Beantwoord

Verbruik buitenland

• 22 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 1343 Bekeken

Beste T-Mobile,

Een tijdje geleden (toen ik nog in Nederland woonde) ben ik bij jullie in de winkel geweest voor een nieuw abbonement. Daar heb ik bij gezegd dat ik naar het buitenland ging verhuizen voor een aantal jaar maar graag mijn nederlandse nummer wilde behouden, uiteraard alleen als dit zonder problemen en extra kosten kon.

Toen is mij geadviseerd om dit abbonement te nemen wat ik nu heb: (Unlimited NL & 10 GB EU)

* later zelf aangepast naar ( 10 GB NL & 6 GB EU)*

Maar nu ben ik 4 maanden in Engeland en heb ik een sms ontvangen met daarin dat ik mijn roaming gedrag moest aanpassen en dat er vanaf volgende maand €7,25 per GB extra in rekening zou worden gebracht.

Uiteraard snap ik dat het logisch is dat ik meer MB’s verbruik in Engeland dan in nederland, maar ik heb toch 6 GB aan data in de EU daar betaal ik elke maand voor.

Omdat het voor mij allemaal vrij onduidelijk was ben ik naar de T-Mobile winkel gegaan toen ik een weekend in Nederland was om duidelijkheid te krijgen. Het enige wat mij werd geadviseerd was om mijn roaming uit te zetten waardoor ik dus nergens internet heb of mijn contract maar af te kopen?! Dit lijkt me niet de juiste oplossing want als ik dat had geweten dat ik mijn abbonement niet langer dan 4 maanden zonder problemen kan gebruiken dan was ik dat contract natuurlijk nooit aangegaan.

Dus mijn vraag is, hoeveel kan ik per maand verbruiken met mijn abbonement zonder dat daar extra kosten aan verbonden zitten?
icon

Beste antwoord door Rosan 22 oktober 2018, 08:56

Beste @Jordydewijs Er zijn voor elke Nederlander die langer naar de EU gaat dan 4 maanden voorwaarden om roamen.
Dat heet Roam Like Home dit geld bij elke provider op dezelfde wijze en ga je meer gebruiken dan die 4 maanden mogen er kosten worden berekend.

En hier bij kan mijn aansluiting voor langere periode in het buitenland gebruiken staat dus ook het antwoord dat het kan maar dat men kosten mag berekenen.

Ben je ook periodes in Nederland?
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +13
Beste @Jordydewijs Er zijn voor elke Nederlander die langer naar de EU gaat dan 4 maanden voorwaarden om roamen.
Dat heet Roam Like Home dit geld bij elke provider op dezelfde wijze en ga je meer gebruiken dan die 4 maanden mogen er kosten worden berekend.

En hier bij kan mijn aansluiting voor langere periode in het buitenland gebruiken staat dus ook het antwoord dat het kan maar dat men kosten mag berekenen.

Ben je ook periodes in Nederland?
Bedankt voor je reactie,

Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik ben opgelicht in de winkel?

Er is mij namelijk nooit verteld dat ik als ik langer dan 4 maanden in het buitenland zou verblijven ik extra kosten zou moeten betalen..
Terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik naar het buitenland ging verhuizen voor een aantal jaren!
ik kom zelden in Nederland, want ik woon in Engeland.

Dus omdat ik geen mb’s meer verbuik in NL en alleen nog maar in Engeland , wat logisch is want ik woon daar en dat heb ik erbij gezegd in de winkel toen ik het abonnement afsloot, en zelfs toen is mij niks verteld daarover, moet ik nu extra gaan betalen ?

Reageer