Beantwoord

Verhuisd naar het buitenland

• 22 januari 2017
  • 10 reacties
  • 557 Bekeken

Hoi,

Ik ben afgelopen december verhuist naar het buitenland, waardoor ik mijn t-mobile abonnement niet meer gebruik. Ik heb gehoord dat ik mijn abonnement tussentijds kan opzeggen, omdat ik naar het buitenland ben verhuist en niet meer in Nederland sta ingeschreven. Ik begrijp wel dat ik mijn telefoon moet afbetalen. Hiervoor moet ik een speciaal emigratie formulier invullen, waar zou ik die kunnen vinden.
Mijn abonnement loopt nog 1,5 jaar en het is erg zonde als ik het toch niet gebruik.

Alvast bedankt :)

Groetjes,

Valentina
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 januari 2017, 10:11

Hoi Valentina,

Welkom op de forum van T-Mobile.

Je kunt uiteraard je abonnement opzeggen, je telefoon afbetalen. Het ligt er overigens ook nog aan waar je heen wilt gaan verhuizen. In sommige gevallen kan je zelfs je abonnement meenemen. Behouden abonnement bij emigratie: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/5437/behouden-abonnement-bij-emigratie

Je kunt wellicht iemand in Nederland vinden die je contract wil overnemen. Het is daarnaast mogelijk om je abonnement af te kopen zodat je nu in één keer het bedrag betaalt dat je de komende maanden dient te betalen tot eind van je contact.

Er zijn geen andere opties die T-Mobile je kan aanbieden. Iemand van T-Mobile zal contact met je opnemen zodra deze dit bericht heeft gezien, die kan je namelijk verder helpen met je emigratie vraag en waarschijnlijk ook per mail kunnen toezenden. Meer informatie kan ik niet vinden over emigratie en het formulier online ook niet.

Alvast heel veel plezier gewenst in het buitenland! Fijn weekend nog.
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Valentina,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Je kunt uiteraard je abonnement opzeggen, je telefoon afbetalen. Het ligt er overigens ook nog aan waar je heen wilt gaan verhuizen. In sommige gevallen kan je zelfs je abonnement meenemen. Behouden abonnement bij emigratie: https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/5437/behouden-abonnement-bij-emigratie

Je kunt wellicht iemand in Nederland vinden die je contract wil overnemen. Het is daarnaast mogelijk om je abonnement af te kopen zodat je nu in één keer het bedrag betaalt dat je de komende maanden dient te betalen tot eind van je contact.

Er zijn geen andere opties die T-Mobile je kan aanbieden. Iemand van T-Mobile zal contact met je opnemen zodra deze dit bericht heeft gezien, die kan je namelijk verder helpen met je emigratie vraag en waarschijnlijk ook per mail kunnen toezenden. Meer informatie kan ik niet vinden over emigratie en het formulier online ook niet.

Alvast heel veel plezier gewenst in het buitenland! Fijn weekend nog.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Valentina,

Altijd spannend een verhuizing en helemaal een emigratie! Waar ga je naartoe?

Serviceweb heeft je al van een heleboel goede informatie voorzien! Je kunt in sommige gevallen het abonnement behouden bij emigratie, anders kun overgaan op een reguliere opzegging. Een alternatief hiervoor is al jouw bundels uitschakelen, zodat je alleen de kosten van het startabonnement hebt en daar gaat dan zelfs nog de korting van T-Mobile Samen vanaf. Als je dan nog eens terug in Nederland komt kun je de bundel bijstellen.

Hopelijk heb je zo alle informatie die je nodig hebt, maar als je nog vragen over hebt, laat het dan weten!
Hoi,

Dankjewel voor het antwoorden. Ik ben verhuisd naar Dubai 🙂. Begrijp ik het goed dat ik mijn abonnement nu al kan opzeggen en dan alleen nog mijn telefoon hoef af te betalen of blijft het contract gewoon en moet ik de bundels uit zetten. Ik had namelijk in de T-Mobile winkel gehoord dat ik wegens de emigratie alleen de telefoon hoefde te betalen, omdat ik nu niet meer in Nederland ben uitgeschreven.
Alvast bedankt voor je reactie 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Valentina,

Wat gaaf dat je bent verhuisd naar Dubai. Ik ben daar zelf ook geweest en zie mijzelf daar ook wel wonen! 😛 Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je abonnement nog tot 30-08-2018 loopt. Als je jouw abonnement direct wilt stopzetten dan moet je hem eerst afkopen. Dan betaal je de resterende maandkosten en je toestel kosten in een keer af en dan wordt je abonnement stopgezet. Houd wel rekening met één maand opzegtermijn. Het klopt dus niet dat je alleen je toestel moet afkopen. Dat geldt alleen voor klanten die emigreren naar een land waar T-Mobile actief is en die willen overstappen naar T-Mobile in dat land. T-Mobile is helaas niet actief in Dubai en dus kun je geen gebruik maken van deze optie.

Een ander optie zou kunnen zijn wat David hierboven voorstelt. Je kan er dan voor kiezen om je abonnement door te laten lopen en je bundels uit te zetten. Dan betaal je alleen de €10 voor startabonnement kosten en je toestelbetaling €18. Er gaat ook nog eens €2,50 T-Mobile Samen factuurkorting vanaf. Je betaalt dan in totaal €25,50 tot het einddatum van je contract dat is 30-08-2018.

Ik hoor graag van je voor welke optie je wilt gaan.
Hoi,

Dankjewel voor je reactie.
Ik denk dat ik maar gewoon alle bundels uit zet en hem dan maar gewoon maandelijks laat doorlopen.
Ik heb nog een laatste vraag zou ik mijn nummer kunnen veranderen en dan mijn abonnement aan mijn boertje geven, maar dat het dan wel gewoon op mijn naam en rekening nummer blijft ?
Reputatie 6
Badge +15
Hey Valentina,

Slim! Het nummer veranderen kan! Je kunt daarvoor het beste even bellen naar de klantenservice (1200). Zij noemen dan een paar nummers op waar je uit kunt kiezen en zetten het nummer dan direct voor je om. 🙂

Laat je weten of het gelukt is?
Hoi,

Op mijn laatste factuur is voor 2x aan 6 GB internet in kosten gebracht. Bij de eerste staat er van 07/01/2017 tot 1/02/2017, deze klopt. Bij de tweede staat vanaf 2/02/2017 tot 1/03/2017 terwijl ik had aangegeven bij bundels veranderen dat ik geen internet bundel meer wil, dus de tweede is onterecht.
En nog een andere vraag hoeveel zou het kosten om mijn abonnement in 1 keer af te kopen, want ik ben verhuisd naar het buitenland en de andere opties ervoor zijn niet handig voor mij.

Groetjes,

Valentina
Reputatie 6
Badge +15
Hey Valentina,

Ik heb het bericht uit jouw nieuwe topic verplaatst naar je lopende topic. Zou houden we alles overzichtelijk. 🙂

Je hebt op 4 februari je internetbundel verwijderd. Omdat je de bundels iedere maand van te voren betaalt staat de bundel nog op je factuur voor de periode van 2 februari tot 1 maart. Uiteraard krijg je op je aankomende factuur de kosten van de bundel terug voor de periode van 4 februari tot 1 maart omdat je hem nu natuurlijk ook niet meer gebruikt. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Over de afkoop van je abonnement heeft Hajar je al meer informatie gegeven in bovenstaand bericht. Had je dat al gezien? Op My T-Mobile kun je jouw maandelijkse kosten bekijken en het kostenplaatje maken. Laat je het weten als wij jou hier verder bij kunnen helpen?
Hay Amy,

Bedankt voor je snelle reactie!
Goed om te weten over mijn laatste factuur, bedankt.

Wat betreft het afkopen van mijn abonnement heb ik inderdaad het bericht van Hajar zojuist gelezen. Op basis hiervan heb ik toch aanvullende vragen. Wat zijn precies de kosten voor het afkopen in mijn geval? En hoe kan ik het aanvraag indienen om het abonnement in een keer af te kopen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Valentina
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Valentina,

Goed dat je het nog even navraagt. Ik heb je een privébericht gestuurd met de kosten van de afkoop. Als je dit in orde wilt maken, dan kun je het via hier aangeven. Dan maken wij het voor je in orde! Denk er even rustig over na en als er nog onduidelijkheden zijn, laat het gerust weten!

Reageer