kun je op deze pagina vinden.

Ik hoop dat alles zo helemaal duidelijk is en dat je via deze weg weer goed bereikbaar bent voor je werk.

Laat het me weten als er nog meer vragen zijn!
Hallo Jaimy. Dat het unlimited go abonnement alleen werkt met T mobile netwerk dat had ik wel begrepen en heb ik geen probleem mee, maar dat daardoor gelijk alle andere netwerken in de VS geblokkeerd zijn staat nergens en is mij ook niet verteld bij het afsluiten. In grote delen van de VS is geen T mobile netwerk en heb ik dus niks. De oplossing om USA AAN te smsen is leuk bedacht maar dat werkt niet echt zonder netwerk. Hoe nu verder. Ik wil het gewoon standaard aan kunnen hebben en gebruik maken van t mobile als het beschikbaar is en automatisch overschakelen naar een ander netwerk als t mobile niet beschikbaar is. Dat kost dan wat extra als ik gebeld wordt of moet bellen en ik kan dan eventueel met travel en surf ook wel data bijkopen. Kinnen jullie dat niet standaard aanzetten en de klanten door middel van een sms waarschuwen dat ze buiten hun bundel bellen? Is een betere optie dan alles blokkeren en dus in geval van nood helemaal niks hebben. Hartelijke groet, Hans
Hallo Jaimy, het wordt nog leuker. Omdat ik nu even op zee zit kon ik gebruik maken van het maritieme netwerk om een sms te versturen naar 2244 om USA AAN te zetten. Krijg ik de volgende melding terug:
“Vrije keuze netwerk USA is niet mogelijk in combinatie met je huidige abonnement, dit werkt alleen met T mobile Go unlimited EU + USA, groeten T mobile”.... ik heb zo’n abonnement!!!! Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Dankjewel voor je reacties. Ik had echt graag gewild dat het allemaal wat makkelijker ging. Op plekken zoals Alaska of op zee kan het natuurlijk zijn dat de dekking niet optimaal is. En de reden waarom wij ervoor kiezen om andere netwerken te blokkeren is om onverwachte kosten te voorkomen. Maar mocht je dat liever wel willen dan kun je de simkaart natuurlijk vrij maken op de manier zoals Jaimy omschrijft.

Om even te controleren of het aan de dekking of aan je abonnement ligt, heb ik kosteloos een Travel & Surf M-pas voor je geactiveerd. Hiermee kun je 250MB verbruiken. Kun je mij laten weten of je hiermee wel kan internetten? Ik hoor graag van je!
Hoi Hajar, dank voor het activeren van een M pas maar ik kan er niks mee. Ik heb bereik van een aantal netwerken hier in Skagway Alaska vandaag maar geen tmobile. Ik kan USA AAN ook niet smsen want de verbindingen met andere netwerken zijn geblokkeerd. Ik heb het via het Maritime netwerk geprobeerd om USA AAN te zetten maar kreeg de reactie dat het met mijn abonnement niet mogelijk is zie hierboven. Dat is dus heel apart want ik heb een unlimited Go abonnement voor EU en USA en dat zou dus WEL moeten werken. Ik begrijp er niet zoveel meer van intussen. Kun je het eens grondig uitzoeken want ik baal ervan dat ik totaal onbereikbaar ben per telefoon. Alleen via wifi kan ik wat. Ik ben vanaf woensdag in Seattle en daar is wel een tmobile netwerk, maar ik ga daarna weer alaska in en wil dan gewoon bereikbaar zijn via andere netwerken. Hartelijke groet, Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Hans,

Het is inderdaad, op z'n zachtst gezegd, zeer onhandig dat je niet gewoon bereikbaar bent in Amerika! :S

De SMS om de simkaart te ontgrendelen (USA AAN naar 2244) zou altijd moeten werken, tenzij er echt helemaal 0,0 service is. Het opmerkelijke is dat het bericht wat jij ontving lijkt aan te geven dat de simkaart al vergrendeld was voor het gebruik in Amerika. Ik weet niet of je het nu kunt testen, maar ontvang je ook iets als je USA UIT naar 2244 stuurt? Het is dat wij de simkaart niet op afstand voor je kunnen ontgrendelen, anders hadden we dat natuurlijk gedaan. Ik weet niet of je in de gelegenheid bent, maar is er een mogelijkheid dat je jouw simkaart eens in een andere telefoon test en andersom? Op die manier zouden we direct kunnen leren of er misschien iets is met de instellingen van het toestel of de simkaart. Ik kan echter ook begrijpen dat je niet zomaar een andere telefoon in de buurt hebt voor deze test.

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen in Seattle, daar zou het namelijk allemaal goed moeten werken! Het ontgrendelen van de simkaart zou dan ook goed moeten gaan. Wellicht heb je in de tussentijd nog de mazzel dat er een verbinding is en je gebruik van een ander netwerk kunt maken, met de Travel & Surf-pas van Hajar. :)

Houd ons op de hoogte, we blijven verder zoeken naar de oplossing!
Beste David,

Het is inderdaad hoogst ongemakkelijk niet bereikbaar te zijn. Gisteren in Ketcikan Alaska wel diverse netwerken te zien maar kon er geen verbinding mee maken. Nu weer op zee en via het maritieme netwerk een sms verstuurd USA UIT zoals door jou gevraagd. Antwoord weer hetzelfde dat het alleen mogelijk is met een unlimited Go EU en USA abonnement. Dat heb ik dus!! Met mijn simkaart is niks mis want ik gebruik dezelfde kaart al jaren en kon voordat ik dit unlimited abonnement in april afsloot overal in de USA gewoon bellen en internetten. Het ligt dus aan de blokkade die dit abonnement veroorzaakt. Daar moet dus de oplossing worden gezocht. Hartelijke groet, Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hans,

Het blijft erg vreemd, dat je die meldingen blijft ontvangen.. :S Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag in Seattle gaat. Als je daar jouw bevindingen hebt opgedaan, kun je deze dan met ons delen? We kunnen dit dan doorzetten naar onze technische specialisten, zodat zij kunnen nagaan of het nou daadwerkelijk een netwerk- of een blokkadeprobleem is. Hopelijk heb je spoedig even de kans het te te testen! 🙂
Hallo David,

Wat zou je dan precies willen dat ik test in Seattle? Zodra ik een tmobile netwerk heb dan functioneert alles normaal. Dat heb ik al diverse keren gemerkt. Vorige week in Miami en Boston, geen enkel probleem. Als ik vanmiddag in Seattle aankom zal alles dus ook weer gewoon werken. Wil je dat ik dan USA AAN ga smsen om te testen of ik bereik kan krijgen op een ander netwerk? Zou dat dan moeten kunnen?? Hartelijk groet, Hans
Hallo David,

Alvast ter bevestiging van bovenstaande.in Seattle nu en alles werkt naar behoren met het T mobile netwerk. Internet unlimited met 10 Gb plus nog de 250 mb die Hajar me heeft geschonken. Andere netwerken kan ik echter niet op inschakelen en USA AAN smsen geeft nog steeds hetzelfde antwoord dat ik daar niet het juiste unlimited abonnement voor heb.... in Vancouver, Canada eerder vandaag werkte alles via een Telus netwerk. Het is dus een typische blokkade in de US die ervoor zorgt dat ik met dit abonnement alleen verbinding kan krijgen met tmobile en als dat er niet is dan heb ik helemaal niks. Als het niet verholpen kan worden binnen zeer korte tijd dan moet ik stoppen met tmobile en ga ik over naar een andere provider want het is voor mij van groot belang dat ik overal ter wereld goed te bereiken ben en kan internetten! Ik ben een maand of 8 per jaar op reis dus je snapt mijn probleem. Met “altijd wereld internet” had ik dit gekloot niet, maar deze oplossing is me als beter en voordeliger voorgelegd en voordeliger klopt ook, maar als ik niet toch bereikbaar ben kan ik nog veel beter mijn telefoon thuislaten en abonnement opzeggen. Actie graag, Dus!!! Hartelijke groet, Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hans,

Duidelijk verhaal, bedankt voor het testen!

Ik heb dit doorgezet naar onze netwerkspecialisten, omdat het duidelijk is dat voor jou de beste oplossing is om de blokkade op het netwerk op te heffen. Het is onduidelijk waarom dit niet kan, dus dat gaan de specialisten uitzoeken! Ik reken er op dat de oplossing nabij is!
Hii David,

Dankjewel voor het doorzetten. Ik ben benieuwd wat de oplossiing gaat worden. Ik hoop maar dat het snel goedkomt.
Hartelijke groet,
Hans.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hans,

Ik ben er weer achteraan gegaan voor je en we hebben de blokkade kunnen opheffen. Op het moment heb je dus vrije keuze in Amerika, qua providers. Je bent er al lang en breed van op de hoogte, maar voor de zekerheid: Op andere netwerken is het verbruik niet kosteloos, alleen bij T-Mobile USA.

Ik hoop dat het nu ook goed werkt en je ook daadwerkelijk vrije keus in netwerken hebt! Houd ons op de hoogte!
Hallo David,

Dank voor je hulp. Ik heb idd een sms gekregen met een link naar voorwaarden en prijzen voor het gebruik van andere netwerken. Het lijkt erop dat ik nu wel gebruik kan maken van een ander netwerk. Een sms sturen naar 2244 met USA AAN geeft me echter nog steeds hetzelfde antwoord dat het met mijn abonnement niet mogelijk is. Het ziet ernaar uit dat het nu dus min of meer permanent ingeschakeld is. Volgens mij is dat ook niet helemaal de bedoeling toch? Wel beter als niks en zolang ik tmobile tot mijn beschikking heb zou het me automatisch niks extra moeten kosten.
Hartelijke groet, Hans
Reputatie 7
Badge +19
Lukt het nu wel om met andere providers te verbinden? En natuurlijk kunnen wij het weer blokkeren op het moment dat je dit wenst! Even aan de bel trekken en we regelen het voor je. 😃
Beste Jaimy, Het lukt niet om met elke zichtbare provider te verbinden. Wel met AT&T bijvoorbeeld maar weer niet met Verizon en Sprint. Ik zie ze wel maar ze geven geen krimp. Volgende week zit ik weer in Alaska dus zal zien hoe het dan gaat. Ook blijf ik het vreemd vinden dat ik niet zelf aan en uit kan zetten. Het is natuurlijk leuk dat jullie dat kunnen doen, maar zo zou het niet moeten zijn. Er is dus nog werk aan de winkel.
Hartelijke groet, Hans
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Hans,

Dat klopt inderdaad! Ik zal je natuurlijk ook meteen uitleggen waarom. :)

Kort gezegd: we hebben met bepaalde providers overeenkomsten, en met anderen niet. Wanneer je via deze pagina de dekking in de Verenigde Staten checkt, zie je dat wij overeenkomsten hebben met T-Mobile USA, AT&T en Syniverse. Zodra een provider geen roamingpartner is, kan er dus geen verbinding mee gemaakt worden. Je ervaring dat je met AT&T wel verbinding kunt maken, is daarom terecht.

Ik hoop dat dit de boel opheldert!
Hoi Jaimy,

Zoiets vermoedde ik al. Duidelijk.AT&T is meestal wel beschikbaar in de US dus dat zou dan wel goed moeten komen op het moment dat T-Mobile geen dekking heeft.
Als ik volgende maand weer thuis ben neem ik wel eens contact op met de service desk om uit te vinden hoe we dat aan en uitzetten kunnen regelen. Ik heb ook nog een paar andere onduidelijkheden met mijn abonnement dus dat kan dan gelijk bekeken worden.
Hartelijk dank voor de hulp zover en ik wacht af of ik volgende week in Alaska weer gewoon verbinding kan maken met een ander netwerk en eventueel data kan bijkopen via travel en surf.
Met vriendelijke groet,
Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Ik duim met je mee dat alles goed in Alaska! Ik wens je daar ook een fijne tijd en we horen graag van je als je ons weer nodig hebt!
Ik heb helaas ook hetzelfde probleem. ik kan ook geen verbinding maken met enig netwerk en dus kan ik ook geen USA AAN smsen. Hoe kan ik dit oplossen?


Indmiddels opgelost

Reageer