Vraag

Verbruik in het buitenland

• 24 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 126 Bekeken

Ik ben momenteel werkzaam in Zwitserland.
Voor deze werkzaamheden tijdelijk woonachtig net over de grens in Duitsland.
Op 22 Oktober nieuwe internetbundel buitenland gekregen(500 MB), bijna alles wat iets verbruikt uitgeschakeld.
Naar mijn idee alleen maar een aantal berichten verstuurd en ontvangen via Whatsapp.
Ben er beetje flauw van dat deze bundel op onverklaarbare wijze meermaals snel verbruikt wordt.
In de maand September zelfde probleem tijdens buitenlandse rit als Freelance koerier naar Frankrijk.
Graag verklaring.

Met vriendelijke groet,

John Koops

9 reacties

Hoi John Koops, welkom op het klantenforum.

T-Mobile kan je helaas geen verklaring geven, wanneer het gaat om "waaraan is mijn data opgegaan". Vanwege de wet op de privacy mogen en kunnen ze niet inzien waaraan je data is opgegaan, ze mogen alleen registreren dat het is verbruikt. Heb je een datateller op je telefoon? Wat zegt deze? (Zet daar eventueel de optie 'wi-fi' even uit, om alleen de mobiele gegevens in te zien, indien beschikbaar.)

Je zou wellicht dit algemene topic met tips eens door kunnen nemen. Ergens halverwege de openingspost staan ook een linkje naar Android-specifieke tips en iOs-specifieke tips. Wie weet heb je daar wat aan? 🙂
Hallo kaassausje,
dank voor je reactie.
Mijn nieuwe bundel is ingegaan op 23 Oktober en volgens mijn datateller heb ik ongever 14.1 MB verbruikt(Europa Internet 500 MB)
Ben hier niet echt blij mee.
Heb al jaren T Mobile, maar misschien eens tijd om over te stappen.

John.
Hoi John.

Tsja, overstappen kan, maar bij een andere provider kan het net zo goed gebeuren. Instellingen op de telefoon zijn en blijven instellingen op de telefoon. Het zou in ieder geval slim zijn om na een update van een app even te kijken of er instellingen zijn toegevoegd die impact kunnen hebben op je dataverbruik. (Denk aan video's automatisch afspelen, media automatisch downloaden, automatisch de hoogste kwaliteit gebruiken etc.)

Ook bijvoorbeeld synchroniseren kan invloed hebben op het MB-verbruik. Als synchronisatie aan staat en het e-mailaccount ingesteld staat op, laten we zeggen, elke 10 minuten controleren, dan snoept dat ook je tegoed in kleine beetjes op.

14.1 MB is op zich niet schrikbarend veel. Wijkt dit enorm af van wat er is afgeschreven van je tegoed?
Zegt de datateller op je telefoon ook waaraan je data is opgegaan? Om welke telefoon gaat het eigenlijk? Wellicht dat iemand er nog specifieke tips voor heeft.
Hallo,

ik heb op 23 Oktober een nieuwe databundel Europa gekregen van 500 MB.
Mijn telefoon geeft 14.1 MB verbruik sindsdien, T Mobile geeft SMS dat mijn tegoed alweer verbruikt is(NB 1 dag!)

John.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi John,

Het is natuurlijk nooit fijn als jouw MB's harder gaan dan je had verwacht! Ik zie dat Kaassausje al veel tips heeft gegeven. Je hebt het over 500MB die bij je abonnement zitten, maar ik zie dat je 50MB bij jouw internetbundel hebt die je in het buitenland (zone 1) kunt gebruiken. Waar zie je precies dat je 500MB hebt? Ik zie dat je bij jouw vorige abonnement wel Internet Europa had, dat is 500MB per maand.

De 50MB die bij jouw abonnement zitten zijn inmiddels verbruikt. Je kunt een Travel & Surf pas aanschaffen om weer gebruik te maken van internet. Kun je eens een screenshot van jouw datateller delen? Dan kunnen we meekijken of jouw verbruik omlaag kan. 50MB is overigens niet heel veel, dus dat kan best snel gaan.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hallo Thalina,

allereerst dank je voor je reactie.
Ik heb mijn abonement nagekeken en inderdaad gezien dat mijn Europa Internet niet meer vermeld wordt.
Dit is dus gebeurd zonder mijn toestemming, daar ik dit regelmatig dit nodig ben voor mijn werk voor mail,berichten en af en toe hotel te boeken onderweg.
ik will proberen dit voor de resterende tijd van mijn contract weer terug te krijgen.
Een screenshot van mijn verbruik heb ik bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,

John Koops.
Hoi John.

Als het goed is, kun je scrollen in dat venster en staat er onder de grafiek per app opgesomd wat je hebt verbruikt. De grafiek zelf geeft echt totaal geen info, anders dan dat er niet zoveel is vebruikt. (Maar als je maar 50MB hebt is het natuurlijk wel veel.)

Internet Europa zou je (in geval van een particulier abonnement) via deze My T-Mobile pagina weer moeten kunnen toevoegen. Laat je weten of het gelukt is? 🙂
Hallo kaassausje,

ik kom in die 2 dagen lang niet aan die 50 MB.
Ik ga kijken of ik Europa Internet weer kan toevoegen.
Dank je wel.

John.
Reputatie 5
Hoi John,

Goed plan! Mocht je assistentie nodig hebben bij het activeren van de bundel geef dit dan gerust aan. Overigens bieden wij de Internet Europa bundel niet meer aan. Dit is de Altijd EU Internet bundel geworden. De meest opvallende verbeteringen ten opzichte van Internet Europa is de verdubbeling van het aantal MB's; 1000MB t.o.v. 500MB. De bundel kent niet meer de vertraagde snelheid van 64kbps na verbruiken van de bundel.

Laat het gerust weten mocht je nog vragen hebben. Wij beantwoorden ze graag!

Reageer