Beantwoord

Verbruik in Eu

• 7 januari 2019
  • 1 reactie
  • 788 Bekeken

Ik sta dit jaar zo’n 9 maanden op campings en hotels in Spanje en Portugal. Tijdens deze periode ga ik 3 x naar Nederland waar mijn vaste woon- en verblijfplaats is. Ik gebruik in de eu zoveel mogelijk WiFi van de camping of het hotel. Ik heb een abonnement van 5 gb die ik bijna nooit op gebruik. Moet ik nu ook nog bij betalen omdat ik dit jaar zo lang aan het reizen ben. Ik ben gepensioneerd. Volgend jaar zal ik maximaal 6 maanden in de eu zijn en zullen we ook zeker 3 x even naar Nederland gaan.
Ik heb inmiddels al een sms gehad dat er extra kosten in rekening kunnen worden gebracht. Graag hoor ik van u zodat ik mij kan beraden of ik na afloop van mijn abonnement weer een verlenging moet nemen of iets anders moet bedenken.
icon

Beste antwoord door Folkert 7 januari 2019, 18:14

Beste Marianne,

Ik denk dat je iets anders zult moeten bedenken want alle providers gaan er vanuit dat je een binding met Nederland hebt als je in NL een abonnement afsluit. Dat betekent dat je maximaal 4 maanden per jaar in de EU kunt internetten zonder extra kosten.

Mijn tip: ga voor prepaid internet bundels in de betreffende landen en ook in Nederland, dan zit je nergens aan vast.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +18
Beste Marianne,

Ik denk dat je iets anders zult moeten bedenken want alle providers gaan er vanuit dat je een binding met Nederland hebt als je in NL een abonnement afsluit. Dat betekent dat je maximaal 4 maanden per jaar in de EU kunt internetten zonder extra kosten.

Mijn tip: ga voor prepaid internet bundels in de betreffende landen en ook in Nederland, dan zit je nergens aan vast.

Groet, Folkert

Reageer