Beantwoord

Valt Guernsey (Britse Kanaaleilanden) onder zone EU?

• 21 juni 2017
  • 7 reacties
  • 706 Bekeken

Volgende week ben ik in Guernsey. Guernsey hoort wel "als kroondomein" bij Engeland, maar hoort niet bij de EU. Ik kan nergens vinden of ik in Guernsey mijn thuisbundel kan gebruiken. Bij KPN wordt over Guernsey expliciet vermeld dat je je bundel er kunt gebruiken.
Ik heb vorige maand de vraag aan een medewerker van T-Mobile gesteld. Deze zei dat Guernsey in tariefzone 3 ligt ! Dat lijkt me sterk. Een eerdere vraag van mij op de T-Mobile site is niet beantwoord.
icon

Beste antwoord door Thalina 23 juni 2017, 15:24

Hoi palfleppa,

Ik heb inmiddels reactie ontvangen van mijn collega die hier alles vanaf weet. Guernsey (Britse Kanaaleilanden) valt onder Zone EU. Dus je kunt hier gebruik maken van jouw Nederlandse bel- en internetbundel. In dit topic vind je daar meer informatie over.
Ik heb overigens ook aangekaart bij mijn collega dat het voor sommige landen niet helemaal duidelijk is waar ze onder vallen. Er gaat gekeken worden hoe we dit duidelijker kunnen aangeven op onze website, dus bedankt voor jouw feedack!

Alvast heel veel plezier toegewenst in Guernsey! En als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Voor nu een fijn weekend toegewenst!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Ik vermoed dat je er vanuit kan gaan dat dit gewoon onder de 'Zone EU' valt. Wanneer dat niet het geval zou zijn (wat merkwaardig zou zijn), dan ligt het in tariefzone 2. Wellicht dat een T-Mobile medewerker hier even uitsluitsel over kan geven.

Ps. Ik zie trouwens geen eerdere vraag van je op de website hierover.
hierna het antwoord van een medewerkster in een chat.
Beste J.J.,

Hierbij ontvang je de inhoud van het chatgesprek dat we vandaag hadden.

Met vriendelijke groeten,
Mounia
Klantenservice T-Mobile

Hallo, ik ben Mounia. Wat kan ik voor je doen vandaag?
Jaap Mooi: Ik wil graag weten of de tarieven voor Guernsey ( kanaaleilanden) hetzelfde zijn als voor Groot-Brittanië. Ook na 13 juni
Mounia: Dat ga ik even voor je navragen
Mounia: heb je een moment
Jaap Mooi: Ik wacht
Mounia: bedankt
Mounia: de kanaaleilanden vallen onder zone 3
Mounia: dus hebben niet dezelfde tarieven als engeland
Jaap Mooi: Bedankt. Dat is dan wel duur.
’Jaap Mooi’ verbinding verbroken (’Afgerond door eindgebruiker’).
Reputatie 6
Badge +17
Hoi palfleppa,

Wat gaaf dat je hier naartoe gaat 🙂 Voor vakantie neem ik aan? Begrijpelijk dat je wilt weten of je dan ook gebruik kunt maken van jouw bundels die je in Nederland en de EU kunt gebruiken. Om dit 100% zeker te weten, ben ik dit aan het navragen voor je bij mijn collega die hier alles van weet. Zodra ik meer weet, laat ik het je direct weten!
Reputatie 2
Refererend aan dit topic (https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/welke-landen-vallen-onder-europa-zone1-266279) zou het wel merkwaardig zijn wanneer Guernsey niet onder de 'Zone EU' zou vallen.

Wellicht is het sowieso een idee om deze eilanden op te nemen in de Travel & Surf landenlijst?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Henk,

We wachten nog even op een reactie. Zodra wij meer weten, laten we het weten!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi palfleppa,

Ik heb inmiddels reactie ontvangen van mijn collega die hier alles vanaf weet. Guernsey (Britse Kanaaleilanden) valt onder Zone EU. Dus je kunt hier gebruik maken van jouw Nederlandse bel- en internetbundel. In dit topic vind je daar meer informatie over.
Ik heb overigens ook aangekaart bij mijn collega dat het voor sommige landen niet helemaal duidelijk is waar ze onder vallen. Er gaat gekeken worden hoe we dit duidelijker kunnen aangeven op onze website, dus bedankt voor jouw feedack!

Alvast heel veel plezier toegewenst in Guernsey! En als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Voor nu een fijn weekend toegewenst!
Dank voor de moeite. Ga nu onbevangen op reis.

Reageer