Beantwoord

Voicemail prepaid buitenland


Met een prepaid simcard (huidig saldo 7€), is mijn voicemail niet werkend.
het is geactiveerd, maar als iemand mij belt, krijgt ie geen voicemail maar piepjes met beindiging gesprek
waar aan kan t liggen ?
icon

Beste antwoord door Issam 19 juni 2018, 11:06

Hallo!

Bedankt voor je snelle reactie. 🙂

Goed dat je zelf inmiddels naar de voicemail hebt gebeld. Het lijkt er inderdaad op dat je pas de voicemail weer kan gebruiken als je in Nederland bent. Je hebt van te voren geen pincode ingesteld om je voicemail af te luisteren en in te stellen. Hierdoor kan je in het buitenland niet je voicemail gebruiken. Dit is gedaan voor jouw veiligheid, als je jouw toestel verliest of deze wordt gestolen, dan kan niemand zomaar je voicemail beluisteren of aanpassen!

Mijn excuses dat ik je niet verder kan helpen iwasafi, als wij je alsnog met iets anders kunnen helpen dan horen we het natuurlijk graag van je.
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi iwasafi,

Leuke gebruikersnaam ik gebruik dat zinnetje ook vaak! :P

Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je voicemail wel correct is geactiveerd. Sinds wanneer werkt je voicemail niet? Gaat je mobiel wel over wanneer je wordt gebeld? Hoelang is je rinkeltijd? Als je wilt dan kan ik je voicemail resetten, maar dan gaan je berichten wel verloren, ook je welkomstbericht.

Laat je even weten of je akkoord gaat?
Een gebruiksnaam met copyright, overal te vinden in emails en forums 😜.

Well heb me zelf ook gebeld vanuit andere mobiel; mijn mobiel gaat wel over 4 of 5 keer en dan wordt verbinding verbroken en hoorde ik de teeet teeet.
jij kunt hem resetten als dat helpt, het werkt niet sinds woensdag ( mijn eerste dag roaming)
Ik ben wel verbonden aan de sterkte netwerk hier (IAM).
Ik hoor het van je
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi iwasafi,

Wat toevallig, ook ik gebruik dat zinnetje (iets te) vaak!

Ah, je bent in het buitenland. Heb je het naar je zin? Ik hoop dat de zon lekker schijnt. :)

Ik heb gelijk je voicemail gereset. Zou je over minimaal 15 minuten je toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Probeer daarna weer met een ander toestel naar jouw telefoon te bellen. Vergeet niet om 0031.. voor jouw 06-nummer te plaatsen. Krijg je nog steeds geen voicemail te horen? Probeer dan eens met je eigen toestel te bellen naar 1233, wat krijg je dan te horen?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie iwasafi.
Hi Issam,

Ik heb mijn toestel uit/aangezet.
Als ik me zelf ( +316....4) bel, gaat mijn mobiel 5 keer over en hoor ik ff stilte en wordt verbinding verbroken.
Bellen vanuit mijn mobiel naar mijn voice mail (‭+31 6 24 00 12 33‬) zegt: het is niet mogelijk, ik moet eerst een pincode instellen en dat kan alleen in NL via 1233 😵
Dus helaaaas
Reputatie 6
Badge +16
Hallo!

Bedankt voor je snelle reactie. 🙂

Goed dat je zelf inmiddels naar de voicemail hebt gebeld. Het lijkt er inderdaad op dat je pas de voicemail weer kan gebruiken als je in Nederland bent. Je hebt van te voren geen pincode ingesteld om je voicemail af te luisteren en in te stellen. Hierdoor kan je in het buitenland niet je voicemail gebruiken. Dit is gedaan voor jouw veiligheid, als je jouw toestel verliest of deze wordt gestolen, dan kan niemand zomaar je voicemail beluisteren of aanpassen!

Mijn excuses dat ik je niet verder kan helpen iwasafi, als wij je alsnog met iets anders kunnen helpen dan horen we het natuurlijk graag van je.
Wat je zei klopt niet, “ van te voren geen pincode ingesteld om je voicemail af te luisteren en in te stellen”
mijn voicemail was actif en met een pincode, en ik had mijn voicemail beluisterd vanuit buitenland.
het probleem was, er komt geen mogelijkheid voor de beller om voice mail in te spreken.
Nu hebben wij een nieuwe probleem (geen pincode) omdat jullie (Hajar etc.) mijn voice ge-reset. Het was mij niet geinformeerd dat ik toegang helemaal zal verliezen!!
En de reden van veiligheid vind ik niks, ik heb een iphone en een prepaid. jij kunt nu de pincode instellen in 0000 bijv die ik daarna kan wijzigen.
Graaag een oplossing vinden, ik verwacht belangrijke calls, het is toch niet professioneel zo??!
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Excuses! Het lijkt hier inderdaad te gaan om een misverstand. Ik heb je verzoek doorgestuurd naar onze technische specialisten en zij gaan je pincode resetten. Je ontvangt binnen 1 werkdag een sms met je nieuwe voicemail-pincode. Je kan deze daarna zelf wijzigen. Ook kun je dan opnieuw je voicemail activeren via My T-Mobile of door Sms AAN naar 1233. Als het daarna nog steeds niet lukt om je voicemail te beluisteren dan kun je ook testen of het wel lukt als je met een ander nummer belt naar +31 6 2400 1233. Je kan dan je persoonlijke pincode invoeren en je berichten beluisteren.

Laat je even weten of het lukt?
Naar aanleiding van onze telefonisch gesprek (het was beetje niet duidelijk omdat ik in een lawaaig omgeving was - WK ⚽️)
heb ik de pincode in sms gebruikt en mijn voicemail geactiveerd.
Ik heb nu weer toegang tot voicemail, bedankt voor de service.
Alleen krijg ik weer geen mogelijkheid een bericht in te spreken als ik mijn nummer bel vanuit een andere mobiel, het gaat wel over 4 keer en dan verbinding verbroken!
Kan het liggen aan prepaid? saldo ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ja dat zou heel goed kunnen. Ik heb daarom uit coulance €5 voor je opgewaardeerd dan kunnen we dat even testen. Ben benieuwd of het nu wel lukt! Zo niet, dan maak ik een case voor je aan zodat onze technische specialisten dit kunnen onderzoeken.

PS: jammer van de wedstrijd. 😞
Maak maar een case aan Hajar!
ik heb zelf ook mijn saldo met 10€ verhoogd, nog steeds hetzelfde issue.
6 maanden geleden had ik dat probleem niet ( ik bedoel in zone 2 roaming met prepaid).

( Ja Jammer, next time 🙂 )
Net liet ik iemand uit NL mij bellen ( 06-), na 5 keer over gaan, hoorde hij stilte even en dan verbroken.
Ik zag hier 2 keer zijn gemiste oproep terwijl hij belde maar 1 keer.
Reputatie 7
Badge +20
Hey,

Ik heb een case aangemaakt. Ze gaan dit nu onderzoeken. Ik wens je in de tussentijd een leuke tijd in het buitenland!
Thx voor de service. Ik hoor het van de technische specialisten
Wat is de stand van zaken hier?
Vrijdag werd ik meerdere malen gebeld om testjes uit te voeren; er zou nog vandaag iemand bellen om probleem op te sporen !!!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Iwasafi,

Ik ben dit meteen voor jou aan het navragen bij mijn collega! Ik zie dat hij nog op informatie van een andere afdeling wacht voor hij hiermee verder kan, dus ik ben voor je aan het informeren wat dat precies inhoudt en of ik jou al van een update kan voorzien.

We zijn je sowieso nog niet vergeten en gaan ervoor zorgen dat dit wordt opgelost! Ik laat het je meteen weten zodra ik een antwoord heb ontvangen.
Het is echt slecht geworden!!
Ik kreeg per mail te horen dat ze mij niet kunnen bereiken, telefoon gaat nu helemaal niet over.
Terwijl hij is aan en op roaming.
Ik heb me zelf ook gebeld vanuit andere nummer, inderdaad stilte en verbinding verbroken
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Iwasafi,

Ik heb net vernomen van mijn collega dat de problemen met voicemail bij ons bekend zijn en dat dit probleem in onderzoek is. Er wordt zo snel mogelijk voor een oplossing gezorgd!

Echter in jou geval denk ik dat er meer aan de hand is, het is namelijk niet de bedoeling dat je helemaal niet bereikbaar bent. Ben je nog steeds in het buitenland? Van welke toestel maak je precies gebruik?

Zou je eens kunnen testen hoe het gaat als je een andere simkaart in een toestel stopt, en juist jouw simkaart in een ander toestel? Met deze kruistest kunnen we nog iets beter achterhalen waar het probleem inzit.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en dan gaan wij natuurlijk verder met jou meedenken!
afgelopen vrijdag had ik jouw collegua ( burak neem ik aan) meerdere malen aan de lijn gehad.
We hadden toen afgesproken dat ik mijn T-mobile simkaart van samsung S2 verplaats naar Iphone 5S en van lokaal provider 1 naar lokaal provider 2 verbinding maak ( van IAM naar Orange).
Dat allemaal om te testen en toch geen reactie van specialisten !!
Ik ben nog langer in buitenland en ik heb het zat nu, vershuiving na vershuiving.
Nu ben ik helemaal niet bereikbaar.
Graag geef mij concrete stappen voor test, dat allemaal van kruistest, saldo, provider, instellingen heb ik allang doorgevoerd.
Ik ben hier voor vakantie en niet voor ieder dag een topic updaten!
Als ik 10 dagen geleden een nieuwe sim kaart uit NL besteld had, dan is ie al hier per post 😶.
Kom op ! moet ik naar Vodafone of Tele2 ?
Reputatie 6
Badge +16
Hallo iwasafi,

Uiteindelijk gaan we er samen uit komen. Sorry dat het wat langer duurt!

Onze collega's van de technische afdeling staan niet stil, er wordt dus aan gewerkt. Op dit moment zullen we het nog even moeten afwachten. Nogmaals onze exucses voor het ongemak iwasafi.
Hallo iwasafi,

Uiteindelijk gaan we er samen uit komen. Sorry dat het wat langer duurt!

Onze collega's van de technische afdeling staan niet stil, er wordt dus aan gewerkt. Op dit moment zullen we het nog even moeten afwachten. Nogmaals onze exucses voor het ongemak iwasafi.


En ? wat zegt de technische afdeling !
Blijf ik nog langer onbereikbaar ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik had graag gewild dat ik al een oplossing voor je had, maar onze technische afdeling is er nog steeds mee bezig. Excuses voor het ongemak!
Hi,

Ik had graag gewild dat ik al een oplossing voor je had, maar onze technische afdeling is er nog steeds mee bezig. Excuses voor het ongemak!


Nu gaat mijn mobiel weer over, voice mail nog niet
Wat is de stand van de zojuist uitgevoerd test ?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Iwasafi,

Er is gebleken dat de voicemail het in Nederland wel goed doet. Kun je dit eens controleren en bevestigen? Volgens onze collega's zou het nu opgelost moeten zijn, maar dat horen we natuurlijk ook graag van jou!
Hoi Iwasafi,

Er is gebleken dat de voicemail het in Nederland wel goed doet. Kun je dit eens controleren en bevestigen? Volgens onze collega's zou het nu opgelost moeten zijn, maar dat horen we natuurlijk ook graag van jou!


Done 👍🏼
Wat was probleem in buitenland dus ???
Dat heeft mij veel gekost, zoveel gemist calls

Reageer