Vraag

Vanwege emigratie stopzetten abonnement

• 4 januari 2016
  • 7 reacties
  • 1353 Bekeken

Hoi,

Vanwege emigratie wil ik mijn abonnement stopzetten (of op 0-zetten) om hem weer te kunnen gebruiken wanneer ik terug ben in NL. Dit heb ik eerder gedaan (5 jaar geleden) en ben toen netjes geholpen door jullie. Nu krijg ik opeens te horen dat ik alleen mijn abonnement kan afkopen voor 115 euro omdat de regels stilzwijgend zijn veranderd. Ik vraag mij af of dit klopt. Dit lijkt me geen nette manier van werken, al helemaal niet omdat ik zo lang bij de T-Mobile zit en ook van plan was om hier gewoon weer terug te komen. Ik hoor graag van jullie of dit klopt en of er nog andere mogelijkheden zijn. Een persoonlijk bericht mag ook.

Met vriendelijke groet,
Larissa

7 reacties

Larissa,
T-mobile heeft onlangs bij zo'n 80000 klanten een soortgelijke smerige streek uitgehaald (stilzwijgend voorwaarden aanpassen en daarna hun centen afpakken). Je kunt beter een prepaid kopen bij andere provider, het nummer laten overdragen en dan alleen maar zorgen dat de prepaid geldig blijft (om de zoveel tijd gewoon even opwaarderen). Als je terug bent kun je dit prepaid nummer naar een abonnement overzetten als het voor jou beter uitkomt. In ieder geval niet bij T-mobile!
Dat is een goede tip. Als T-Mobile niet met een goed voorstel komt (en tot nu toe krijg ik alleen hetzelfde te horen of afkopen of 10 euro per maand blijven betalen) dan ga ik dat maar doen, en kom ik zeker niet meer bij T-Mobile terug!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Larissa,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum. Leuk dat je hier je vraag stelt. We helpen je graag verder!

Ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Ik ben gelijk het systeem in gedoken om te kijken wat er precies heeft plaatsgevonden. Je maakt momenteel gebruik van het Stel Samen Sim Only prijsplan. Bij dit prijsplan is het niet mogelijk om je bundels omlaag aan te passen. Dit wordt ook op de prijslijstpagina vermeld.

Om de bundels binnen je prijsplan te verlagen zal je gebruik moeten maken van het nieuwe Stel Samen & Stel Bij prijsplan. Ik vind het vreemd dat er een afkoopbedrag is gecommuniceerd van €115,-. Bij de overstap naar het Stel Samen & Stel Bij prijsplan betaal je alleen een afkoopbedrag als je een abonnement hebt afgesloten in combinatie met een telefoon. Je hebt nu dus de mogelijkheid om kosteloos over te stappen naar het Stel Samen & Stel Bij prijsplan.

Dit prijsplan biedt vele voordelen. Waar ga je naartoe emigreren? Je kan met dit prijsplan namelijk binnen de EU onbeperkt gebeld worden en sms'en zonder extra kosten. Daarnaast heb je de mogelijkheid om bel bundels in te schakelen waarmee je in het buitenland kan bellen. Als je liever geen gebruik maakt van je bundels dan kan je jouw bel- en internet bundel uitschakelen. Hierdoor blijft alleen het startabonnement actief (€9,99). Met het startabonnement kan je alsnog binnen Nederland onbeperkt internetten tegen een lagere snelheid, onbeperkt sms'en in NL & EU en gratis gebeld worden in de EU.

Meer informatie over de overstap vind je in dit topic. Mocht je hier gebruik van willen maken dan kan je dit bij ons aangeven.

Wil je jouw contract helemaal stopzetten, dan kan je een kijkje nemen op deze pagina.

Ik hoop dat de bovenstaande informatie duidelijk is. Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan weet je ons te vinden. We staan je graag te woord. 🙂
Betekent dit dat als ik overstap naar samen en stel bij, kosteloos mijn abonnement kan stopzetten?
Reputatie 7
Badge +15
Hi Larissa,

Goed dat je dit nog even navraagt Larissa!

Bij het Stel Samen & Stel Bij-abonnement kun je iedere maand je bundels verhogen, verlagen en zelfs helemaal uitzetten. Wel maak je ten alle tijden gebruik van het 'Startabonnement'. Dit zou betekenen dat je, wanneer je de overige bundels uitzet, je €10,- per maand zal betalen.

Hopelijk is dit een goede oplossing voor je. Zoals Issam al aangaf kun je met het Startabonnement onbeperkt sms- en mms'en en gratis bellen in Europa. Erg handig voor het geval dat je binnen Europa emigreert! 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Ik emigreer niet binnen de EU. Dus nee ik heb niks aan een abonnement van T-Mobile.

Ik heb nu een abonnement van zo'n 9,50 per maand dus 10 euro per maand is helemaal geen vooruitgang. Plus dat dat dus betekent dat ik 10 euro per maand betaal voor helemaal niks!

Tot nu toe krijg ik telkens hetzelfde verhaal van jullie dat totaal geen antwoord is op mijn vraag, namelijk of mijn abonnement stop gezet kan worden.

Assem geeft aan dat hij niet weet waar die 115 euro afkoopgeld vandaan komt. Nou 10 euro per maand x 11 maanden kom je aardig in de buurt toch?

Graag krijg ik gewoon antwoord op mijn vraag: Kan er iets geregeld worden dat mijn abonnement stop gezet kan worden of op 0 gezet kan worden zodat ik bij terugkomst na emigratie hem weer kan oppakken zoals ik 5 jaar geleden ook heb gedaan.
Kan dit niet, dan vind ik dat jullie een waardeloze service bieden en kies ik voor de optie die mij al eerder door Dyniel is aangeboden en kom ik absoluut niet meer terug bij T-Mobile (na zo'n 8-10 jaar klant van jullie te zijn)!!!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Larissa,

Ik begrijp dat je geen kosten wilt waar je weinig tot geen gebruik van zult maken. Om antwoord te geven op je vraag; je kunt je abonnement niet stopzetten. Tenminste, niet in de kern van de zin. Hoe lang je gebruik wilt maken van een abonnement kies je (gelukkig) zelf bij het afsluiten. Maar niemand kan in de toekomst kijken, ook al zullen enkele beweren van wel.

Emigreren is niet niks en ik vind het logisch dat je zoveel mogelijk geregeld wilt hebben. Daarom ben ik ook heel erg met je aan het meedenken om te kijken of we een situatie kunnen creëren waar jij een bevredigend gevoel aan overhoudt . Heb je al nagedacht of je in dat land gebruik gaat/wilt maken van een mobiele telefoon? Dan zou het land waar je naartoe emigreert uitkomst kunnen bieden. Op deze pagina zie je een lijst met landen waar T-Mobile ook actief is. Het zijn grotendeels EU lidstaten, maar misschien staat het land waar je naartoe emigreert ertussen.

Je kunt het contract ook laten overnemen door iemand die in Nederland woont en blijft wonen. Diegene neemt dan jouw contract over. Zoals Issam aangaf kunnen we het prijsplan kosteloos overzetten naar Stel Samen & Stel Bij en diegene kan dan geheel naar wens eventuele bundels aanpassen. Is dat misschien een optie?

Ik hoop oprecht dat één van bovenstaande mogelijkheden uitkomst biedt. Het is natuurlijk zo klaar als een klontje dat we jou willen behouden als klant van T-Mobile. Laat je even weten of je gebruik kunt en wilt maken van een mogelijkheid? Dan maken wij dit graag voor je in orde! Ik ben heel erg benieuwd dus ik zal zeker meekijken en ik wens je heel veel geluk toe.

Reageer