Beantwoord

Vakantie in Spanje

• 8 juli 2016
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Waar moet je allemaal op letten als je in Spanje bent met je mobiel?
icon

Beste antwoord door David 9 juli 2016, 10:58

Hi Aertsenhage,

Welkom op ons forum en verstandig dat je dit even checkt!

Let natuurlijk altijd goed op je telefoon, dat om te beginnen. Het is handig om van tevoren te zorgen dat je telefoon boefproof is, heb je dan in ieder geval achter de rug. 🙂

Voor roaming en de kosten en instellingen hiervan hebben we dit handige blog. Hier staat in welke knoppen je moet omzetten in je telefoon om te zorgen dat je kunt roamen en wat je hier verder voor moet doen. Voor internet heb je in ieder geval een Travel & Surf-pas nodig.

Om te bellen kun je deze tarievenlijst bekijken om te zien hoeveel een belletje of SMS kost.

Ik heb trouwens voor de zekerheid gekeken of er geen actieve blokkades zijn die het gebruik in het buitenland kunnen voorkomen. Dit is niet het geval, dus je kunt gewoon los. ;)

Laat je weten of alles duidelijk is? Als je nog vragen hebt, beantwoorden we die natuurlijk graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Aertsenhage,

Welkom op ons forum en verstandig dat je dit even checkt!

Let natuurlijk altijd goed op je telefoon, dat om te beginnen. Het is handig om van tevoren te zorgen dat je telefoon boefproof is, heb je dan in ieder geval achter de rug. 🙂

Voor roaming en de kosten en instellingen hiervan hebben we dit handige blog. Hier staat in welke knoppen je moet omzetten in je telefoon om te zorgen dat je kunt roamen en wat je hier verder voor moet doen. Voor internet heb je in ieder geval een Travel & Surf-pas nodig.

Om te bellen kun je deze tarievenlijst bekijken om te zien hoeveel een belletje of SMS kost.

Ik heb trouwens voor de zekerheid gekeken of er geen actieve blokkades zijn die het gebruik in het buitenland kunnen voorkomen. Dit is niet het geval, dus je kunt gewoon los. ;)

Laat je weten of alles duidelijk is? Als je nog vragen hebt, beantwoorden we die natuurlijk graag!
Perfect! Hier heb ik en iedereen wat aan!
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Daar ben ik blij om, Aertsenhage! :D

Geniet van je vakantie! Adios!
Dus als ik het goed begrijp, kan ik in Spanje niet vanuit mijn eigen bundel internetten of ik ben veel geld kwijt, maar kan ik dat beter doen me een travel en surf pas?
Ik ga in juni 2 weken naar Spanje toe, vandaar mijn interesse in dit item.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bas,

Wat leuk dat je in juni naar Spanje gaat! 😃 Goed dat je alvast aan het uitzoeken bent hoe of wat als je straks in het buitenland bent. Dit topic is alweer bijna een jaar oud en in de tussentijd is er weer het een en ander veranderd. Ik zie dat je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt met 3GB. Op dit moment kun je van jouw Nederlandse internetbundel 100MB in de EU gebruiken. Als dat verbruikt is, kun je inderdaad een Travel & Surf pas aanschaffen.

Nog meer veranderingen: vanaf 15 juni worden de roamingtarieven weer aangepast, dus ook bij ons! Vanaf dat moment zijn van ieder abonnement de Nederlandse bel-, sms- en databundels ook in de EU te gebruiken, zonder toeslag. Dan kun je dus zonder zorgen dataroaming aan laten en bellen zoals je thuis ook gewend bent! Dus het ligt er even aan in welke week van juni je naar Spanje gaat.

Ik heb gelijk nog even gecontroleerd of je blokkades hebt voor internetten in het buitenland, maar dat is niet het geval. Dus als je dataroaming aanzet in jouw toestel, kun je in Spanje lekker internetten! En je hoeft je geen zorgen te maken voor onverwachte kosten. Als jouw MB's zijn verbruikt, stopt jouw internet zodat je geen hoge kosten maakt. Ik zie trouwens dat je behoorlijk wat T-Mobile Extra punten hebt gespaard. Je kunt daar ook een Travel & Surf S-pas of M-pas mee aanschaffen. Misschien is dat ook een idee voor als je naar Spanje gaat :)

Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! Het duurt nog even, maar alvast veel plezier toegewenst in Spanje!

Reageer