Beantwoord

Verbruik L-pas roaming en databundel

• 24 januari 2017
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

ik heb een twee week roaming data gekocht, L pas geloof ik, omdat mijn europa-roaming data van mijn bundel was op. nu begint een nieuw maandperiod en mijn mobiel automatisch gebruikt de europa-roaming data, terwijl ik heb veel nog over op mijn L pas. hoe kan ik de L pas volledig gebruiken voordat mijn bundel roaming-data werdt gebruikt?
icon

Beste antwoord door Sam- 27 januari 2017, 10:35

Hallo erikkaiel,

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik ben gelijk gaan kijken wat je met onze collega hebt besproken. Op deze manier kan ik het delen op het forum, zodat ook anderen het antwoord weten op jouw vraag.

Echter zie ik dat de informatie die onze vriendelijke collega via de chat met jou heeft gedeeld niet correct is. Het antwoord op jouw vraag is:

Wanneer je in het buitenland bent en een Travel & Surf pas actief hebt op het moment dat je de MB's uit Nederland toegekend krijgt. Dan wordt eerst de Travel & Surf pas verbruikt. Als je de pas hebt verbruikt dan ga je pas gebruik maken van de MB's die je meeneemt uit je NL bundel.

Onze excuses voor de miscommunicatie. Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat dit het antwoord is waar je op zat te wachten.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi erikkaiel,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Begrijp niet helemaal hoe het verhaal in elkaar zit, maar misschien kan ik je een stukje op weg helpen. Als je een L Travel & Surf pas koopt dan is deze 14 dagen geldig en krijg je 100MB voor 24,99 euro. Zodra je 14 dagen om zijn dan kan je deze niet meer gebruiken en vervalt deze. Het geeft dan niets of je abonnement opeens weer bij 31 dagen begint en je eigen databundel weer te gebruiken is in Nederland.

Dus gewoon na elke 14 dagen vervalt je L Travel & Surf pas, ook als je bijna niets hebt gebruikt van deze pas. En ben je nog niet aan die 14 dagen en je wil graag die 14 dagen leeg maken, dan moet je de grens over en hem daar verder gebruiken, tot die 14 dagen op zijn. Lijkt me best een dure grap om dan nu de grens over te gaan, alleen om die op te maken.

Je L Travel & Surf tegoed komt niet bij je huidige databundel, die je in Nederland kan gebruiken. Dat staat er dus helemaal los van. En Travel & Surf kan je natuurlijk niet in Nederland gebruiken, die is alleen geldig in het buitenland.
bedankt voor antwoord, maar ik snap dat L pas is tijdelijk. die probleem is de volgende. ik zit de komende 10 dagen in frankrijk - ik heb een L pas gekocht. ik wil graag de limited-time L pas data eerst gebruiken, en daarna gebruik maken van de roaming data MBs dat ik mag maandelijk hebben van T mobile. maar mijn telefoon maakt automatic gebruik van mijn maand-bundel eerst. het voelt als oplichterij. tenzij t mobile of een medegebruiker mij uitlegt hoe ik kan eerst de L pas gebruiken en daarna de roaming MBs dat ik maandelijk krijgt.
Reputatie 5
Badge +14
Het is zou dat je eerst de mb moet opmaken wat je maandelijks krijgt voor buitenland . Als deze op zijn kan je pas gebruik maken van de bundel die je gekocht hebt voor buitenland .
na een chat met een t-mobile medewerker is dat duidelijk gemakt. wel zou het fijn zijn als dat vermeldt wordt als iemand overweegt welke travel'n'surf pas te kopen, niet alleen erachter komt als onaangenaam verassing. maar bedankt voor je confirmatie.
Maar kan je ons dan ook vertellen wat de medewerker je heeft laten weten?!
Voor als iemand anders ook zoiets mee maakt, wel handig :)

Alvast bedankt en een fijne dag!
Reputatie 5
Badge +17
Hallo erikkaiel,

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik ben gelijk gaan kijken wat je met onze collega hebt besproken. Op deze manier kan ik het delen op het forum, zodat ook anderen het antwoord weten op jouw vraag.

Echter zie ik dat de informatie die onze vriendelijke collega via de chat met jou heeft gedeeld niet correct is. Het antwoord op jouw vraag is:

Wanneer je in het buitenland bent en een Travel & Surf pas actief hebt op het moment dat je de MB's uit Nederland toegekend krijgt. Dan wordt eerst de Travel & Surf pas verbruikt. Als je de pas hebt verbruikt dan ga je pas gebruik maken van de MB's die je meeneemt uit je NL bundel.

Onze excuses voor de miscommunicatie. Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat dit het antwoord is waar je op zat te wachten.

Reageer