Beantwoord

Verbruikstatus onjuist

• 24 mei 2016
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Hallo,

Ik zie in mijn online verbruikstatus dat er een gesprek staat onder Bellen vanuit het Buitenland op een datum en tijdstip waar ik zeker weten van in NL was. Ik was op dat moment precies bij de grens Hazeldonk, op de parkeerplaats. Dat is officieel Nederland en dat staat overal. De grens hiervan is pas enkele kilometers verder en is Belgie. Op de borden daar staat dat je al in Nederland zit en hoort dit onder mijn belminuten te vallen en niet als apart bedrag.. Alleen dit wordt al oproep buitenland gemarkeerd. Ik voel mij belazerd op zon' manier. Ik heb expres gewacht met bellen tot die locatie totdat ik Nederland was.

Hoe kan ik hierover een klacht indienen?

Gr. Bianc
icon

Beste antwoord door Hajar 25 mei 2016, 10:46

Hi Bianca,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Het kan inderdaad gebeuren dat het wordt geregistreerd als buitenland, omdat het echt aan de grens ligt. Kun je aangeven om welk datum het gaat dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Ik hoor graag van je. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Bianca,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Het kan inderdaad gebeuren dat het wordt geregistreerd als buitenland, omdat het echt aan de grens ligt. Kun je aangeven om welk datum het gaat dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Ik hoor graag van je. 🙂
Hallo,

Dat was op 3 mei 11.42 en 11.43. Hij staat zowel in kopje Bellen in het buitenland als in het kopje Gebeld worden in het buitenland. Het nummer wat begint met 71.

Nogmaals dat was in Hazeldonk West vanuit Belgie richting Nederland, en dat wordt als NL getiteld. En dat klopt ook. Want het Belgie uit/Nederland in bord staat echt een dikke paar km voor deze parkeerplaats/rustplaats.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bianca,

Ik zie inderdaad dat er op die momenten voor €0,23 vanuit België is gebeld. Voor de moeite heb ik €1,- coulance aangemaakt, deze wordt verrekend met je volgende factuur.

Het kan zo zijn dat in grensgebieden de Belgische mast sterker is, waardoor jouw telefoon dat signaal pakt. Dan herkent het toestel niet dat je in Nederland bent en ziet dit nog als België. Als het netwerk linksboven aangeeft dat je nog in België bent, dan is dat leidend en zul je dus kosten maken voor bellen in het buitenland.

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten.

Reageer