Beantwoord

Vanaf 13 juni bellen vanuit bundel in de EU?

• 1 juni 2017
  • 5 reacties
  • 245 Bekeken

Vandaag geïnformeerd bij T mobile om m'n abonnement te verlengen. Nog even gevraagd of ik mijn 5 gig en onbeperkt bellen vanaf 17 juni in Europa kan gebruiken ??! Antwoord ..internet wel , bellen max 120 min !!
Ik dacht dat m'n bundel in z'n geheel geldig werd in Europa.
Snap ik het niet , of de t mobile medewerker niet ??
icon

Beste antwoord door Thalina 2 juni 2017, 09:20

Hoi Pierensjees,

Leuk dat je aan het kijken bent naar een verlenging! 🙂 Ik begrijp dat je meer duidelijkheid wilt over het bellen in de EU vanaf 13 juni. Ik zie dat je van Snotaapje al wat meer informatie hebt ontvangen, maar het zit iets anders.

Als je verlengt met ons T-Mobile GO abonnement met 5GB, onbeperkt bellen in Nederland en 120 minuten in de EU, dan kun je vanaf 13 juni het volgende:
Bel je vanuit Nederland náár een ander land in de EU? Dan betaal je het buitenland-tarief dat bij je abonnement hoort. Bij het T-Mobile GO abonnement kun je wél uit je bundel bellen vanuit Nederland naar een EU-land, daar heb je 120 minuten voor gekregen. Dus als je vanuit Nederland naar de EU belt, gaat het vanuit jouw 120 minuten. Bel je vanuit een EU-land naar een ander EU-land of naar Nederland, dan kun je gewoon onbeperkt bellen. Als je vanuit een EU-land belt, gebruik je namelijk de minuten uit je Nederlandse belbundel. Dus als je in Frankrijk bent en je belt een collega die in Nederland is of misschien wel in Duitsland, dan kun je gewoon onbeperkt bellen.

Bovenstaande uitleg geldt overigens ook voor jouw huidige abonnement, Stel Samen & Stel Bij met onbeperkt bellen in Nederland en 120 minuten in de EU. Dit abonnement loopt nog tot en met 01/07/2017.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! Als je nog aanvullende vragen hebt, wil ik je vragen om deze te stellen in ons algemene topic over de aanpassingen van de roamingtarieven. Op die manier houden we alles overzichtelijk bij elkaar 🙂 Dit topic gaat op slot. We helpen je graag verder in het algemene topic!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Pierensjees,

Vanaf 13 juni veranderen de roamingregels.

De landen in zone EU:
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Door de veranding bel je van EU naar NL onbeperkt. NL naar EU gaat van de 120 belminuten af. Van EU naar EU gaat ook van je 120 belminuten af.
Met uitzondering van Zwitserland want die hoort tot zone 1

Ik hoop dat het duidelijk is.

- Snotaapje;)
ik ben chauffeur , als ik vanuit Frankrijk een colega wil bellen kan die in nl. Zijn maar ook bv. In Duitsland. Bij Vodafone gaat dit uit je bundel . Bij t mobile ook ? Of max 120 min ?
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Pierensjees,

Dat is wel onbeperkt want je belt een Nederlands nummer. Als je bijvoorbeeld een Duits nummer belt vanuit Frankrijk gaat dat van de 120 belminuten af.
Ik hoop dat het zo duidelijk is!

- Snotaapje;)
Reputatie 5
Badge +14
Het bericht wat ik heb gehad wordt er niet meer gesproken over 120 belminuten
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pierensjees,

Leuk dat je aan het kijken bent naar een verlenging! 🙂 Ik begrijp dat je meer duidelijkheid wilt over het bellen in de EU vanaf 13 juni. Ik zie dat je van Snotaapje al wat meer informatie hebt ontvangen, maar het zit iets anders.

Als je verlengt met ons T-Mobile GO abonnement met 5GB, onbeperkt bellen in Nederland en 120 minuten in de EU, dan kun je vanaf 13 juni het volgende:
Bel je vanuit Nederland náár een ander land in de EU? Dan betaal je het buitenland-tarief dat bij je abonnement hoort. Bij het T-Mobile GO abonnement kun je wél uit je bundel bellen vanuit Nederland naar een EU-land, daar heb je 120 minuten voor gekregen. Dus als je vanuit Nederland naar de EU belt, gaat het vanuit jouw 120 minuten. Bel je vanuit een EU-land naar een ander EU-land of naar Nederland, dan kun je gewoon onbeperkt bellen. Als je vanuit een EU-land belt, gebruik je namelijk de minuten uit je Nederlandse belbundel. Dus als je in Frankrijk bent en je belt een collega die in Nederland is of misschien wel in Duitsland, dan kun je gewoon onbeperkt bellen.

Bovenstaande uitleg geldt overigens ook voor jouw huidige abonnement, Stel Samen & Stel Bij met onbeperkt bellen in Nederland en 120 minuten in de EU. Dit abonnement loopt nog tot en met 01/07/2017.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! Als je nog aanvullende vragen hebt, wil ik je vragen om deze te stellen in ons algemene topic over de aanpassingen van de roamingtarieven. Op die manier houden we alles overzichtelijk bij elkaar 🙂 Dit topic gaat op slot. We helpen je graag verder in het algemene topic!