Beantwoord

Verbruik buitenland mifi router

• 28 juni 2016
  • 3 reacties
  • 423 Bekeken

Reputatie 1
Hallo! Ik heb een Internet Tablet M 3GB abonnement met Altijd EU icm een MIFI-router en een Internet L 6GB met 250MB EU en 120 min EU icm een telefoon. Waarom niet 1 abonnement met MB-verdeler vraagt u zich mss af? Welnu ik had eerst een telefoon van mijn werk naast het eerste abonnement en later niet meer. Abonnementen waren/zijn niet te combineren tot één abonnement.

Ik zit in Franktijk te internetten op mijn telefoon maar via (de Wifi van) de Mifi router. Ik krijg de melding op de telefoon dat de 1000MB (van de EU bundel neem ik aan) op zijn. Ik koop een MB-aanvuller van 1000MB à 14,99 en zie dat deze geldig is tot het einde van de maand, nog slechts 3 dagen. Dit vind ik erg vreemd en ook irritant, mijn Altijd EU bundel van het 3GB abo loopt van de 16e tot de 16e??? Ik druk dus NIET op "voucher inwissselen" want ik wil niet het gevoel hebben dat ik mezelf een oor aannaai. Mijn internet loopt echter weer als vanouds zonder meldingen. Heb ik die bundel nu wel of niet aangeschaft???

Kom ik meteen op het vervelende feit dat je met een abo icm een MIFI-router je verbruik van de EU-bundel en overige roaming uit de standaardbundel niet kunt inzien. Niet via My T-Mobile en ook niet via Travel&Surf. Kunnen de knappe koppen bij T-Mobile daar niet iets op verzinnen? Ik ben erg vaak in het buitenland (EU) maar ben qua verbruik stekeblind. Mvg Fredek.
icon

Beste antwoord door Hajar 29 juni 2016, 12:01

Hi Fredek,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je inderdaad dat je twee abonnement hebt.

De melding die je kreeg over de Altijd EU internet bundel was juist. Je had je 1GB verbruikt en dus moest je een MB-aanvuller kopen om weer snel internet te hebben. Ik zie dat je dit ook hebt gedaan en je MB-aanvuller is nu actief. Je hebt nog 800MB over van de MB-aanvuller totdat je nieuwe Altijd EU databundel ingaat. De MB-aanvullers zijn geldig tot het moment waarop je nieuwe bundel van 1GB in gaat (het einde van de kalendermaand). De EU bundels lopen per kalendermaand en dus gaan ze altijd op de 1e in. Je kan dus vanaf vrijdag gebruik maken van je Altijd EU internetbundel.

Je kan je verbruik via deze pagina inzien: www.roaming,t-mobile.nl

Laat je mij weten of je nu meer duidelijkheid hebt? Ik wens je nog veel plezier in Frankrijk. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Fredek,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je inderdaad dat je twee abonnement hebt.

De melding die je kreeg over de Altijd EU internet bundel was juist. Je had je 1GB verbruikt en dus moest je een MB-aanvuller kopen om weer snel internet te hebben. Ik zie dat je dit ook hebt gedaan en je MB-aanvuller is nu actief. Je hebt nog 800MB over van de MB-aanvuller totdat je nieuwe Altijd EU databundel ingaat. De MB-aanvullers zijn geldig tot het moment waarop je nieuwe bundel van 1GB in gaat (het einde van de kalendermaand). De EU bundels lopen per kalendermaand en dus gaan ze altijd op de 1e in. Je kan dus vanaf vrijdag gebruik maken van je Altijd EU internetbundel.

Je kan je verbruik via deze pagina inzien: www.roaming,t-mobile.nl

Laat je mij weten of je nu meer duidelijkheid hebt? Ik wens je nog veel plezier in Frankrijk. 🙂
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat de Altijd EU bundel synchroon liep met de standaardbundel, in mijn geval 16e tot 16e. Vandaar de verwarring. Ik ben dus niet zo blij dat ik 1GB voor 3 dagen heb aangeschaft. Waar ik wel erg blij mee ben dat ik nu mijn verbruik qua roaming in kan zien. Naar mijn weten kon dit tot voor kort niet. Bedankt. Groeten Fredek
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fredek,

Jij ook bedankt voor je reactie. Ik ben ook blij dat je nu je verbruik zelf kan inzien. Het kon altijd al via de roaming pagina. Ik heb je ook even een privébericht gestuurd met meer informatie.

Reageer